Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Ředitel dopravního podniku: Začneme hledat strategického partnera pro metro D

14. června 2017, 06:20 - Tereza Čapková
14. června 2017, 06:20

Pražský dopravní podnik začne hledat koncem června strategického partnera, který by mu pomohl s výkupem pozemků pro plánované trasou metra D. V součsné době jedná také s potencionálními dodavateli elektrobusů, které chce nasadit na autobusové linky číslo 207 a 140, i o tom hovořil generální ředitel dopravního podniku a předseda představenstva Martin Gillar.

Do prázdnin chcete předložit pražským radním materiál o podobě a fungování nové společnosti pro výstavbu nad trasou metra D, kterou bude vlastnit dopravní podnik (DPP) a soukromý investor. Máte už nějakou představu, jakým způsobem by měla být spolupráce ve firmě nastavená?

Spolupráce bude fungovat na bázi standardních podmínek akciových společností. Princip a podmínky budoucí spolupráce budou veřejně dostupné na webu dopravního podniku dnem vyhlášení soutěže na vyhledání strategického partnera. Vyhlášení předpokládáme přibližně do konce června, pokud nebude stanoveno jinak.

Jakou roli v ní bude hrát dopravní podnik a jakou soukromníci?

Dopravní podnik a soukromý investor budou akcionáři ve společném podniku, každý s daným podílem akcií, které budou uveřejněny v uvedené zadávací dokumentaci na webu společnosti v daném termínu.

Dopravní podnik v této věci zastupuje mezinárodní poradenská společnost Deloitte, která bude jednat s těmi zájemci, kteří se přihlásí do soutěže a současně splní všechna daná kritéria soutěže.

Proč jste si vybrali tuto formu partnerství, podnik by se v případě výkupů pozemků bez soukromníků neobešel?

Cílem založení společného podniku je spolupráce za účelem maximálního využití potenciálu rozvoje území v lokalitách stanic metra trasy „Metro D“. Dalším cílem spolupráce je zhodnocení daného území Prahy 4 formou komplexního řešení výstavby v okolí stanic a celkový přínos obyvatelům Prahy 4, cestujícím a návštěvníkům Prahy.

Co z toho budou mít soukromí investoři?

Předpokládanou spoluprací mohou soukromí investoři získat zhodnocení svých vložených investic a návratnost vloženého kapitálu plynoucí z výnosů z realizovaných budoucích developerských projektů a rozvoje daného území v lokalitě metra D.

Už si podobnou formu spolupráce někde dopravní podnik vyzkoušel?

Dopravní podnik je provozovatelem služeb městské hromadné dopravy a také spolupracuje s různými organizacemi na bázi partnerství. Pro oblast rozvoje území a developerských projektů proto hledá budoucího strategického dlouhodobého partnera do nově zakládaného společného podniku, který bude mít dostatečné zkušenosti a know-how v dané oblasti působení.

Víte, že už se někde podobné partnerství osvědčilo?

Je mnoho příkladů domácích a zahraničních partnerských vztahů v dané oblasti, kde se tato spolupráce osvědčila díky přínosu obou subjektů v oblastech jejich vlastního „know-how“.


Praha dává dohromady pozemky. Čtěte:

Další díl do skládačky. Praha koupí kvůli stavbě trasy metra D pozemek v Písnici


Dopravní podnik má do konce letošního roku vyměnit 20 automobilů za elektromobily, v plánu je, že podobným způsobem vymění všechny vozy, o kolik vozů se jedná?

O tom, co bude následovat v dalších etapách, budeme teprve diskutovat.

Jaký způsobem budete řešit pražský nedostatek nabíjecích stanic?

Většina jízd referentskými vozy začíná nebo končí v našich vlastních areálech, takže pro prvních 20 aut nedostatek infrastruktury rozhodně nepociťujeme.

O kolik dražší je pořízení elektromobilu?

Vzhledem k dotacím a velmi levnému provozu lze očekávat, že při ročním nájezdu přibližně 15 až 20 tisíc kilometrů to vyjde neutrálně. Při větším ročním nájezdu to už šetří.

Jakou částku na to podnik vyčlení v příštím roce?

To vyplyne ze soutěže.


Dopravní podnik chce elektrobusy. Čtěte:

Elektrobus se osvědčil. Dopravní podnik přikoupí dalších 14 vozů


Kdy by mohl být váš vozový park plně elektrifikován?

Množství vyměňovaných vozů bude odvislé od toho, kdy dopravnímu podniku končí operativní leasingové smlouvy na současná auta nebo jejich životnost.

V prvních dvou etapách obmění dopravní podnik vozový park referentských vozidel za elektromobily v celkovém počtu 20 elektromobilů. Z toho 10 prvních osobních elektromobilů formou pronájmu a dalších 10 dodávkových elektromobilů do majetku DPP. Celková další etapizace je odvislá od koncepčního projektu. Pro efektivní využití elektromobilů a jejich masovější obnovu za konvenční vozidla bude nutné vybudování infrastruktury v podobě dobíjecích sloupků.

Nevýhodou jsou vyšší pořizovací náklady a stále omezený dojezd. Výhodou však zůstávají nižší náklady na jeden ujetý kilometr, které se pohybují mezi 0,4 až 0,7 korun za kilometr.

Stále platí, že by měl příští rok podnik pořídit čtrnáct elektrobusů a elektrifikovat autobusovou linku 207, která spojuje Žižkov s centrální oblastí města? Chystáte další podobný projekt?

Zatím bychom rádi najali další elektrobus nebo elektrobusy s dvoupólovým pantografem. Pro linku číslo 207 jsme ve fázi soutěžení projektanta infrastruktury. Vozidla budeme tedy muset soutěžit souběžně, půjde o 14 vozidel o délce 12 metrů s dvoupólovým pantografem, nabíjeno stacionárně. Projekt linky s dynamickým dobíjením, což je linka číslo 140, aktivně připravujeme, zejména v oblasti infrastruktury, ale jednáme i s třemi potencionálními dodavateli vozidel. Doufáme, že se ještě další možní dodavatelé objeví. Rádi bychom tam vyzkoušeli co nejvíce druhů vozidel.

Dále čtěte:

Dopravní podnik vydělal na jízdném 3,7 miliardy korun. Tržby mírně klesly

Dopravní podnik chce analýzu rizik bezobslužného provozu metra D. Postaví na ní tendr



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak vypadají SPZ na autech v Evropě?
Platíte víc za vlak kvůli slevě pro studenty a důchodce?
Za černý odběr elektřiny jsou vysoké pokuty. Jak se mu vyhnout?
Kdy vzroste rodičovská o 40 tisíc? A koho se zvýšení bude týkat?
Kdy se v ČR zakáží zvířata v cirkusech?
Auta
Škoda Octavia G-Tec je rychlejší. Tisíc kilometrů s ní ale…
IAA Hannover 2018: Budoucnost užitkových aut? Hybridní, elektrická a autonomní
Euro NCAP: Volkswagen Touareg a Audi A6 za pět, Tourneo za čtyři a Jimny pouze za tři
Kvíz: Víte, kolik dostanete bodů za tyto přestupky?
Za volantem Alpine A110: Svezli jsme se autem, které v ČR jen tak nepotkáte
Technologie
Nový výrobce pamětí Flash pro SSD. Macronix chystá 3D NAND, která bude o 30 % levnější
Asus ROG Strix Fusion 700: bezdrátová sluchátka pro hráče (uživatelská recenze)
Další kontroverze CCleaneru. Aktualizoval se, ačkoli jste mu to zakázali
Renault, Nissan a Mitsubishi nahradí svůj infotainment Androidem
Nový ARM procesor pro servery jde na trh: 32jádra Ampere eMAG budou v serverech Lenovo
Hry pro příležitostné hráče