Tramvají do Zdib, Průhonic a Jesenice. Praha chce lépe propojit metropoli se Středočeským krajem

19. července, 15:21 - čtk
19. července, 15:21

Praha by výhledově chtěla vybudovat tramvajové tratě do Zdib, Průhonic a Jesenice. Náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) představil strategii města pro rozvoj tramvajové sítě. Tramvaje mají napomoci lepšímu propojení metropole se Středočeským krajem.

„Nejblíže k započetí projektové činnosti by měla být tramvajová trať z Prahy 8 do Zdib,“ uvedl Dolínek s tím, že po tramvajovém napojení na hlavní město je velká poptávka obcí na severu od metropole. Rozvoj kolejové dopravy je podle náměstka pro město zásadní, protože je v mnoha ohledech výhodnější a ve srovnání s autobusy méně zatěžuje životní prostředí. Se Středočeským krajem město od loňska jedná o možnostech lepšího dopravního napojení.

V příštích letech by pražský dopravní podnik chtěl začít pracovat i na dvou tramvajových tratích směrem na jih. Jedna by měla vést přes Čestlice do Průhonic a druhá do Jesenice, kde se uvažuje také o prodloužení metra D. Podle investičního ředitele dopravního podniku Jana Blechy je však na jihu složitější trasování a není zatím jasné, kudy přesně by koleje měly vést. „Středočeský kraj nyní provádí ve spolupráci s Prahou vyhledávací studie,“ uvedl.

Mimo Prahu by podle Dolínka měl stavbu tratí financovat kraj, který má jakožto v porovnání s Prahou relativně chudší kraj lepší možnost dosáhnout na evropské dotace. Ty využívá i metropole, v případě oprav a budování tramvajových tratí mohou podle Blechy dosáhnout až na 85 procent celkových nákladů.


Romanovy věže na pražských Lužinách se dočkaly. Magistrát řekl ano, kritici se ale nevzdávají


Tratě do Středočeského kraje jsou součástí strategie rozvoje tramvajových tratí do roku 2030, kterou zpracoval dopravní podnik. Zahrnuje stavbu téměř tří desítek tratí. Tři z nich mají být vybudovány do pěti let a stavba dalších má začít do roku 2030. U dalších 11 město a dopravce teprve chystá potřebné dokumenty.

Délka tramvajové sítě je v Praze 142,4 kilometru, přičemž asi 52 procent tratí vede po vlastním tramvajovém tělese. Zbylé jezdí po vozovkách společně s auty. Tramvaje přepraví ročně přes 360 milionů cestujících.

Přečtěte si také:

Národní muzeum pražskou ikonou, přechody a autobus. Architekti ukázali proměnu magistrály

Praze a dopravnímu podniku má s trasou metra D pomoci soukromník

Co chtějí Pražané? Dokončení vnějšího dálničního okruhu a rozšíření metra, ukázal průzkum


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Procesory ARM proráží už i v superpočítačích. Na ThunderX2 s jádry Vulcan sází sám Cray
Parádní akce: Samsung Galaxy S7 za 8200 Kč a S7 Edge za 10 600 Kč
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít