Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Výnos z dražby sběratelské kolekce „Muži 28. října“ získají váleční veteráni a děti po úrazech

Unikátní sběratelská kolekce „Muži 28. října“ vytvořená na počest 100. výročí vzniku…

Na internetu můžete díky PayU a Google Pay platit na jedno kliknutí

Budoucnost online plateb na internetu je v jednoduchosti. Zákazník chce zaplatit snadno a…

Kávovar JURA je tradice v moderním obalu

Pokud se řekne švýcarská přesnost, zřejmě si jako první představíte švýcarské hodinky,…

Praha udělá Metropolitnímu plánu reklamu. Do výstavby v metropoli chce vtáhnout veřejnost

14. srpna 2017, 12:48 - čtk
14. srpna 2017, 12:48

Praha zamýšlí spustit od září kampaň propagující nový Metropolitní plán, podle kterého se má po jeho schválení řídit od roku 2023 veškerá výstavba v hlavním městě. Cílem kampaně je vysvětlit veřejnosti podobu plánu a jeho cíle. Vyplývá to z dokumentu, který mají v úterý projednat pražští radní. V případě, že kampaň schválí, bude mít několik fází a potrvá až do března příštího roku.

Cena kampaně v materiálu uvedena není. Metropolitní plán připravuje Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR Praha).

Územní plán určuje, kde se stavět smí a kde zůstanou veřejné plochy nebo zeleň. Metropolitní plán by měl přinést také výškovou regulaci staveb nebo zastavit rozšiřování Prahy na volné pozemky v jejím okolí. Hlavní město jej původně mělo mít do roku 2020, termín ale nestihne.


Kdy bude plán hotový? Čtěte:

Návrh metropolitního plánu bude hotový do září. Projednávat se má v roce 2018


Kampaň se sloganem „Žijeme přítomností, myslíme na budoucnost“ má za cíl zlepšit mediální obraz plánu a jeho vnímání veřejností nebo vysvětlit jeho jednotlivé části a cíle. Konkrétně má cílit na obyvatele starší 30 let se středoškolským a vysokoškolským vzděláním a rodiny s dětmi, které se chtějí aktivně zapojit do rozvoje města. „Kampaň je koncipována tak, aby v definované cílové skupině vyvolala zájem seznámit se s novým územním plánem a představila možnost, jak se do tvorby budoucí podoby okolí, kde žije či působí, zapojit,“ píše se v dokumentu.

Uskutečnit se má ve třech fázích. První má být letos od září do listopadu a bude informačně-osvětová. Seznámí tedy veřejnost s plánem. V druhé části, od prosince 2017 do ledna 2018, chce město naučit lidi, jak s plánem pracovat a jak v něm číst. Poslední, která se uskuteční od února do března 2018, má být návodem, jak zasílat k plánu připomínky.


Přečtěte si rozhovor se šéfem IPR Praha:

Ondřej Boháč: Čeká nás hodně kávy a přesčasů, ale metropolitní plán zvládneme


Jazyk kampaně se má vyhnout odborným termínům a používat jazyk srozumitelný laikům. Kampaň vytvoří IPR Praha a magistrát.

Praha chce pro kampaň využít zejména reklamní plochy, které patří hlavnímu městu, a rovněž již předplacené reklamní plochy v médiích. Prezentována bude také prostřednictvím internetových médií a sociálních sítí nebo workshopů. Na to má navázat postupně přikupování reklamního prostoru, za který město zaplatí až dva miliony korun.

Dále čtěte:

Úleva pro Prahu a Brno. Poslanci posunuli platnost územních plánů do roku 2022

Musíme v Praze zprovoznit brownfieldy, říká primátorka Krnáčová



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kolik si do konce roku vložit na penzijko, stavebko a životko?
Akcie Apple a Alphabet vymazaly letošní zisky
Jak si vyřídit živnostenský list a kolik to bude stát?
Kdy potřebujete návrh vkladu do katastru nemovitostí? Jde to online?
Zdražil váš dodavatel? Právě teď můžete bezplatně odejít
Auta
Retro: Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (1991)
Jízdní dojmy: Autobusy Isuzu
Volkswagen Atlas Cross Sport: Další SUV s karoserií „kupé“ se představuje v sériové podobě
Kvíz: Poznáte auto jen podle fotky zadního světla?
CNG autobusy Solaris pro Paříž
Technologie
Cnews FM: Produkty od Googlu mizí, herní obchody přibývají [podcast]
Subnautica navždy zdarma: parádní dárek nově spuštěného Epic Games Storu
Tohle je 25 nejhorších hesel roku 2018. Stále vede 123456
Xbox Game Pass jen za polovinu. Za 1500 Kč můžete hrát 100+ her po celý rok
Stáhněte si zdarma hry Lego The Hobbit a Full Throttle Remastered
Hry pro příležitostné hráče