Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Hledáte vysokou školu s jistotou uplatnění v oboru? Zaměřte se na studium cestovního ruchu!

Vystudovat vysokou školu se u nás stalo prakticky nutností, kdo nemá titul, na toho je…

Sloupy bez reklam. Praha schválila nová pravidla

27. června 2017, 21:29 - čtk
27. června 2017, 21:29

V některých částech Prahy nově nebudou moci viset reklamy na veřejných sloupech. Vyplývá to z pravidel, které v úterý schválili pražští radní. Nová regulace také zavádí pouze tři povolené velikosti reklamních ploch. „Město je dnes zahlceno reklamními nosiči, které nejen tvoří vizuální balast, ale navíc leckdy brání v pohybu po chodníku nebo bezpečnému výhledu v křižovatce,“ uvedla náměstkyně primátorky Petra Kolínská (Zelení/Trojkoalice). Pravidla vstoupí v účinnost od 1. ledna 2018.

Pravidla regulace připravil městský Institut plánování a rozvoje (IPR). Regulují velikost reklamních nosičů na sloupech, které budou moci být široké maximálně 80 a vysoké 120 centimetrů. Na některých místech v Praze budou zakázány úplně. Zmizet by měly z pražských ostrovů, parků a lesoparků, náplavek a cyklostezek. Zakázané budou také v okolí křižovatek a v místech, kde by bránily v rozhledu. V památkových zónách bude moci viset jen nejmenší ze tří formátů reklamy. Výjimkou je Pražská památková rezervace, již platí úplný zákaz.

Pravidla začnou platit od začátku příštího roku, nosiče však budou mizet postupně s tím, jak budou dobíhat smlouvy města a jeho organizací s provozovateli reklamních ploch. Praha podle Kolínské připravuje také regulaci světelných reklam.


Praha se chystá na bezhotovostní platby v MHD. Čtěte:

Konec validátorů. Bezkontaktní platby v pražské MHD budou fungovat od příštího roku


Město dále plánuje vytvoření pravidel pro umisťování pozvánek na kulturní a společenské akce. „Myslíme si, že ke komerční nabídce by měla existovat i levnější alternativa, která by zároveň mohla umožnit omezení černého výlepu,“ uvedl ředitel IPR Ondřej Boháč. Součástí připravované koncepce mají být principy pro výběr vhodných ploch nebo pravidla pro období volebních kampaní, aby měly všechny politické strany rovné podmínky.

Reklamu na území hlavního města regulují také Pražské stavební předpisy, i když méně, než původní návrh, který vznikl za primátora Tomáše Hudečka (nestr., dříve TOP 09). Omezení daná předpisy se týkají velkoformátových nosičů.

Dále čtěte:

Radní Jan Wolf: Když budou odvádět peníze, ať tady Airbnb existuje

Magistrát připravuje dopravní portál. Spuštění plánuje v roce 2018



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdo vlastní naše mobilní operátory?
Kam se pohne cena elektřiny? A je lepší fixace, nebo aukce?
Chcete si pořídit zbrojní průkaz? Musíte zvládnout přísné testy
Silniční daň: 7 praktických otázek a odpovědí
Test: víte, jakou daňovou slevu můžete použít?
Auta
Videodojmy: Ford Mustang Bullitt
Galerie: Podívejte se, jak v průběhu času rostly ledvinky na BMW řady 7
Nejvíce a nejméně prodávané značky na evropském trhu v roce 2018: VW je suverénní
Dvojitá premiéra: Berlingo Van a Partner
Modernizovaná Škoda Superb prozrazena. Podívejte se, jak jí to sluší s novými světly
Technologie
Plán na zabití Flashe pokračuje. Firefox 69 ho úplně vypne
Japonci vyrobili robota s cílem zničit člověka… v ping-pongu
LHC možná dostane nástupce. Nový urychlovač CERNu bude dlouhý 100 km
Turing bez ray tracingu vyjde jako GeForce GTX 1660 Ti. Ponese 1536 shaderů a GDDR6
Stell SHO 8055 Pro: pověste na zeď i ten největší televizor (vyzkoušeno)
Hry pro příležitostné hráče