Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Výnos z dražby sběratelské kolekce „Muži 28. října“ získají váleční veteráni a děti po úrazech

Unikátní sběratelská kolekce „Muži 28. října“ vytvořená na počest 100. výročí vzniku…

Na internetu můžete díky PayU a Google Pay platit na jedno kliknutí

Budoucnost online plateb na internetu je v jednoduchosti. Zákazník chce zaplatit snadno a…

Kávovar JURA je tradice v moderním obalu

Pokud se řekne švýcarská přesnost, zřejmě si jako první představíte švýcarské hodinky,…

„Snesla by i Lidl“. Žižkované debatovali o využití budovy nákladového nádraží

28. června 2017, 06:07 - čap
28. června 2017, 06:07

Omšelá nízká nádražní budova, vybydlená vrátnice a zaparkovaná nákladní vozidla. Po průchodu budovou se otevírá jiný svět, bar, koleje prorostlé barevnými květinami, lehátka na dřevěné terase, filmové plátno na železné konstrukci bývalého nádraží a peróny. V prostorách budovy Nákladového nádraží Žižkov se sešli občané se zástupci pražského magistrátu, Prahy 3, jednoho z investorů a architekty, aby řešili budoucnost bývalého nákladového nádraží.

Diskuze se uskutečnila v pondělí v rámci projektu Žižkov nezastavíš o aktuálních developerských projektech v Praze 3. „Nerad bych, aby tady byly vystavené sochy z Karlova mostu a vedle fungoval třeba Lidl,“ uvedl zastupitel městské části Praha 3 Matěj Stropnický (Zelení). Budoucnost nádražní budovy vidí v živé kultuře, divadle a filmu. „To bude buď a nebo…,“ nepřipouštěl kompromisy.

Podle Marka Kopeče z Institutu plánování a rozvoje hlavního města (IPR Praha) je ale nádražní budova tak obrovská, že by v ní mohla kultura zcela pohodlně najít místo vedle komerčního využití. „Rozměr objektu je takový, že by snesl i Lidl,“ uvedl. Riziko by podle něj hrozilo hlavně v případě, že by se z bývalého nákladového nádraží stala muzejní čtvrť.


Central Group postaví byty za devět miliard. Čtěte:

Central Group postaví u Nákladového nádraží Žižkov byty za devět miliard


IPR Praha má v současnosti za úkol vypracovat urbanistickou studii zástavby území, na využití budovy pak podle Kopeče vypíše samostanou architektonickou soutěž. Budovu vlastní společnost Žižkov Station Development, která je společným podnikem Českých drah a developerské firmy Sekyra Group.

Právě rozměr objektu a to, že se stal kulturní památkou, bude podle výkonného ředitele Sekyra Group Leoše Andrleho problém. „Není v silách soukromého developera revitalizovat tak velkou plochu bez vstupu státu nebo města,“ posteskl si. „Je to o tom, aby někdo objekt spravoval a někdo nám ho pomohl oživit,“ sdělil.

S občany debatovali architekti, zástupce developera i politici. (Foto Tereza Čapková)

O pronájem části budovy už vyslovil zájem podle Stropnického například Národní filmový archiv, který by chtěl sídlit v průčelí objektu. V podzemí pak je možné dle zastupitele vybudovat kina. Výhodou silných nádražních podlah podle něj je, že například unesou těžké sochy z Karlova mostu. „Uměleckoprůmyslové muzeum tady může mít své ateliéry a dílny,“ popisoval zastupitel.

Jak bude na území nákladového nádraží řešená doprava, zajímalo jednoho z účastníků diskuze. Náměstkyně primátorky Petra Kolínská (Zelení/Trojkoalice) uvedla, že dopravnímu plánování v lokalitě bude předcházet posouzení vlivu na životní prostředí a studie. Upozornila také, že by do budoucna nebylo dobré spojovat počet obyvatel s počtem automobilů. „Stejně tak se cena bytu nemusí rovnat způsobu dopravního jednání,“ zmínila.


Praha chce urychlit transformaci nádraží. Čtěte:

Dotáhnout změnu územního plánu. Praha chce urychlit transformaci Nákladového nádraží Žižkov


Pražští radní nedávno rozhodli, že urychlí dokončení změny územního plánu, která je nezbytná pro zástavbu pozemků, jež dříve sloužily železnici. Původním zadavatelem změny byla v roce 2008 Praha 3, která ale chtěla pořizování změny ukončit a začít pořizovat změnu novou. Podle rozhodnutí rady teď bude nutné vypracovat nový návrh, který zohlední prohlášení budovy nádraží kulturní památkou.

Pozemky na Nákladovém nádraží Žižkov vlastní různí majitelé. Aktuálně představil podobu výstavby bytů za devět miliard u nádraží developer Central Group.

Dále čtěte:

Nákladové nádraží čeká změna územního plánu. Praha vypracuje studii

Praha odložila vypracování studie na zástavbu Nákladového nádraží Žižkově



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kolik si do konce roku vložit na penzijko, stavebko a životko?
Akcie Apple a Alphabet vymazaly letošní zisky
Jak si vyřídit živnostenský list a kolik to bude stát?
Kdy potřebujete návrh vkladu do katastru nemovitostí? Jde to online?
Zdražil váš dodavatel? Právě teď můžete bezplatně odejít
Auta
Jízdní dojmy: Autobusy Isuzu
Volkswagen Atlas Cross Sport: Další SUV s karoserií „kupé“ se představuje v sériové podobě
Kvíz: Poznáte auto jen podle fotky zadního světla?
CNG autobusy Solaris pro Paříž
Nová Mazda3 se ukázala v Praze. Jen dva týdny po světové premiéře v L.A.
Technologie
Cnews FM: Produkty od Googlu mizí, herní obchody přibývají [podcast]
Subnautica navždy zdarma: parádní dárek nově spuštěného Epic Games Storu
Tohle je 25 nejhorších hesel roku 2018. Stále vede 123456
Xbox Game Pass jen za polovinu. Za 1500 Kč můžete hrát 100+ her po celý rok
Stáhněte si zdarma hry Lego The Hobbit a Full Throttle Remastered
Hry pro příležitostné hráče