Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Průmysl není jen továrna s komínem

Proběhla konference k tématu podpora kulturních a kreativních průmyslů.

Potřebujete pro své plány peníze skutečně rychle? Rychlá půjčka to umí

Rychlá půjčka bývá obvykle spojována spíše s mini úvěry na pár dnů, které sjednáte online…

Vychází druhý díl sběratelské lahůdky Kronika první republiky 1919

Na půdě České národní banky byla slavnostně představena Kronika první republiky, díl 1919…

 Cyklodoprava v Praze, ilustrační foto
Cyklodoprava v Praze, ilustrační foto
Autor: čtk

Spolek Automat kritizuje omezení kol v centru Prahy. Obrátí se na soud

24. dubna 2018, 17:50 - čtk
 Cyklodoprava v Praze, ilustrační foto
Cyklodoprava v Praze, ilustrační foto
Autor: čtk
24. dubna 2018, 17:50

Spolek Automat podává žalobu k soudu proti chystanému omezení cyklistiky v centru Prahy. Zároveň požádal silniční odbor magistrátu o přezkum opatření. Podle sdružení je omezení přehnané a úřad Prahy 1, který ho schválil, se nedostatečně vypořádal s došlými připomínkami.

Omezení kol mezi 10:00 a 17:00 se má týkat zejména oblasti kolem spodní části Václavského náměstí, náměstí Republiky a Staroměstského náměstí a má vstoupit v platnost tento čtvrtek. Podle Prahy 1, která si za krokem stojí, však bude před jeho vymáháním nutné osadit dopravní značení.

Úřadu Prahy 1 dorazilo proti návrhu 65 připomínek, zamítl všechny. „Na polovinu našich připomínek vůbec neodpověděli, nebo je zamítli způsobem, který by u soudu určitě neobstál. Nezabývali se ani tím, že omezení přetne tři celoměstské cyklotrasy,“ uvedl k tomu Vratislav Filler ze spolku Automat. S plánem Prahy 1 nesouhlasily ani magistrát, dopravní podnik, Praha 7 nebo přepravní společnosti, které v centru využívají kurýry na kolech.

Kromě žaloby u soudu požádal Automat také o přezkum silniční úřad magistrátu, který je nadřízeným orgánem Prahy 1 a může podle spolku rozhodnutí zrušit. Na programu čtvrtečního jednání zastupitelstva je také petice proti omezení se zhruba 1300 podpisy. Jednu obdobnou petici už zastupitelé vzali na vědomí. Automat zároveň nabízí, že pokud bude plán Prahy 1 pozastaven, navrhne vlastní kompromisní řešení cyklistiky v centru metropole.


Nové stezky i bikesharing. Praha dá na rozvoj cyklodopravy 100 milionů


Magistrát může podle mluvčího Víta Hofmana pouze přezkoumat, jestli úřad dodržel všechny náležitosti dané zákonem. „Posoudit tak můžeme, zda byly dodrženy termíny, zda bylo opatření uveřejněno na úřední desce a podobně,“ uvedl. Doplnil, že v minulosti podobná opatření vždy řešily soudy, a úřad tak musí prověřit, jak dál postupovat. „V otázce případného zrušení je mnohem efektivnější soudní přezkum,“ zakončil.

Podle mluvčí Prahy 1 Veroniky Blažkové má opatření zajistit bezpečnost chodců a obyvatelé Prahy 1 si na cyklisty stěžují pravidelně. „Prosíme o ohleduplný přístup mezi lidmi, máme zprávy i od cyklistů, kteří to pochopení mají a s omezením nemají problém,“ sdělila. V úsecích s omezením mohou cyklisté podle radnice kola vést a pouze v případě, že se rozhodnou tak neučinit, budou muset využít objízdné trasy. Mluvčí doplnila, že omezení vstoupí reálně v platnost až po osazení dopravního značení.

Omezení počítá s objízdnými trasami, například ulici Na Příkopě bude nutné objet Jindřišskou a Panskou směrem na Ovocný trh. Směrem na západ zase objížďka povede Vodičkovou a Lazarskou ulicí a dále na Národní třídu.

Podle původních vyjádření radnice Prahy 1 mělo omezení mířit zejména proti takzvaným motorovým koloběžkám, které se začaly po centru metropole pohybovat po zákazu vozítek segway a ohrožovat chodce. V opatření se nicméně explicitně mluví o ohrožení chodců cyklisty. Přípravu má na starosti dopravní úřad pro Prahu 1. V minulosti pro pěší zóny v centru města vydal výjimku, která naopak pohyb cyklistů umožnila. Záměr před loňskými prázdninami schválila rada městské části, další rozhodování nyní dělají úředníci.

Přečtěte si také:

Signál v metru za půl miliardy. Operátoři budou mít do tunelů přístup jen dvě a půl hodiny denně

Praha odložila schválení novely stavebních předpisů. Trojkoalice chce více času

Praha opraví provozovny na náplavce v Podskalí. Přes sezónu budou uzavřeny



Čtěte také

 Šéf Labouristické strany Jeremy Corbyn

Výsledky voleb jsou zoufalým zklamáním, prohlásil Corbyn. Labouristé podle něj ale argumentačně vyhráli

Vůdce britských labouristů Jeremy Corbyn převzal osobní odpovědnost za tvrdou porážku své…

před 2 hodinami

 Spoluzakladatel projektu Soutěž a podnikej Martin Vítek

Projekt Soutěž a podnikej: jak se rodí baby podnikatelé

Projekt Soutěž a podnikej pomáhá středoškolákům rozjet vlastní byznys.

před 2 hodinami

 Jaderná elektrárna Temelín

Brexit oslabí jaderný blok v EU, varuje ČEZ

Odchod Velké Británie z Evropské unie oslabí podle společnosti ČEZ jaderný blok, tedy…

před 2 hodinami

Nádraží v Ústí nad Labem, ilustrační foto

Zavřete depo, České dráhy odcházejí. Soukromníci obsadí více kolejí

V neděli 15. prosince čekají železnici velké změny. Na mnoho tratí vyjedou místo…

před 2 hodinami

 Suezský průplav, ilustrace

Svatba dvou oceánů. Před 150 lety „zkrátil“ Suezský průplav svět

Suezský průplav postavili Francouzi, ovšem nakonec ho ovládli Britové a Egypt kvůli němu…

před 2 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jak ochránit kryptoměny?
Vstupenky jako dárek? Pozor na překupníky
Jsou čeští hokejisté v NHL na ústupu?
Nemám dovolenou, ale firma ji nařídila. Co teď?
Jak na zimu zabezpečit chalupu
Auta
Vojenská cisterna Henschel je pýchou správných chlapů
Továrna v Düsseldorfu začala výrobu eSprinterů
Video: Nový VW Passat Variant (ne)prošel losím testem. Vykázal až příliš velkou chuť k přetáčivosti
Škoda Fabia R5 evo odchází z MS. Na rozloučenou nás v ní svezl šampion Kalle Rovanperä
BMW konečně nabídne také Android Auto. Hned to ale nebude
Hry pro příležitostné hráče