Tramvaj do Libuše má zelenou. Neprokázal se negativní vliv na životní prostředí - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Tramvaj do Libuše má zelenou. Neprokázal se negativní vliv na životní prostředí

, čtk,
Tramvaj do Libuše má zelenou. Neprokázal se negativní vliv na životní prostředí
Zdroj: čtk

Projekt prodloužení tramvaje z Modřan do Libuše nebude mít podle úřadů negativní vliv na životní prostředí. Vyplývá to z oznámení v systému EIA, ve kterém se úřady k ekologickému dopadu projektu vyjadřují. Stavba první části trati by měla začít příští rok. Počítá s provizorním ukončením v Novodvorské ulici, prodloužená by měla být po výstavbě metra D na Libuš.

Nová trať by se měla napojit na současnou trať z Modřan. „Prodloužení tramvajové trati ze současné koncové zastávky Levského k budoucí stanici metra Libuš zkvalitní dopravní obslužnost dotčeného území a vytvoří funkční propojení mezi nadřazeným systémem metra a tramvajovou sítí v jižním sektoru města,“ píše se v dokumentu.

Zpracované posudky uvádějí, že lze zajistit dodržení hlukových limitů při stavbě i provozu trati. „V souvislosti s výstavbou je možné hovořit o mírném ovlivnění pohody obyvatelstva, kterou může snižovat hluk a emise znečišťujících látek do ovzduší,“ píše se dále v dokumentu.


Nepřehlédněte:

Ministr Ludvík: Praha tramvajové spoje kvůli hluku rušit nemusí

Miloslav Ludvík


Další podrobnější posouzení vlivu projektu na životní prostředí žádala Česká inspekce životního prostředí. Tramvajová trať povede po hranici přírodního parku Modřanská rokle – Cholupice. Navíc se má pokácet 281 stromů a 122 keřů. V plánu je vysázení aleje se 78 stromy a více než 30 tisíc keřů. Magistrátní odbor životního prostředí může v dalším územním či stavebním řízení další výsadbu nařídit.

Průzkum v místě neukázal výskyt žádných vzácných rostlin, ale objevil chráněný druh mravenců rodu Formica. Před zahájením stavebních prací proto budou místa dvou jejich mravenišť zkontrolována a případně přestěhována. Na novém dvoukilometrovém úseku tramvaje by měly vzniknout čtyři nové zastávky a tramvajová trať by končila nejprve úvraťovou zastávkou v Novodvorské ulici a později smyčkou u budoucí stanice metra Libuš.

Dále čtěte:

Dolínek: Pro zachování tramvají uděláme všechno

Praha investuje do dopravní infrastruktury asi dvě miliardy, o miliardu méně než letos


Ohodnoťte tento článek
Diskuze