Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Průmysl není jen továrna s komínem

Proběhla konference k tématu podpora kulturních a kreativních průmyslů.

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Vychází druhý díl sběratelské lahůdky Kronika první republiky 1919

Na půdě České národní banky byla slavnostně představena Kronika první republiky, díl 1919…

ilustrační foto, parkoviště P+R Nové Butovice
ilustrační foto, parkoviště P+R Nové Butovice
Autor: CC BY-SA 3.0: Šjů-Wikimedia Commons

Praha v první vlně vypoví smlouvy nájemcům 42 parkovišť. Chce je provozovat sama

13. září 2017, 06:36 - čtk
ilustrační foto, parkoviště P+R Nové Butovice
ilustrační foto, parkoviště P+R Nové Butovice
Autor: CC BY-SA 3.0: Šjů-Wikimedia Commons
13. září 2017, 06:36

Hlavní město vypoví smlouvu nájemcům 42 parkovišť, které na městských pozemcích provozují soukromé firmy. Městští radní o tom rozhodli v úterý. Nájmy mají skončit k 31. březnu příštího roku. Město bude parkoviště v budoucnu pravděpodobně provozovat samo prostřednictvím společnosti Technická správa komunikací (TSK). Praha nyní pronajímá asi 90 parkovacích ploch. Proti rozhodnutí se ohradila Asociace provozovatelů parkovišť, chce se bránit soudně.

Podle náměstka primátorky pro dopravu Petra Dolínka (ČSSD) je 42 vypovězených nájmů první vlnou a další můžou následovat. Důvodem jsou podle vedení města mimo jiné nevýhodné smlouvy, z nichž některé byly uzavřeny už v 90. letech. Některé plochy zatím město vypovídat nebude kvůli složitým majetkovým vztahům. Parkovací domy chce magistrát i nadále nechat soukromníkům.

Systém městských parkovišť by měl být nově v některých oblastech propojen s parkovacími zónami, takže část míst budou moci v nočních hodinách využívat rezidenti. Stejně by to mohlo fungovat o víkendu, kdy bývají parkoviště prázdná, protože většina nájemců je využívá k dojíždění do práce. Tím by Praha získala o volných dnech stovky parkovacích míst.


Přečtěte si: Praha 4 chce kvůli přeplněným ulicím zavést parkovací zóny


Parkoviště by měla podle Dolínka provozovat TSK, která nyní ve spolupráci s další městskou společností, Operátorem ICT, připravuje technologické řešení systému. Do dubna, kdy skončí nájemní smlouvy, chce magistrát v soutěži získat vybavení parkovišť, jako jsou kamery a závory.

S rozhodnutím magistrátu nesouhlasí Asociace provozovatelů parkovišť, která se bude bránit soudní cestou. Město podle zástupců asociace porušilo rok starou dohodu. „Tehdy se provozovatelé a náměstek Dolínek společně domluvili na modernizaci parkovišť ze strany nájemců, do níž již provozovatelé začali investovat. Nyní je zmodernizováno již 30 procent těchto parkovišť,“ uvedla asociace v prohlášení. Převzetí ploch městem je podle sdružení také ekonomicky nevýhodné.

Loni Praha ukončila provoz některých parkovišť, například na Malostranském náměstí nebo vedle budovy muzea hlavního města na Florenci. Výše nájmu nyní pronajímaných parkovišť se výrazně liší, například nájemci v Habrově ulici na Žižkově platí městu za 45 parkovacích míst 12.609 korun ročně, zatímco v Lýskově ve Stodůlkách 8167 korun ročně za 66 parkovacích míst.

Dále čtěte:

Praha chce zpátky svá parkoviště. Nájemcům vypoví smlouvy

Praha a Roztoky nechají vypracovat studii parkoviště P+R



Čtěte také

 Domov důchodců, ilustrační foto

Poločas rozpadu: vláda selhává i v tom, co považuje za své priority

Babišův kabinet je v půlce běhu. Ve dvou letech vládnutí stihl rozdat sociální dárky a…

před 44 minutami

Rychlonabíjecí stanice na Slovensku, ilustrační foto

Slovensko spouští dotace na elektromobily: zájemci dostanou přes 200 tisíc. Česko zaostává

Jedenáctého prosince začíná registrace slovenských fyzických a i právnických osob, které…

8. prosince 2019

Události  Genetika, ilustrační foto

Navrhněte si dítě. Éra jedináčků přeje genetické optimalizaci potomků

Ve stínu úvah, co se stane, až počet obyvatel planety stoupne o další miliardy, zůstává…

8. prosince 2019

 Vladimir Putin a Arkadij Volož

Jak se kastroval tygr. Putin potřebuje, aby Yandex pracoval pro něj

Ruská internetová firma Yandex po léta balancuje na hraně nemilosti Kremlu. Teď nastal…

8. prosince 2019

Pavel Páral

Zcepenělí před hroznýšem

Německo roste, Evropa také, všichni jsou v klidu. A to je problém, protože jen čekáme na…

8. prosince 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Výše alimentů se mění s věkem dítěte. Jak a kde o ně žádat?
Chceme, aby studenti neplýtvali časem a firmy penězi, propojujeme je smysluplně, říkají zakladatelé Xflow
Kolik si do konce roku vložit na penzijko, stavebko a životko?
Jak připravit auto na zimu
Stres je všudypřítomný. Jak se jej zbavit?
Auta
Krásná Alfa Romeo 2600 Sprint byla v 60. letech postrachem…
Nová studie ukázala, že výroba baterií je ekologičtější. Je to definitivní vítězství elektromobilů?
Ford vyrábí autodíly z kávového odpadu od McDonald’s
Dähler vyladil nové BMW X3 M a X4 M až na 449 kW a 760 Nm. A to je prý teprve začátek
Nový mýtný systém v provozu
Hry pro příležitostné hráče