Tramvajová trať na Pankrác a Budějovickou by mohla vzniknout do roku 2027 - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Tramvajová trať na Pankrác a Budějovickou by mohla vzniknout do roku 2027

, čtk,
Tramvajová trať na Pankrác a Budějovickou by mohla vzniknout do roku 2027
Zdroj: DPP

Nová tramvajová trať ze zastávky Pražského povstání na Pankrác a dále na Budějovickou by mohla vzniknout v letech 2025 až 2027. Náklady na výstavbu by podle předběžného odhadu mohly přesáhnout 700 milionů korun. Vyplývá to z dokumentu, který v příštím týdnu projednají pražští radní. Dopravní podnik (DPP) dostane od města za úkol vypracovat aktualizovanou studii trati. Kromě Pankráce plánuje Praha novou trať také do Slivence a na Libuš.

Zmíněný termín výstavby předpokládá magistrátní plán udržitelné mobility, píše se v dokumentu. „V případě urychlení přípravy projektu lze uvažovat s realizací záměru v období 2023 až 2024. Podmínkou takového urychlení je stabilizace technického řešení podrobnou studií během roku 2019,“ píše se v dokumentu.

Na 1,5 kilometru dlouhé trase budou tři zastávky, a to Pankrác, Zelená Liška a Budějovická. Na Pankráci a Budějovické vznikne nový přestup mezi tramvají, autobusy a metrem. Náklady by se mohly pohybovat okolo 700 milionů korun. „Jedná se o odhad, je nutné počítat se zpřesněním této sumy dalšími stupni projektu,“ píše se v materiálu.


Metro ano, Břevnovská radiála ne. Adam Scheinherr vybírá, na které stavby pošle Praha miliardy

 Náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr


K tomu, aby trať mohla vzniknout, je nutné vytvořit novou tzv. variantní studii. „Již existující práce z roku 2007 nevyhovuje z hlediska současných požadavků na veřejný prostor,“ píše se v materiálu. Detailnější práci z roku 2011 je pak nutné koordinovat s projektem ke stavebnímu povolení trasy metra D.

Tramvajové tratě by měly nově vést také do dalších lokalit. Prodloužena bude trať z Divoké Šárky na Dědinu či z Modřan do Libuše. Tramvaje pojedou nově z Barrandova do Slivence a v plánu je také trať z Malovanky na Strahov, z Podbaby do Suchdola a od Vinohradských hřbitovů na Sídliště Malešice.

Dále čtěte:

Tramvají až do Zdib. Praha chce prodloužit trať z Kobylis

V pražských tramvajích bude možné od dubna zaplatit jízdné kartou

Klíčové dopravní stavby nezastavíme, zní z pražské radnice. Které to ale podle koalice jsou?

Ohodnoťte tento článek
Diskuze