Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

 Z budovy bývalého nákladového nádraží se má stát kulturní centrum
Z budovy bývalého nákladového nádraží se má stát kulturní centrum
Autor: Profimedia.cz

„Snesla by i Lidl“. Žižkované debatovali o využití budovy nákladového nádraží

28. června 2017, 06:07 - čap
 Z budovy bývalého nákladového nádraží se má stát kulturní centrum
Z budovy bývalého nákladového nádraží se má stát kulturní centrum
Autor: Profimedia.cz
28. června 2017, 06:07

Omšelá nízká nádražní budova, vybydlená vrátnice a zaparkovaná nákladní vozidla. Po průchodu budovou se otevírá jiný svět, bar, koleje prorostlé barevnými květinami, lehátka na dřevěné terase, filmové plátno na železné konstrukci bývalého nádraží a peróny. V prostorách budovy Nákladového nádraží Žižkov se sešli občané se zástupci pražského magistrátu, Prahy 3, jednoho z investorů a architekty, aby řešili budoucnost bývalého nákladového nádraží.

Diskuze se uskutečnila v pondělí v rámci projektu Žižkov nezastavíš o aktuálních developerských projektech v Praze 3. „Nerad bych, aby tady byly vystavené sochy z Karlova mostu a vedle fungoval třeba Lidl,“ uvedl zastupitel městské části Praha 3 Matěj Stropnický (Zelení). Budoucnost nádražní budovy vidí v živé kultuře, divadle a filmu. „To bude buď a nebo…,“ nepřipouštěl kompromisy.

Podle Marka Kopeče z Institutu plánování a rozvoje hlavního města (IPR Praha) je ale nádražní budova tak obrovská, že by v ní mohla kultura zcela pohodlně najít místo vedle komerčního využití. „Rozměr objektu je takový, že by snesl i Lidl,“ uvedl. Riziko by podle něj hrozilo hlavně v případě, že by se z bývalého nákladového nádraží stala muzejní čtvrť.


Central Group postaví byty za devět miliard. Čtěte:

Central Group postaví u Nákladového nádraží Žižkov byty za devět miliard


IPR Praha má v současnosti za úkol vypracovat urbanistickou studii zástavby území, na využití budovy pak podle Kopeče vypíše samostanou architektonickou soutěž. Budovu vlastní společnost Žižkov Station Development, která je společným podnikem Českých drah a developerské firmy Sekyra Group.

Právě rozměr objektu a to, že se stal kulturní památkou, bude podle výkonného ředitele Sekyra Group Leoše Andrleho problém. „Není v silách soukromého developera revitalizovat tak velkou plochu bez vstupu státu nebo města,“ posteskl si. „Je to o tom, aby někdo objekt spravoval a někdo nám ho pomohl oživit,“ sdělil.

Lidé ze Žižkova se sešli se zástupci magistrátu, Prahy 3, jednoho z investorů a architekty, aby řešili budoucnost bývalého nákladového nádraží ( Zdroj: Tereza Čapková, Autor: Tereza Čapková )
S občany debatovali architekti, zástupce developera i politici. (Foto Tereza Čapková)

O pronájem části budovy už vyslovil zájem podle Stropnického například Národní filmový archiv, který by chtěl sídlit v průčelí objektu. V podzemí pak je možné dle zastupitele vybudovat kina. Výhodou silných nádražních podlah podle něj je, že například unesou těžké sochy z Karlova mostu. „Uměleckoprůmyslové muzeum tady může mít své ateliéry a dílny,“ popisoval zastupitel.

Jak bude na území nákladového nádraží řešená doprava, zajímalo jednoho z účastníků diskuze. Náměstkyně primátorky Petra Kolínská (Zelení/Trojkoalice) uvedla, že dopravnímu plánování v lokalitě bude předcházet posouzení vlivu na životní prostředí a studie. Upozornila také, že by do budoucna nebylo dobré spojovat počet obyvatel s počtem automobilů. „Stejně tak se cena bytu nemusí rovnat způsobu dopravního jednání,“ zmínila.


Praha chce urychlit transformaci nádraží. Čtěte:

Dotáhnout změnu územního plánu. Praha chce urychlit transformaci Nákladového nádraží Žižkov


Pražští radní nedávno rozhodli, že urychlí dokončení změny územního plánu, která je nezbytná pro zástavbu pozemků, jež dříve sloužily železnici. Původním zadavatelem změny byla v roce 2008 Praha 3, která ale chtěla pořizování změny ukončit a začít pořizovat změnu novou. Podle rozhodnutí rady teď bude nutné vypracovat nový návrh, který zohlední prohlášení budovy nádraží kulturní památkou.

Pozemky na Nákladovém nádraží Žižkov vlastní různí majitelé. Aktuálně představil podobu výstavby bytů za devět miliard u nádraží developer Central Group.

Dále čtěte:

Nákladové nádraží čeká změna územního plánu. Praha vypracuje studii

Praha odložila vypracování studie na zástavbu Nákladového nádraží Žižkově



Čtěte také

 Jaroslav Zadražil z projektu Sterch International

Zadražil ze Sterch International: Vyrábíme součástky pro satelity s přesností na nanometry

Satelity, které obíhají kolem Země, neumějí komunikovat mezi sebou. Snažíme se vyvinout…

před 3 hodinami

 Paroplynka Počerady, ilustrační foto

Spotřeba plynu v Česku roste. Paroplynka v Počeradech jede naplno

Cena plynu padá, elektřina z uhlí stojí více. Společnosti ČEZ proto vyplatí, aby plynové…

před 3 hodinami

Ilustrační foto

Chyby v čerpání u 9 z 10 projektů. Brusel vyzývá Česko k vlastnímu auditu

Závěrečná zpráva auditu Evropské komise k údajnému střetu zájmů premiéra Andreje Babiše…

před 4 hodinami

 Zakladatel Amazonu a nejbohatší člověk na světě Jeff Bezos

Bezos se v roce 2026 stane bilionářem, následovat bude čínská vlna

Prvním dolarovým bilionářem na světě se stane Jeff Bezos, který na tento status dosáhne v…

před 4 hodinami

Politik SPD Norbert Walter-Borjans, ilustrační foto

Německou SPD povede ministr dluhů. Nelíbí se mu vyrovnaný rozpočet

Norbert Walter-Borjans byl straníky zvolen novým šéfem německé sociální demokracie SPD. V…

před 4 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Nechodíte rádi do banky? Nevadí, již nemusíte
Stovky korun protopíme zbytečně. Jak šetřit teplo?
Češi platí za teplo tři procenta z hrubé mzdy, pětkrát více než Němci
Kdo vám může pomoci dostat se z dluhů? Společnost KRUK
Valorizace důchodů 2020: kdo dostane 900 Kč a kdo více?
Auta
Tři roky, čtyři značky: Jozef Kabaň se ve skupině BMW…
VCHD Cargo investuje do vozového parku
V nejnovějších testech Euro NCAP opět zářila Tesla. Zato Volkswagenu Sharan upadly dveře
Srovnávací test: Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports vs. BMW F 850 GS Adventure
Rekord dálkového „závodu“ Cannonball po šesti letech padl. Řidič upraveného AMG E63 ujel 4480 km za 27 hodin a 25 minut!
Hry pro příležitostné hráče