Praha udělá Metropolitnímu plánu reklamu. Do výstavby v metropoli chce vtáhnout veřejnost

14. srpna 2017, 12:48 - čtk
14. srpna 2017, 12:48

Praha zamýšlí spustit od září kampaň propagující nový Metropolitní plán, podle kterého se má po jeho schválení řídit od roku 2023 veškerá výstavba v hlavním městě. Cílem kampaně je vysvětlit veřejnosti podobu plánu a jeho cíle. Vyplývá to z dokumentu, který mají v úterý projednat pražští radní. V případě, že kampaň schválí, bude mít několik fází a potrvá až do března příštího roku.

Cena kampaně v materiálu uvedena není. Metropolitní plán připravuje Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR Praha).

Územní plán určuje, kde se stavět smí a kde zůstanou veřejné plochy nebo zeleň. Metropolitní plán by měl přinést také výškovou regulaci staveb nebo zastavit rozšiřování Prahy na volné pozemky v jejím okolí. Hlavní město jej původně mělo mít do roku 2020, termín ale nestihne.


Kdy bude plán hotový? Čtěte:

Návrh metropolitního plánu bude hotový do září. Projednávat se má v roce 2018


Kampaň se sloganem „Žijeme přítomností, myslíme na budoucnost“ má za cíl zlepšit mediální obraz plánu a jeho vnímání veřejností nebo vysvětlit jeho jednotlivé části a cíle. Konkrétně má cílit na obyvatele starší 30 let se středoškolským a vysokoškolským vzděláním a rodiny s dětmi, které se chtějí aktivně zapojit do rozvoje města. „Kampaň je koncipována tak, aby v definované cílové skupině vyvolala zájem seznámit se s novým územním plánem a představila možnost, jak se do tvorby budoucí podoby okolí, kde žije či působí, zapojit,“ píše se v dokumentu.

Uskutečnit se má ve třech fázích. První má být letos od září do listopadu a bude informačně-osvětová. Seznámí tedy veřejnost s plánem. V druhé části, od prosince 2017 do ledna 2018, chce město naučit lidi, jak s plánem pracovat a jak v něm číst. Poslední, která se uskuteční od února do března 2018, má být návodem, jak zasílat k plánu připomínky.


Přečtěte si rozhovor se šéfem IPR Praha:

Ondřej Boháč: Čeká nás hodně kávy a přesčasů, ale metropolitní plán zvládneme


Jazyk kampaně se má vyhnout odborným termínům a používat jazyk srozumitelný laikům. Kampaň vytvoří IPR Praha a magistrát.

Praha chce pro kampaň využít zejména reklamní plochy, které patří hlavnímu městu, a rovněž již předplacené reklamní plochy v médiích. Prezentována bude také prostřednictvím internetových médií a sociálních sítí nebo workshopů. Na to má navázat postupně přikupování reklamního prostoru, za který město zaplatí až dva miliony korun.

Dále čtěte:

Úleva pro Prahu a Brno. Poslanci posunuli platnost územních plánů do roku 2022

Musíme v Praze zprovoznit brownfieldy, říká primátorka Krnáčová



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
V práci se řeší problémy v kuchyňce. Začátek konce
Rozdílný výpočet sociálního a zdravotního pojištění v příkladech
Chystáte se do zoo? Kolik stojí vstupné a kde můžete kouřit?
České neprůstřelné vesty chrání od Keni po Austrálii
ČNB opět zpřísňuje poskytování hypoték - není ale třeba panikařit
Auta
Toyota Camry míří po 14 letech do Evropy. Nahradí model…
Dálniční známky a poplatky za silnice a dálnice v Evropě v roce 2018
Mazda MX-5 nově nabídne vyšší výkon a lepší polohu za volantem i v Evropě
Volvo S60 už nemá diesel a vyrábí se v USA. Nechybí ani sportovní verze
Test Ducati Monster 797: Žádná dáma!
Technologie
Instagram je další miliardovou službou Facebooku a jde po krku YouTubu
Šéf Intelu náhle končí. Oficiálním důvodem je nevěra, reálným by mohl být 10nm proces
Monitor jako tele(vize). Acer uvádí 4K počítačová LCD s úhlopříčkou 49 a 55 palců
Více života ve Formulářích Google. Vyberete si písmo, do záhlaví nahrajete obrázek
Windows 7 zřejmě končí s procesory bez SSE2. Microsoft dělá vše, aby neřekl pravdu
Hry pro příležitostné hráče