Tramvaje se na Libeňský most vrátí na začátku března

22. února, 15:44 - čtk
22. února, 15:44

Na pražský Libeňský most se vrátí provoz tramvají 3. března. Kdy se na most vrátí i automobily, není jasné. Po zprovoznění MHD zavede město zvýšený dohled a provoz vyhodnotí. Most je už měsíc kvůli špatnému stavu uzavřen pro automobily a MHD. Technická správa komunikací (TSK) nyní nechala nejpoškozenější části mostu podepřít.

Pražští politici se zatím neshodují, jak s mostem naložit. Ministerstvo kultury v minulých dnech rozhodlo, že Libeňský most není památkou.

„V případě, že nenastanou žádné technické komplikace, vrátíme provoz tramvají na most od začátku ranního provozu 3. března. Je důležité opět propojit Prahu 7 a 8,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Automobily by se měly na most vrátit později.

TSK nyní nechává podepřít ty části mostu, které jsou v nejhorším stavu. Po dokončení prací a návratu MHD znikne expertní skupina, která bude řešit nejen, co s Libeňským mostem dál, ale situaci mostů v Praze obecně.


Prodloužení metra A na letiště by stálo 27 miliard. Hotovo by bylo za 11 let


Na tom, zda most opravit, nebo postavit nový, se městští politici neshodují. Mezi zastánce stavby nového mostu patří primátorka Adriana Krnáčová (ANO) nebo starosta Prahy 8 Roman Petrus (ČSSD), kteří takovou variantu považují za ekonomicky výhodnější. Rekonstrukci mostu obhajuje starosta Prahy 7 Jan Čižinský (KDU-ČSL/Trojkoalice), který považuje dříve připravený projekt za nerealizovatelný, a místostarosta stejné městské části Ondřej Mirovský (SZ/Trojkoalice).

Podle odborníků by stavba nového mostu i komplexní rekonstrukce současného vyšly na obdobnou částku, a to 550 až 600 milionů korun. Praha již v minulosti měla plán na zbourání mostu a na současných pilířích plánovala vystavět nový. Podle tohoto plánu předpokládala TSK náklady asi 350 milionů korun. Tuto možnost odborníci kvůli špatnému stavu pilířů zamítli.

Přečtěte si také:

Úsek metra C do Čakovic by stál 16 miliard. Vznikly by něm tři stanice

Radní nechtějí kamiony v Praze. Poslední slovo budou mít úředníci

Autobusy MHD stále nesmí do tunelů. Radní opět rozhodnutí odložili

Opravu Libeňského mostu nezdržujeme, brání se ministerstvo kultury

Praha slaví čtvrt století v UNESCO. A hledá cestu, jak dál

Nejdražší úsek „Bémovy cyklostezky“ zaujal Němce. Doma ale nic podobného neplánují



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co když se vám cestou z dovolené ztratí či poškodí zavazadla?
Co dělat, když ztratíte vysvědčení... a najednou ho potřebujete
Jak financovat školu? Něco může řešit půjčka na studium
Jak si zažádat o státní hypotéku ve 3 krocích
Kdy přestávají Evropané pracovat na stát?
Auta
Ulička pro záchranáře se bude od října tvořit u levého…
Videodojmy: Mercedes-Benz Marco Polo Horizon 250 d
Studie pražského provozu ukázala zajímavé věci. Třeba že emisní zóny ničemu nepomohou
Nová Škoda Fabia je dražší, ale má lepší výbavu bez „švihadel“ a s klimatizací
Pět způsobů, jak převážet psy v autě. Plus pár rad pro kočku
Technologie
Plaťte najednou. Microsoft a Xbox Store získávají nákupní košík
Víme, která zařízení dostanou Android 9.0 Pie (aktualizovaný seznam)
Samsung slibuje pětkrát rychlejší mobilní internet. Ukázal první 5G modem
Aplikaci Váš telefon (Your Phone) si už ve Windows 10 v1803 nevyzkoušíte
Jak poslat peníze do zahraničí? Na co dát pozor při bankovním převodu?
Hry pro příležitostné hráče