Trať na letiště a do Kladna povede částečně pod zemí. Město dalo souhlas

26. června, 11:28 - čap
26. června, 11:28

Železniční trať směrem na Kadno povede v úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem tunelem, město souhlasilo s jejím zahloubením. Tunelové řešení je zásadní podmínkou Prahy 6. Železnice na Letiště Václava Havla nejspíš povede dvěma jednokolejnými tunely pod pražskými Střešovicemi. Aby bylo možné v projektu pokračovat, musí Praha aktulizovat zásady územního rozvoje. Pražští zastupitelé úpravami dokumentace pověřili Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR Praha).

„Varianta tunelů je sice dražší, ale umožní začít stavět bez komplikací spojených s vlastnictvím nemovitostí, které leží blízko současné trati. Řešení těchto záležitostí by mohlo stavbu zdržet klidně i o deset let,“ řekla náměstkyně primátorky Petra Kolínská (SZ/Trojkoalice).

Investorem modernizace trati Praha – Kladno a výstavby nové části je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).


Přečtěte si o rychlodráze na letiště:

Draze a pomalu. Rychlodráha na ruzyňské letiště vyjde na 31 miliard


Modernizace trati Praha – Kladno s odbočkou na letiště může podle Kolínské zásadně přispět ke snížení automobilové a autobusové zátěže Prahy 6. „Kromě rychlého a komfortního spojení totiž nabídne i přes tisíc nových míst na záchytných parkovištích po celé délce trasy,“ dodala.

Cílem projektu je podle magistrátu vybudovat dvoukolejnou železniční trať na Letiště Václava Havla a spojit ho s centrem Prahy. Zároveň se má modernizovat stávající jednokolejná trať mezi pražským Masarykovým nádražím a Kladnem. Na Letiště Václava Havla povede nově vybudovaná odbočka ze stanice Praha-Ruzyně.

Navrhovaný železniční koridor v úseku Dejvice - Veleslavín. (Zdroj MHMP)

Vznikne šest nových zastávek. Na trase bude moci jezdit až šest párů vlaků za hodinu. Cesta na letiště z centra se zkrátí podle města na 27 minut a odpadne nutnost přestupovat. Tato varianta je podle magistrátu ve srovnání s výstavbou metra výrazně levnější, navíc vlaky budou jezdit 24 hodin denně.

Například od Kralup nad Vltavou, Nymburka, Kolína, Benešova a Berouna vedou do centra dvoukolejné elektrizované tratě, ve směru od Kladna a jeho okolí je to podle magistrátu pouze jednokolejka pro motoráky. Z Kladenska, největší středočeské aglomerace, přitom denně do Prahy dojíždí 20 tisíc lidí.

Dále čtěte:

Praha chce pořídit na ruzyňskou linku „maxibusy“. Jezdit by mohly už na podzim

Praha pokukuje po elektrobusech, jezdily by na letiště


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Víkend bude plný prázdnin: trošku volna a více času
Servisní prohlídka auta na zimu: Kolik stojí a na co se zaměřit
Dlouhá cesta do práce? I na dojíždění a stěhování existuje příspěvek
Babišov: 10 důvodů, proč ANO vyhrálo volby
Investujeme do podílových fondů
Auta
Neodolatelně lákavá nabídka pro dealery VW a Škoda? Hyundai…
Bateriová revoluce: Toshiba má akumulátor, který se nabije za šest minut
Opel Insignia GSi sice nemá šestiválec, ale na Ringu je o 12 sekund rychlejší než OPC
XF Sportbrake vrací Jaguar do hry velkých ředitelských kombíků
Zaspí silničáři i letos? Časem by mohlo být každoroční překvapení ze sněhu minulostí
Technologie
Adware a Defender zpomalí váš počítač nejvíce, Eset a F Secure naopak nejméně
Nákupní tip: Čtečka Kindle Paperwhite je dnes o 800 Kč levnější
Nejsme napojení na ruskou vládu, říká Kaspersky a poskytne důkaz
Opustí AMD s GPU továrny GlobalFoundries? Čipy Navi na 7 nm má prý vyrábět TSMC
Bixby 2.0: hlasový asistent Samsungu se rozšíří i do ostatních zařízení, půjde přes něj ovládat ledničku
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít