zavřít

Ty to zvládneš.cz - NEPOZORNOST



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Autor: Profimedia.cz

Tramvaje povedou na Slivenec, Libuš i Háje. Město chystá projekty za miliardy

13. února 2017, 11:53 - čap
Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Autor: Profimedia.cz
13. února 2017, 11:53

Stávající pražská tramvajová trať se protáhne do všech směrů. Hlavní město plánuje vybudovat pět nových tratí, dvě chce prodloužit a v plánu jsou i dvě nové tramvajové smyčky. „Nejblíže k realizaci je etapa Barrandov-Holyně-Slivenec,“ uvedl náměstek pražské primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Tratě se budou podle Dolínka stavět postupně tak, jak bude město získávat stavební povolení. Náklady zatím nechtěl náměstek primátorky upřesnit.

Délka tramvajové tratě mezi Barrandovem, Holyní a Slivencem je 1,5 kilometru a město na ní počítá s vybudováním tří párů zastávek. Obsloužit by měla zejména novou bytovou výstavbu, která už přímo se stavbou tratě kalkuluje. Podle informací magistrátu je trať ve stádiu vydaného územního rozhodnutí. O stavební povolení město zažádalo loni. „Stavební řízení je v současné době přerušeno do doby dořešení majetkoprávních vztahů,“ uvádí v dokumentech magistrát. Týká se to zejména pozemků společnosti Finep.

„Každopádně na přelomu roku jsme uzavřeli s jedním z majitelů dohodu o odkupu pozemků, které jsou nutné pro stavbu první etapy, tím by se to mohlo výrazně posunout,“ konstatoval Dolínek. Zajímavá je podle něj i výstavba spojení Modřany-Libuš. Spočívá v prodloužení tramvajové tratě ze stávajícího obratiště Sídliště Modřany podél ulice Generála Šišky a dále ulicí Novodvorskou do koncové zastávky Libuš, situované v blízkosti budoucí stanice metra D. Nová trať podle magistrátu nabídne obyvatelům sídliště Libuš alternativní dopravní spojení do centra města tramvajovou linkou přes Braník a Podolí. V další etapě chce město ukončení trati provázat na stanici metra D Libuš. Magistrát si od linky slibuje redukci autobusové dopravy.

Rychlé spojení východu metropole

Nejdelší nově vybudovaná tramvajová trať by měla propojit Spořilov, Opatov a Háje. Měřit má 6,5 kilometru, po její délce plánuje město postavit 13 zastávek. Výstavba tratě je podle magistrátu součástí dlouhodobé vize takzvané Východní tramvajové tangenty, která má umožnit rychlé spojení východní části metropole. Podle města půjde o významnou náhradu autobusové dopravy. V letošním roce by mělo dojít ke koordinaci s Technickou správou komunikací (TSK) a akcí „Spořilovská“, ve které se počítá s protihlukovou ochranou Spořilova a okolí. „Projekční příprava návazných úseků tramvajové trati bude následovat v dalších letech,“ zmiňuje v dokumentaci město.


Náměstek Petr Dolínek ( Autor: Archiv )

Přečtěte si rozhovor s náměstkem primátorky Petrem Dolínkem:

Náměstek Dolínek: Sníme hezký sen o funkčním metru pro Pražany


Tramvajové tratě by se měl dočkat i Suchodol. Podle magistrátu je dlouhodobě přetížený autobusovou dopravou v souvislosti s rozpínáním areálu České zemědělské univerzity. Nová trať má vést z Podbaby podél železniční trati a pokračovat vedle Kamýcké ulice. V letošním roce chce magistrát záměr koordinovat s Institutem plánování a rozvoje Prahy (IPR), který obstarává změnu územního plánu v lokalitě.

Praha 6 by se měla dočkat i nové tratě z Divoké Šárky do Dědinské. Spojení má umožnit zavedení nových přímých spojení do centrální části Prahy 6 bez nutnosti přestupování na metro. Délka trasy je 2,1 kilometru a cestující mají mít k dispozici pět párů zastávek. V loňském roce nechal magistrát zpracovat dokumentaci pro územní rozhodnutí, letos o něj chce zažádat a ve stejném roce čeká i jeho vydání. „Zprovoznění čekáme do roku 2020,“ zmiňuje v dokumentaci město.

Mezi výhledové záměry města patří tramvajová trať, která propojí lokality Na Veselí, Pankrác a Budějovická. Jde o pokračování stávající trati ze zastávky Pražského povstání ulicí Na Pankráci ke stanici metra Pankrác a dále ulicí Budějovická ke konečné stanici. V první etapě chce magistrát vybudovat úsek do stanice metra Pankrác. Délka trati má být 1,5 kilometru se třemi páry zastávek. Zahájení projekční přípravy první etapy čeká město v letošním roce.

Další spojení se sídlištěm

Tramvajového napojení se má dočkat sídliště Malešice. Povede Počernickou ulicí od ulice Vinohradské po ulici Dřevčická. „Trať má sloužit hlavně místní obsluze sídliště a nabídne nová přímá spojení do centra města,“ uvádí magistrát. Délka trasy je 2,1 kilometru se šesti páry zastávek. V letošním roce chce město prověřit přeložky inženýrských sítí a vodovodů. Až na základě toho může zvažovat další projekční přípravu tratě.


Rekonstrukce tramvajové trati v Praze 10 ( Zdroj: CC BY-SA 3.0: ŠJů -Wikimedie Commons, Autor: CC BY-SA 3.0: ŠJů -Wikimedie Commons )

Na Zahradním městě bude nová smyčka. Čtěte:

Dopravní podnik chce na Zahradním městě novou tramvajovou smyčku


Metropole se dočká i dvou nových tramvajových smyček. V rámci stavby smyčky Zahradní město dojede ke zrušení železniční zastávky Praha-Strašnice, která bude nahrazená stanicí Praha-Zahradní město. O územní rozhodnutí chce Praha požádat letos a výstavbu smyčky zvažuje do roku 2020, aby byla zprovozněna společně s železniční stanicí.

Tramvajová smyčka vznikne také u stanice metra Depo Hostivař. Povede z odbočky tramvajové trati na Černokostelecké ulici. Smyčka má umožnit zkrácení docházkové vzdálenosti mezi tramvajemi a metrem a prodloužit linky ze smyčky Čenokostelecká ke stanici metra. Výhledově může být podle magistrátu smyčka využitá pro další rozvoj tramvajové sítě do oblasti Štěrbohol. Projekční práce na dokumentaci mají začít letos a výstavbu smyčky město naplánovalo do roku 2021.

Dále čtěte:

Tramvaje se kvůli hluku omezovat nebudou. Praha si věc vyjasnila s ministerstvem

Tramvaj do Libuše má zelenou. Neprokázal se negativní vliv na životní prostředí



Čtěte také

Události  Tým Avastu a ČVÚT

Úder odvrácené straně. Češi pomohli hacknout hackery

Česko má šanci stát se lídrem v kybernetické bezpečnosti, připsalo si první velký zářez.…

před 3 hodinami

Události  Uzavřená stanice, ilustrační foto

USA, Francie a Rusko plánují evakuaci svých občanů z koronavirem sužovaného Wu-chanu

Spojené státy, Francie a Rusko plánují evakuaci svých občanů z čínského města Wu-chan,…

25. ledna 2020

Události  Hackathon k dálničním známkám, ilustrační foto

Hackathon k dálničním známkám: práce na systému jdou podle plánu

Práce na novém IT systému k elektronickým dálničním známkám, kterých se v rámci veřejného…

25. ledna 2020

Emisní povolenky, ilustrační foto

Výnosné povolenky. Obrat obchodů loni stoupl na rekord

Obrat obchodů s emisními povolenkami v loňském roce celosvětově vzrostl o 34 procent na…

25. ledna 2020

 Marian Jurečka

Výborného vystřídal v čele lidovců Jurečka, chce odstranit poraženectví

Opoziční KDU-ČSL povede poslanec a bývalý ministr zemědělství Marian Jurečka. Delegáti…

25. ledna 2020

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Zvýšení minimální mzdy daňovým pohledem
Jak vypočítat daň z nemovitých věcí v daňovém přiznání?
Pravděpodobné pojistné je opět vyšší
Růst průměrné mzdy - co všechno ovlivní v roce 2020?
Zaměstnanci a daně: roční zúčtování a slevy
Auta
Škoda potvrdila Octavii RS s hybridním pohonem. Odhalí ji…
VW Arteon Shooting Brake míří i k českým zákazníkům. Dorazí na podzim spolu s faceliftem
Elektrický a pro každodenní ježdění. Bugatti plánuje svůj druhý sériový model
Škoda Kodiaq vozí záchranáře nejen u nás, ale i v Británii
Nový ředitel Renault Trucks pro ČR a SR
Hry pro příležitostné hráče