Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

Sloupy bez reklam. Praha schválila nová pravidla

27. června 2017, 21:29 - čtk
27. června 2017, 21:29

V některých částech Prahy nově nebudou moci viset reklamy na veřejných sloupech. Vyplývá to z pravidel, které v úterý schválili pražští radní. Nová regulace také zavádí pouze tři povolené velikosti reklamních ploch. „Město je dnes zahlceno reklamními nosiči, které nejen tvoří vizuální balast, ale navíc leckdy brání v pohybu po chodníku nebo bezpečnému výhledu v křižovatce,“ uvedla náměstkyně primátorky Petra Kolínská (Zelení/Trojkoalice). Pravidla vstoupí v účinnost od 1. ledna 2018.

Pravidla regulace připravil městský Institut plánování a rozvoje (IPR). Regulují velikost reklamních nosičů na sloupech, které budou moci být široké maximálně 80 a vysoké 120 centimetrů. Na některých místech v Praze budou zakázány úplně. Zmizet by měly z pražských ostrovů, parků a lesoparků, náplavek a cyklostezek. Zakázané budou také v okolí křižovatek a v místech, kde by bránily v rozhledu. V památkových zónách bude moci viset jen nejmenší ze tří formátů reklamy. Výjimkou je Pražská památková rezervace, již platí úplný zákaz.

Pravidla začnou platit od začátku příštího roku, nosiče však budou mizet postupně s tím, jak budou dobíhat smlouvy města a jeho organizací s provozovateli reklamních ploch. Praha podle Kolínské připravuje také regulaci světelných reklam.


Praha se chystá na bezhotovostní platby v MHD. Čtěte:

Konec validátorů. Bezkontaktní platby v pražské MHD budou fungovat od příštího roku


Město dále plánuje vytvoření pravidel pro umisťování pozvánek na kulturní a společenské akce. „Myslíme si, že ke komerční nabídce by měla existovat i levnější alternativa, která by zároveň mohla umožnit omezení černého výlepu,“ uvedl ředitel IPR Ondřej Boháč. Součástí připravované koncepce mají být principy pro výběr vhodných ploch nebo pravidla pro období volebních kampaní, aby měly všechny politické strany rovné podmínky.

Reklamu na území hlavního města regulují také Pražské stavební předpisy, i když méně, než původní návrh, který vznikl za primátora Tomáše Hudečka (nestr., dříve TOP 09). Omezení daná předpisy se týkají velkoformátových nosičů.

Dále čtěte:

Radní Jan Wolf: Když budou odvádět peníze, ať tady Airbnb existuje

Magistrát připravuje dopravní portál. Spuštění plánuje v roce 2018



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kam plyne zisk 76 miliard Kč z českých bank?
Je výhodnější jít do důchodu v prosinci 2018 či v lednu 2019?
Na kolik vás vyjde, když vás chytnou s neplatnými doklady?
Jak prodat byt co nejdráže? Nepodceňujete profesionální fotky a home staging
Bez imunity nepřežijeme, proto si ji hýčkejme
Auta
Fungují u nás správně dobíjecí stanice? Česká obchodní…
Mlhovkáři, nízké slunce, námraza… Jste připraveni na podzimní nástrahy silnic?
Sedm užitečných prvků výbavy moderních aut, které nikdo nepoužívá
Spoluzakladatel Škody Václav Klement se narodil přesně před 150 lety
Nová Panamera konečně dostala verzi GTS. Nabídne 460 koní a sportovnější podvozek
Technologie
Sticky Notes se poprvé objevují na Androidu. Kupodivu ve OneNotu
Tenčí, lehčí a voděodolný. Amazon představil nový Kindle Paperwhite
Google chystá velké změny Androidu. Může to ale prodražit mobily
Pro iPady vyjde Photoshop CC, který se vyrovná verzi pro tradiční počítače
Huawei Mate 20 Pro: nejočekávanější smartphone je plný překvapení (video)
Hry pro příležitostné hráče