Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Průmysl není jen továrna s komínem

Proběhla konference k tématu podpora kulturních a kreativních průmyslů.

Potřebujete pro své plány peníze skutečně rychle? Rychlá půjčka to umí

Rychlá půjčka bývá obvykle spojována spíše s mini úvěry na pár dnů, které sjednáte online…

Vychází druhý díl sběratelské lahůdky Kronika první republiky 1919

Na půdě České národní banky byla slavnostně představena Kronika první republiky, díl 1919…

 Z budovy bývalého nákladového nádraží se má stát kulturní centrum
Z budovy bývalého nákladového nádraží se má stát kulturní centrum
Autor: Profimedia.cz

„Snesla by i Lidl“. Žižkované debatovali o využití budovy nákladového nádraží

28. června 2017, 06:07 - čap
 Z budovy bývalého nákladového nádraží se má stát kulturní centrum
Z budovy bývalého nákladového nádraží se má stát kulturní centrum
Autor: Profimedia.cz
28. června 2017, 06:07

Omšelá nízká nádražní budova, vybydlená vrátnice a zaparkovaná nákladní vozidla. Po průchodu budovou se otevírá jiný svět, bar, koleje prorostlé barevnými květinami, lehátka na dřevěné terase, filmové plátno na železné konstrukci bývalého nádraží a peróny. V prostorách budovy Nákladového nádraží Žižkov se sešli občané se zástupci pražského magistrátu, Prahy 3, jednoho z investorů a architekty, aby řešili budoucnost bývalého nákladového nádraží.

Diskuze se uskutečnila v pondělí v rámci projektu Žižkov nezastavíš o aktuálních developerských projektech v Praze 3. „Nerad bych, aby tady byly vystavené sochy z Karlova mostu a vedle fungoval třeba Lidl,“ uvedl zastupitel městské části Praha 3 Matěj Stropnický (Zelení). Budoucnost nádražní budovy vidí v živé kultuře, divadle a filmu. „To bude buď a nebo…,“ nepřipouštěl kompromisy.

Podle Marka Kopeče z Institutu plánování a rozvoje hlavního města (IPR Praha) je ale nádražní budova tak obrovská, že by v ní mohla kultura zcela pohodlně najít místo vedle komerčního využití. „Rozměr objektu je takový, že by snesl i Lidl,“ uvedl. Riziko by podle něj hrozilo hlavně v případě, že by se z bývalého nákladového nádraží stala muzejní čtvrť.


Central Group postaví byty za devět miliard. Čtěte:

Central Group postaví u Nákladového nádraží Žižkov byty za devět miliard


IPR Praha má v současnosti za úkol vypracovat urbanistickou studii zástavby území, na využití budovy pak podle Kopeče vypíše samostanou architektonickou soutěž. Budovu vlastní společnost Žižkov Station Development, která je společným podnikem Českých drah a developerské firmy Sekyra Group.

Právě rozměr objektu a to, že se stal kulturní památkou, bude podle výkonného ředitele Sekyra Group Leoše Andrleho problém. „Není v silách soukromého developera revitalizovat tak velkou plochu bez vstupu státu nebo města,“ posteskl si. „Je to o tom, aby někdo objekt spravoval a někdo nám ho pomohl oživit,“ sdělil.

Lidé ze Žižkova se sešli se zástupci magistrátu, Prahy 3, jednoho z investorů a architekty, aby řešili budoucnost bývalého nákladového nádraží ( Zdroj: Tereza Čapková, Autor: Tereza Čapková )
S občany debatovali architekti, zástupce developera i politici. (Foto Tereza Čapková)

O pronájem části budovy už vyslovil zájem podle Stropnického například Národní filmový archiv, který by chtěl sídlit v průčelí objektu. V podzemí pak je možné dle zastupitele vybudovat kina. Výhodou silných nádražních podlah podle něj je, že například unesou těžké sochy z Karlova mostu. „Uměleckoprůmyslové muzeum tady může mít své ateliéry a dílny,“ popisoval zastupitel.

Jak bude na území nákladového nádraží řešená doprava, zajímalo jednoho z účastníků diskuze. Náměstkyně primátorky Petra Kolínská (Zelení/Trojkoalice) uvedla, že dopravnímu plánování v lokalitě bude předcházet posouzení vlivu na životní prostředí a studie. Upozornila také, že by do budoucna nebylo dobré spojovat počet obyvatel s počtem automobilů. „Stejně tak se cena bytu nemusí rovnat způsobu dopravního jednání,“ zmínila.


Praha chce urychlit transformaci nádraží. Čtěte:

Dotáhnout změnu územního plánu. Praha chce urychlit transformaci Nákladového nádraží Žižkov


Pražští radní nedávno rozhodli, že urychlí dokončení změny územního plánu, která je nezbytná pro zástavbu pozemků, jež dříve sloužily železnici. Původním zadavatelem změny byla v roce 2008 Praha 3, která ale chtěla pořizování změny ukončit a začít pořizovat změnu novou. Podle rozhodnutí rady teď bude nutné vypracovat nový návrh, který zohlední prohlášení budovy nádraží kulturní památkou.

Pozemky na Nákladovém nádraží Žižkov vlastní různí majitelé. Aktuálně představil podobu výstavby bytů za devět miliard u nádraží developer Central Group.

Dále čtěte:

Nákladové nádraží čeká změna územního plánu. Praha vypracuje studii

Praha odložila vypracování studie na zástavbu Nákladového nádraží Žižkově



Čtěte také

Pivovar Budějovický Budvar

Budvar si kvůli brexitu vyjednal zvláštní celní režim. V Británii navyšuje zásoby ve skladech

Budějovický Budvar si kvůli brexitu vyjednal zvláštní celní režim. Dceřiná společnost…

15. prosince 2019

 Jaderná elektrárna Temelín

Brexit oslabí jaderný blok v EU, varuje ČEZ

Odchod Velké Británie z Evropské unie oslabí podle společnosti ČEZ jaderný blok, tedy…

15. prosince 2019

 Suezský průplav, ilustrace

Svatba dvou oceánů. Před 150 lety „zkrátil“ Suezský průplav svět

Suezský průplav postavili Francouzi, ovšem nakonec ho ovládli Britové a Egypt kvůli němu…

15. prosince 2019

 Andrej Babiš

Babiš je podle bookmakerů favoritem na prezidenta, Fischer těsně druhý

Největšími favority na budoucího prezidenta České republiky jsou podle bookmakerů Fortuny…

15. prosince 2019

 Madridská konference o změnách klimatu skončila bez výsledku

Madridská konference o klimatu skončila bez shody. Rozpor panoval kolem emisních povolenek

Dvoutýdenní konference OSN o změnách klimatu v Madridu dnes skončila bez shody o…

15. prosince 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Vypočítejte si výši rodičovského příspěvku v tomto a příštím roce
Zvyšování nájemného má svá pravidla. Znáte je?
I na České hory se vyplatí pojistit. Jak?
Jak ochránit kryptoměny?
Vstupenky jako dárek? Pozor na překupníky
Auta
Vojenská cisterna Henschel je pýchou správných chlapů
Továrna v Düsseldorfu začala výrobu eSprinterů
Video: Nový VW Passat Variant (ne)prošel losím testem. Vykázal až příliš velkou chuť k přetáčivosti
Škoda Fabia R5 evo odchází z MS. Na rozloučenou nás v ní svezl šampion Kalle Rovanperä
BMW konečně nabídne také Android Auto. Hned to ale nebude
Hry pro příležitostné hráče