Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

 Náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr
Náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr
Autor: Martin Pinkas

Metro ano, Břevnovská radiála ne. Adam Scheinherr vybírá, na které stavby pošle Praha miliardy

 Weikert 19. ledna, 06:01  -  Petr Weikert
 Náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr
Náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr
Autor: Martin Pinkas
19. ledna, 06:01

Náměstkem pražského primátora pro dopravu je Adam Scheinherr (Praha sobě) zhruba měsíc a půl. Nástup to byl velmi rychlý. Je to on, kdo musí řešit tristní stav pražských mostů a vysvětlovat obyvatelům hlavního města, proč začne série uzavírek. Je to on, kdo jedná s ministerstvem dopravy o dokončení části Pražského okruhu, a je to také on, kdo bude mít vliv na využití miliard na investice.

Město má v příštích 12 letech prostavět přes sto miliard korun na stavbách, které budou mít význam pro dopravu v celé republice, potažmo i celoevropský. A že bude leccos jinak než dosud, se ukázalo naplno před pár týdny, kdy se objevila zpráva, že v koalici ochladl vztah k Radlické radiále - nejpřipravenějšímu projektu pražské dopravy za 14 miliard korun.

V programu sdružení Praha sobě se píše: Dostavba malého městského okruhu bude naší prioritou. A také, že přijde úprava projektu Radlické radiály tak, aby nezpůsobil dopravní problémy. Co to pro radiálu znamená?

Je důležité si shrnout, v jaké fázi ten projekt vlastně je. Zdaleka totiž nejsme v bodě, kdy by se mohlo začít stavět. Proběhl sice geologický průzkum, což může vyvolat dojem, že stavba je už blízko, ten se ale řídí úplně jinými povoleními než budování radiály samotné. Na radiálu není k dispozici ani územní rozhodnutí, ani stavební povolení, a nemáme tedy ani dokumentaci ke stavebnímu povolení, případně k provedení výstavby. Aktuálně je podaná žádost o územní rozhodnutí. V létě by mohlo začít územní řízení, ke kterému se sešlo obrovské množství připomínek. Je jich tolik, že Praha 5 přislíbila, že by se měl projekt upravit podle připomínek občanů.

Jaký je na to váš názor?

Podle prvotních diskusí jsem zjistil, že ty připomínky jsou podnětné a že územní řízení, pokud nebudou připomínky vyřízeny, by vedlo do slepého konce. Nechtěli bychom jít dál touto cestou, protože mi připadá delší.