Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Taxikáři odvolali středeční protest v Praze. Chtějí okamžité jednání

14. listopadu 2017, 19:23 - čtk
14. listopadu 2017, 19:23

Sdružení českých taxikářů odvolalo chystaný středeční protest v Praze proti službám typu Uber. Požadují ale okamžité jednání na magistrátu, a to za účasti policie i médií. Kontroly, které provádějí úředníci společně se strážníky, podle sdružení víc postihují běžné taxikáře než řidiče objednávané přes internetové aplikace. Magistrát označil postup taxikářů za vítězství zdravého rozumu.

K upuštění od protestu vyzvala taxikáře pražská primátorka Adriana Krnáčová (ANO). Taxikáři se nakonec rozhodli vyhovět, ale požadují od magistrátu jasný metodický pokyn pro kontroly taxislužeb a chtějí být informováni o jejich výsledcích. „V případě, že kontroly nelegálních řidičů budou probíhat ve stejné duchu jako doposud, budeme nuceni v protestech pokračovat,“ uvedlo sdružení v prohlášení, které zveřejnilo i na svém facebooku. Do konce roku bude držet takzvanou protestní pohotovost.

„Předpokládáme, že se budete snažit vyjít vstříc také nám a žádáme Vás proto, aby jste svolala okamžité jednání na půdě MHMP se všemi dotčenými stranami,“ napsali taxikáři Krnáčové. Jednání na magistrátu by se podle nich měli zúčastnit zástupci jejich sdružení, taxidispečinky, občanské sdružení Asociace koncesionářů v taxislužbě, městská a státní policie a také média.

„Nátlak a braní si Pražanů za rukojmí nemůže nic vyřešit, řešení může přinést pouze debata. Magistrát dělá maximum, co mu ukládá zákon,“ sdělil mluvčí magistrátu Vít Hofman. Podle něj město v minulosti jednalo s ministerstvy i se zástupci klasické a alternativní taxislužby. „Jakmile budou nově obsazena dotčená ministerstva, uspořádáme pracovní setkání, na které pozveme ministry, odpovědné úředníky i dispečinky a zástupce digitálních platforem. Cílem setkání bude najít takové řešení, které nebude diskriminační pro žádnou ze zainteresovaných skupin,“ dodal.


Mínus 120 milionů: Praha tratí na sdíleném ubytování


Krnáčová ve svém pondělním dopise uvedla, že stejně jako říjnová blokáda Letiště Václava Havla by také chystaný protest poškodil nejen obyvatele a návštěvníky hlavního města, ale především samotné taxikáře včetně těch, kteří se k akci nepřipojí. Primátorka poukázala na to, že od 4. října platí novela silničního zákona, která umožňuje tvrdší postihy vůči nepoctivým řidičům taxi. Z téměř 1200 říjnových kontrol, které provedli úředníci společně se strážníky, se tak zhruba 200 týkalo Uberu.

Těmito čísly ale argumentuje i Sdružení českých taxikářů. Pokud se budou kontroly jako dosud víc zaměřovat na běžné taxikáře než na řidiče objednávané přes internetové aplikace, jejichž prohřešky navíc městská policie řeší domluvou, jsou podle sdružení taxikáři nuceni ve svých protestech pokračovat. Sdružení také kritizovalo možnost, o které mluvil náměstek pražské primátorky Petr Dolínek (ČSSD), že by běžné taxametry mohly nahradit virtuální kontrolovatelné přes mobilní aplikace.

Před zvažovaným protestem varovalo také Sdružení pražských provozovatelů taxislužby. „Vyzýváme kolegy z SČT z.s. (Sdružení českých taxikářů), aby se přestali vlamovat od otevřených dveří,“ uvedlo v prohlášení. Sdružení českých taxikářů by prý mělo využít nabídky k diskusi. Názor na služby typu Uber ale obě sdružení sdílí a od magistrátu požadují řešení situace.

Taxikářům vadí zejména to, že za Uber a podobné služby jezdí řidiči bez taxikářské koncese, nemají auta evidovaná jako vozidla taxislužby ani taxametry. Uber tvrdí, že není taxislužba, ale že nabízí spolujízdu v rámci sdílené ekonomiky. Lidé si přes aplikaci v mobilním telefonu mohou zavolat řidiče, který je odveze na požadovanou adresu. Řidiči jezdí buď pro společnost, nebo jako živnostníci ve vlastním autě. Partnerských řidičů je v Praze podle firmy zhruba 2000.

Čtěte dále:

Airbnb na kolech chce navždy změnit přístup k vlastnictví aut. Okouzlil i Daimler

Komentář: Uber jako predátor

Ondřej Krátký: Pojďme sdílet taxík



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak moc je zdraví nebezpečný život on-line?
Jak je to s platbou zdravotního pojištění v penzi?
Nechodíte na preventivní prohlídky? Pojišťovna vám může udělit pokutu
Čeká nás konec letního času?
Kandidáti do voleb se v malých obcích hledají těžce
Auta
Za řídítky KTM 790 Duke: Skalpel, prosím
Peugeot veze do Paříže koncept nového kupé. Bude to nástupce slavné 504?
Srovnání: Audi e-tron je větší než I-Pace a EQC, ale má nižší dojezd a je pomalejší
Videodojmy: Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi EAT6
Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT přichází také jako civilní 43 4Matic+. Pomalý vážně není
Technologie
12. Mezinárodní den proti DRM. Kampaň upozorňuje na negativní dopady ochran
Google může vzdáleně měnit konfiguraci Androidu. Omylem zapínal úsporný režim
Prodeje samostatných grafických karet v Q2 2018: všechno jinak, podíl Nvidie klesnul
Twitter nezatížený algoritmy? Služba chce nabídnout snadné přepínání mezi obsahem
GPU v kartách Nvidia GeForce RTX mají dvě různé třídy. Co jsou zač „áčkové“ čipy?
Hry pro příležitostné hráče