Praha začne vypisovat na významné stavby architektonické soutěže

19. října 2016, 14:04 - čap
19. října 2016, 14:04

Podoba významných pražských staveb by do budoucna měla být odvážnější a v souladu s moderní architekturou, rada hlavního města se zavázala, že začne u veřejných staveb vypisovat architektonické soutěže. Začala s městským mobiliářem.

„Pvní vlaštovkou v tomto trendu je i nedávno vypsaná soutěž na městský mobiliář. To je sice drobný městský v uvozovkách nábytek, ale významem srovnatelný s většími investicemi,“ uvedla náměstkyně primátorky Petra Kolínská (SZ/Trojkoalice). Do této chvíle město většinou vypisovalo soutěže zejména na revitalizaci veřejných prostranství jako je například Malostranské náměstí v Praze 1 nebo ostrov Štvanice v Praze 7.

„Podstatné je, aby se kvalita návrhu stala stejně důležitým kritériem jako cena. Architektonické soutěže dále nepřinášejí jen kvalitu, ale rovněž ekonomickou výhodnost při vlastní realizaci,“ uvedla Kolínská. Jedním z mála pozitivních příkladů z minulosti je podle Kolínské soutěž a následná realizace Národní technické knihovny v Dejvicích.

„Připravujeme materiál, který by měl vést k tomu, že rada bude podporovat z městských peněz právě jen takové stavební investice městských částí, jejichž podoba bude transparentně vysoutěžena v architektonické soutěži, zdaleka ne všechny projekty jsou magistrátní,“ uvedla Kolínská.

Pražští radní také v úterý schválili vypsání výtvarné a architektonicko-urbanistické soutěže na podobu stanic trasy metra D. Výtvarná soutěž se má týkat stanic v úseku Pankrác-Písnice, architektonická stanic Náměstí Bratří Synků a Náměstí Míru. „Koalice se zavázala u významných veřejných staveb realizovat architektonické soutěže. To platí pro nové projekty, ale u metra D jsme s ohledem na význam projektu udělali výjimku, a soutěže uděláme, ačkoli dosavadní příprava s tímto postupem nepočítala,“ vysvětlila Kolínská.

Praze se zatím nepodařilo pro trasu metra D vykoupit všechny pozemky a vlastně i díky tomu získalo město podle Kolínské čas navíc pro úpravu architektonické podoby projektu. Urbanistickou a architektonickou soutěž zároveň spolu se stanicemi vypíše dopravní podnik i na řešení veřejného prostoru v okolí Náměstí bratří Synků a ulice Otakarova.

Architektura a výtvarné ztvárnění stanic prvního úseku metra A, práce architekta Jaroslava Otruby a výtvarníka Jiřího Rathouského, jsou dnes podle náměstkyně předmětem zájmu turistů z celého světa. „Praha zatím nedokázala na tento soubor navázat, naopak dochází k jeho postupné degradaci,“ dodala.

Dále čtěte:

Architekti namalovali budoucnost Negrelliho viaduktu

Nový vzhled stanic metra D bude stát desítky milionů


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Procesory ARM proráží už i v superpočítačích. Na ThunderX2 s jádry Vulcan sází sám Cray
Parádní akce: Samsung Galaxy S7 za 8200 Kč a S7 Edge za 10 600 Kč
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít