Tramvají do Zdib, Průhonic a Jesenice. Praha chce lépe propojit metropoli se Středočeským krajem

19. července 2017, 15:21 - čtk
19. července 2017, 15:21

Praha by výhledově chtěla vybudovat tramvajové tratě do Zdib, Průhonic a Jesenice. Náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) představil strategii města pro rozvoj tramvajové sítě. Tramvaje mají napomoci lepšímu propojení metropole se Středočeským krajem.

„Nejblíže k započetí projektové činnosti by měla být tramvajová trať z Prahy 8 do Zdib,“ uvedl Dolínek s tím, že po tramvajovém napojení na hlavní město je velká poptávka obcí na severu od metropole. Rozvoj kolejové dopravy je podle náměstka pro město zásadní, protože je v mnoha ohledech výhodnější a ve srovnání s autobusy méně zatěžuje životní prostředí. Se Středočeským krajem město od loňska jedná o možnostech lepšího dopravního napojení.

V příštích letech by pražský dopravní podnik chtěl začít pracovat i na dvou tramvajových tratích směrem na jih. Jedna by měla vést přes Čestlice do Průhonic a druhá do Jesenice, kde se uvažuje také o prodloužení metra D. Podle investičního ředitele dopravního podniku Jana Blechy je však na jihu složitější trasování a není zatím jasné, kudy přesně by koleje měly vést. „Středočeský kraj nyní provádí ve spolupráci s Prahou vyhledávací studie,“ uvedl.

Mimo Prahu by podle Dolínka měl stavbu tratí financovat kraj, který má jakožto v porovnání s Prahou relativně chudší kraj lepší možnost dosáhnout na evropské dotace. Ty využívá i metropole, v případě oprav a budování tramvajových tratí mohou podle Blechy dosáhnout až na 85 procent celkových nákladů.


Romanovy věže na pražských Lužinách se dočkaly. Magistrát řekl ano, kritici se ale nevzdávají


Tratě do Středočeského kraje jsou součástí strategie rozvoje tramvajových tratí do roku 2030, kterou zpracoval dopravní podnik. Zahrnuje stavbu téměř tří desítek tratí. Tři z nich mají být vybudovány do pěti let a stavba dalších má začít do roku 2030. U dalších 11 město a dopravce teprve chystá potřebné dokumenty.

Délka tramvajové sítě je v Praze 142,4 kilometru, přičemž asi 52 procent tratí vede po vlastním tramvajovém tělese. Zbylé jezdí po vozovkách společně s auty. Tramvaje přepraví ročně přes 360 milionů cestujících.

Přečtěte si také:

Národní muzeum pražskou ikonou, přechody a autobus. Architekti ukázali proměnu magistrály

Praze a dopravnímu podniku má s trasou metra D pomoci soukromník

Co chtějí Pražané? Dokončení vnějšího dálničního okruhu a rozšíření metra, ukázal průzkum



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak může absolvent vysoké školy přijít o titul
Komentář: Václav Klaus mladší - angry bird ODS
Kdy (ne)potřebujete stavební povolení?
Na hypotečním trhu se rozhořívá souboj o tržní podíly
Divoši v SUV z pohledu pojištění
Auta
Audi TT dostalo decentní facelift a narozeninovou edici…
Nejprodávanější značky na evropském trhu za první pololetí: Volkswagen vládne
Spokojenost majitelů aut v Německu: Nejhorší je BMW, nejlepší Toyota
Právě vychází časopis Auto motor a sport 8/2018
Tramvaj je postrach zmatených řidičů. Kdy nemá přednost a jak se k ní chovat?
Technologie
Google zrychlí služby. Evropu a USA spojí vlastním podmořským kabelem
Volitelná novinka. Chrome Canary vás upozorní na objemné weby
Revoluce v medicíně. Rentgeny budou barevné, takhle vypadají
Netflix má již 124 milionů předplatitelů, ale růst zpomalil
Na Androidu se více stahuje, na iOS více utrácí, ukazuje nový průzkum
Hry pro příležitostné hráče