Úřad ulehčil pražským restauratérům. O zahrádky budou žádat elektronicky

10. srpna, 09:11 - čtk
10. srpna, 09:11

Pražští restauratéři by mohli o opětovné povolení provozu předzahrádky či změnu doby jejího provozu žádat elektronicky. Pilotní projekt by měl fungovat nejdříve na území Prahy 1. Vyplývá to z materiálu, který mají příští týden projednat pražští radní. Systém by mohl být v případě schválení spuštěn během dvou až tří měsíců. V první městské části je 333 restaurací, které provozují zahrádky.

Nový systém by měl usnadnit proces žádání pro restauratéry, ale rovněž ulehčit úředníkům. Při současném systému musí podnikatelé na úřad celkem čtyřikrát. V budoucnu by si šli vyzvednout jen originální výtisk povolení.

Rozvoj elektronického vyřízení by měl mít několik fází. V té první má být digitálně možné zařídit opakované povolení zahrádky ve stejném rozsahu a stejných podmínek. Stejně tak půjde vyřídit změnu provozní doby. Žádost o rozšíření plochy zahrádky či žádost o zřízení nové v této fázi možné nebude.

Každý podnikatel bude mít jeden unikátní přístup do systému, kde uvidí svou smlouvu. Pokud ji bude chtít například obnovit na další rok, najde svou původní žádost a klikne na tlačítko Opětovně zažádat. „Do žádosti se načtou kompletní údaje z minulého roku, žadatel pouze provede kontrolu a během pár minut žádost podá. Do příloh se automaticky uloží všechny relevantní dokumenty, které už byly prvotně digitalizovány,“ píše se v dokumentu.


Přečtěte si o fenoménu v gastronomii, který potřeboval uvést na pravou míru:

Lokálnost v Praze je blbost, říká michelinský šéfkuchař Punčochář

[[http://www.euro.cz/light/lokalnost-v-praze-je-blbost-rika-michelinsky-sefkuchar-puncochar-1362878|

]


Další úřední úkony se vyřídí elektronicky. V případě schválení žádosti pak úředníci vydají konečné rozhodnutí a žadateli pošlou e-mail. Podnikatel si pak na úřad dojde dokument pouze vyzvednout. „Toto je jediný krok, kdy bude muset žadatel fyzicky na úřad,“ píše se v materiálu.

Zavedení systému bude předcházet digitalizace nynějších dokumentů. Tu provede radnice Prahy 1 nebo magistrát. V dokumentech bude muset být například název firmy a její IČO a sídlo, kontaktní e-mailová adresa nebo velikost zahrádky v metrech čtverečních a doba nájemní smlouvy.

Zavedení systému by mělo podle materiálu trvat dva až tři měsíce od chvíle, kdy jej vedení města schválí. Pokud se v pilotním projektu osvědčí, měl by začít fungovat ve zbytku města.


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Máté nízké příjmy? Do penze odejděte už v prosinci
Jak prověřit (nejen investiční) firmu, která se vám nezdá
Dlužíte na zdravotním pojištění? Co dělat? Ošetří vás lékař?
Jak se nenechat nachytat na internetu
Chcete hlasovat v českých volbách ze zahraničí? Tak si pospěšte!
Auta
Končí norská elektrická pohádka? Na těžké Tesly se má…
Sportovní Mazda s motorem Wankel? Problémem není technologie, ale byznys
Polestar dnes představí své první auto. Bude to čtyřválcové plug-in hybridní kupé
Komentář: Řídím rád, ale příchodu autonomního řízení se nemohu dočkat
Audi A7 Sportback nové generace se představí ve čtvrtek. Designem nepřekvapí
Technologie
Levnější smartphony budou zase o kus lepší. Díky Snapdragonu 636
Špičková výbava za hubičku. Archos Diamond Omega je nejlevnější mobil se Snapdragonem 835
Intel chystá kvantové počítače. S centrem QuTech vyrobili 17 qubitů na jednom čipu
Huawei Mate 10: první dojmy z nové řady inteligentních phabletů (video)
Nahotinky jako vědecký projekt. PornHub na třídění videí využije umělou inteligenci
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít