Pražská ODS chce zrušit parkovací zóny, navrhuje tarifní pásma

10. listopadu 2016, 09:55 - čap
10. listopadu 2016, 09:55

Nedávné spuštění parkovacích zón je přítěž pro celou Prahu, myslí si to městští zastupitelé za ODS. Celý systém by nejraději zrušili. Místo něj navrhují v metropoli zavést tarifní pásma, změnit systém platby a do silnic zabudovat senzory ukazující počet volných parkovacích míst. Zároveň chtějí rozšířit záchytná parkoviště P+R a stavět parkovací domy.

Zóny podle ODS vůbec neřeší problém nedostatku parkovacích míst, se kterým se Praha potýká a navíc město trestá obyvatele pražských městských částí za to, že chtějí parkovat i mimo své bydliště. „Navrhujeme zrušit neférové parkovací zóny a zavést tarifní zóny, kde si každý Pražan může zvolit, kde a za jakou cenu bude v Praze parkovat,“ zmínila předsedkyně pražského klubu zastupitelů ODS Alexandra Udženija.

Systém parkovacích zón přitom odstartoval v Praze v 90. letech, kdy byla u vlády právě ODS. Teď by ale strana podle předsedy pražské ODS Filipa Humplíka ráda zavedla kruhová tarifní pásma, která by umožnila Pražanům parkovat na celém území metropole bez ohledu na jejich bydliště. „Řešení musí být podpořeno urychleným dokončením výstavby pražských okruhů, nových P+R parkovišť i parkovacích domů,“ dodal.

Zastupitel ODS a člen výboru pro Smart Cities Alexander Bellu by zase rád v ulicích viděl systém parkovacích senzorů, který veřejně poskytne informace například o obsazenosti, možnosti platby nebo možnosti rezervace místa. „Tím řidičům výrazně umožníme urychlit parkování, přispěje to tak i k nižší spotřebě a nižším emisím. Na základě získaných dat bude možné informace poskytovat přes informační tabule a mobilní aplikace všem řidičům,“ konstatoval. Podobná řešení podle něj využívají moderní metropole jako Londýn, Milán nebo Oslo.

Systém parkovacích zón dlouhodobě kritizuje například Středočeský kraj. Prahu opakovaně vyzval, aby nezaváděla parkovací zóny na území Prahy 5 a 6 do doby, než budou vybudovaná záchytná parkoviště. Hejtmanství uvedlo, že zóny poškodí Středočechy, kteří dojíždějí do metropole za prací.

Pražský magistrát už kvůli parkování mimopražských řidičů vytipovalo na okrajích metropole 62 míst, na kterých by mohla v krátké době vzniknout záchytná parkoviště. První parkovací zónu zavedla na části svého území v roce 1996 Praha 1. Postupně se zóny rozšířily na celou Prahu 1, 2, 3 a městskou část Praha 7, platí na části území Prahy 16. Dále je samy provozují městské části Praha 13, 16 a 22.

Více k zónám:

Praha 5 chce P+R z odtahového parkoviště na Plzeňské

Parkovací zóny: Praha a Středočeský kraj zapomněly jednat

Praha 5 postaví v Plzeňské ulici parkovací dům


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se daní příjmy z pronájmu bytu?
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Rozdíly v placení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ
Měli byste se bát, když nakupujete na českých e-shopech?
Když za škodu může sport...
Auta
Škoda spustí výrobu elektromobilů v roce 2020, plug-in…
Tajemný prototyp z českých silnic přišel o maskování. Jedná se o nové Lynk&Co 02
Elektrický tahač Tesla Semi má po premiéře. Někteří ho ale za žádný zázrak nepovažují
První upoutávky na Mercedes-Benz CLS ukazují předek a digitální interiér
Nejlepší ojetá auta do 100 000 Kč, která jsou levná na provoz
Technologie
Operátoři slibují „datování bez počítání“. Je to prachsprostá lež [komentář]
Tip: Firefox vám poradí, čím nahradit nefungující doplňky. Jak na to?
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Google Maps budou přehlednější. Navíc se přizpůsobí chodcům i řidičům
Xeony generace Ice Lake mají 38 jader a HBM2. Xeony Phi nahradí 44jádrová verze ISX-H
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít