Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Víte, jak sedět, aby vám práce nezničila zdraví?

Nedostatek pohybu a špatné pracovní podmínky vážně ohrožují naše zdraví. To sice všichni…

Můžeme od nového roku očekávat zdražení povinného ručení?

Povinné ručení se díky mnoha změnám v pojišťovnictví bude nejspíše nadále zdražovat.…

Výměna výtahu a potřebná povolení

Životnost výtahu v bytových domech je 15–25 let (doba životnosti je ovlivněna prováděnou…

Praha se Středočeským krajem říkají ano stavbě Vestecké spojky

27. dubna 2017, 14:07 - čtk
27. dubna 2017, 14:07

Hlavní město podepíše smlouvu se Středočeským krajem, ministerstvem dopravy a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) o záměru vybudovat spojku mezi Pražským okruhem a dálnicí D1. Po dlouhé diskusi ji schválili pražští zastupitelé. Má vzniknout po dostavbě vnějšího okruhu. Část zastupitelů nesouhlasí tím, aby stát budoval napojení komerční zóny u Průhonic.

Smlouvu podpořilo 35 zastupitelů, prošla hlasy ANO, ČSSD, TOP 09 a KSČM, proti byla většina koaliční Trojkoalice. Smlouva je závazkem města spolupracovat na přípravě takzvané Vestecké spojky, včetně dálniční křižovatky a sjezdu na čtvrtém dálničním kilometru. Financovat ji bude stát a Středočeský kraj.

„Křižovatka v podobě, jak je uváděna v našich územněplánovacích podkladech, zatím není finální. Praha, protože se bude podílet na projektu, bude mít možnost do něj promlouvat,“ uvedl primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD).

Se záměrem nesouhlasí část koalice, Trojkoalice tvořená Zelenými, STAN a KDU-ČSL. „Potřebujeme záruky, že spojka bude dvoupruhová, čemuž bude odpovídat i dálniční sjezd, a že nebude nikdy sloužit pro tranzitní dopravu,“ uvedl zastupitel Matěj Stropnický (Zelení).


Praha a Středočeský kraj chtějí dopravní integraci. Čtěte:

Dopravní chapadla. Praha a Středočeský kraj touží po propojení


Podle Pirátů by se investoři komerční zóny měli podílet na výstavbě infrastruktury. Naopak podporu projektu vyjádřila starostka Šeberova, u nějž by měl nový sjezd z dálnice být, Petra Venturová (Pro lepší obec). Pozemky zvažované zóny jsou podle ní v územním plánu jako orná půda, záleží tedy jen na zastupitelstvu, co se tam bude moci stavět.

Proti vedení silnice kolem Vestce a Hrnčířů se postavili vlastníci několika pozemků a pražské městské části Křeslice. Krajský soud jim v roce 2013 vyhověl a trasu Vestecké spojky zrušil ve středočeském územním plánu. Rozhodnutí potvrdil v roce 2014 i Nejvyšší správní soud. Křeslice v místě požadují obytnou zástavbu.

Dále čtěte:

Jak by měla vypadat doprava v roce 2030? Bude o malých změnách

Delloite: Praha by měla investovat do dopravy a smart city



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Hypotec?ni? sazby leti? nahoru. Ceny bytu? poprve? vystoupaly nad 3 miliony
Jak moc je opravdu výhodné vaše stavební spoření
10 morových ran české krajiny: sucho a chemie
Jen obyčejná bolest hlavy, nebo migréna?
Přehled slev u stavebních spořitelen: Vyplatí se vůbec?
Auta
Na český trh dorazily další dva nové elektromobily a dva…
DB Schenker a Einride poprvé v ostrém provozu představují autonomní elektrický nákladní vůz T-pod
Test Volkswagen e-Crafter: Nulové emise
Přehnaně agresivní cíle týkající se emisí CO2
Ford Kuga 1.5 EcoBoost v dlouhodobém testu: Jak rychlé je SUV s patnáctistovkou?
Technologie
Lenovo Legion Y530: herní základ (recenze)
PlayStation 4 slaví 5. narozeniny. Víme, kolik se prodalo konzolí a her
Radeon RX 590 s 12nm GPU Polaris je tu. O 10 % rychlejší mainstream, tři hry zdarma
Vodafone bude vánoční dárky rozdávat celý rok
Jaká bude minimální mzda v roce 2019? A jak jsou na tom v zahraničí?
Hry pro příležitostné hráče