Tramvaje se na Libeňský most vrátí na začátku března

22. února, 15:44 - čtk
22. února, 15:44

Na pražský Libeňský most se vrátí provoz tramvají 3. března. Kdy se na most vrátí i automobily, není jasné. Po zprovoznění MHD zavede město zvýšený dohled a provoz vyhodnotí. Most je už měsíc kvůli špatnému stavu uzavřen pro automobily a MHD. Technická správa komunikací (TSK) nyní nechala nejpoškozenější části mostu podepřít.

Pražští politici se zatím neshodují, jak s mostem naložit. Ministerstvo kultury v minulých dnech rozhodlo, že Libeňský most není památkou.

„V případě, že nenastanou žádné technické komplikace, vrátíme provoz tramvají na most od začátku ranního provozu 3. března. Je důležité opět propojit Prahu 7 a 8,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Automobily by se měly na most vrátit později.

TSK nyní nechává podepřít ty části mostu, které jsou v nejhorším stavu. Po dokončení prací a návratu MHD znikne expertní skupina, která bude řešit nejen, co s Libeňským mostem dál, ale situaci mostů v Praze obecně.


Prodloužení metra A na letiště by stálo 27 miliard. Hotovo by bylo za 11 let


Na tom, zda most opravit, nebo postavit nový, se městští politici neshodují. Mezi zastánce stavby nového mostu patří primátorka Adriana Krnáčová (ANO) nebo starosta Prahy 8 Roman Petrus (ČSSD), kteří takovou variantu považují za ekonomicky výhodnější. Rekonstrukci mostu obhajuje starosta Prahy 7 Jan Čižinský (KDU-ČSL/Trojkoalice), který považuje dříve připravený projekt za nerealizovatelný, a místostarosta stejné městské části Ondřej Mirovský (SZ/Trojkoalice).

Podle odborníků by stavba nového mostu i komplexní rekonstrukce současného vyšly na obdobnou částku, a to 550 až 600 milionů korun. Praha již v minulosti měla plán na zbourání mostu a na současných pilířích plánovala vystavět nový. Podle tohoto plánu předpokládala TSK náklady asi 350 milionů korun. Tuto možnost odborníci kvůli špatnému stavu pilířů zamítli.

Přečtěte si také:

Úsek metra C do Čakovic by stál 16 miliard. Vznikly by něm tři stanice

Radní nechtějí kamiony v Praze. Poslední slovo budou mít úředníci

Autobusy MHD stále nesmí do tunelů. Radní opět rozhodnutí odložili

Opravu Libeňského mostu nezdržujeme, brání se ministerstvo kultury

Praha slaví čtvrt století v UNESCO. A hledá cestu, jak dál

Nejdražší úsek „Bémovy cyklostezky“ zaujal Němce. Doma ale nic podobného neplánují



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se počítá náhrada mzdy během pracovní neschopnosti?
Prodlužujete studium? Kdy zaplatíte až 56 300 Kč?
Zpozdil se vám let nebo zavazadla? Řekněte si o finanční kompenzaci
Co si pojistit před cestou do zahraničí?
Šmejdi v energetice lákají do aukcí nebo na dárky. Lidé platí tisíce korun
Auta
Volkswagen a Ford navazují spolupráci. Chtějí společně…
Galerie: Ojetiny s investičním potenciálem, na kterých neproděláte
Proč kopačky Lionela Messiho vypadají na různých televizorech jinak?
Ráje pro motoristy? Podívejte se, kolik stojí plná nádrž do Octavie v zemích s nejlevnějším benzinem
První auta svítila petrolejkami. Dnes jsou běžné diody a nastupuje laser
Technologie
Samsung pokračuje ve vývoji vlastního GPU. Míří s ním i na AI a samořiditelná auta
Google Podcasty sází na integraci a chytré doporučování pořadů
Microsoft vyvinul vlastní procesorovou architekturu, běží na ní Windows i Linux
Valve je velkorysé. Podporu Steamu pro Windows XP a Vista ukončí až v lednu 2019
Řada her obsahuje sledovací nástroj Redshell. Komunita ho označila za spyware
Hry pro příležitostné hráče