Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Hledáte vysokou školu s jistotou uplatnění v oboru? Zaměřte se na studium cestovního ruchu!

Vystudovat vysokou školu se u nás stalo prakticky nutností, kdo nemá titul, na toho je…

Praha se Středočeským krajem říkají ano stavbě Vestecké spojky

27. dubna 2017, 14:07 - čtk
27. dubna 2017, 14:07

Hlavní město podepíše smlouvu se Středočeským krajem, ministerstvem dopravy a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) o záměru vybudovat spojku mezi Pražským okruhem a dálnicí D1. Po dlouhé diskusi ji schválili pražští zastupitelé. Má vzniknout po dostavbě vnějšího okruhu. Část zastupitelů nesouhlasí tím, aby stát budoval napojení komerční zóny u Průhonic.

Smlouvu podpořilo 35 zastupitelů, prošla hlasy ANO, ČSSD, TOP 09 a KSČM, proti byla většina koaliční Trojkoalice. Smlouva je závazkem města spolupracovat na přípravě takzvané Vestecké spojky, včetně dálniční křižovatky a sjezdu na čtvrtém dálničním kilometru. Financovat ji bude stát a Středočeský kraj.

„Křižovatka v podobě, jak je uváděna v našich územněplánovacích podkladech, zatím není finální. Praha, protože se bude podílet na projektu, bude mít možnost do něj promlouvat,“ uvedl primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD).

Se záměrem nesouhlasí část koalice, Trojkoalice tvořená Zelenými, STAN a KDU-ČSL. „Potřebujeme záruky, že spojka bude dvoupruhová, čemuž bude odpovídat i dálniční sjezd, a že nebude nikdy sloužit pro tranzitní dopravu,“ uvedl zastupitel Matěj Stropnický (Zelení).


Praha a Středočeský kraj chtějí dopravní integraci. Čtěte:

Dopravní chapadla. Praha a Středočeský kraj touží po propojení


Podle Pirátů by se investoři komerční zóny měli podílet na výstavbě infrastruktury. Naopak podporu projektu vyjádřila starostka Šeberova, u nějž by měl nový sjezd z dálnice být, Petra Venturová (Pro lepší obec). Pozemky zvažované zóny jsou podle ní v územním plánu jako orná půda, záleží tedy jen na zastupitelstvu, co se tam bude moci stavět.

Proti vedení silnice kolem Vestce a Hrnčířů se postavili vlastníci několika pozemků a pražské městské části Křeslice. Krajský soud jim v roce 2013 vyhověl a trasu Vestecké spojky zrušil ve středočeském územním plánu. Rozhodnutí potvrdil v roce 2014 i Nejvyšší správní soud. Křeslice v místě požadují obytnou zástavbu.

Dále čtěte:

Jak by měla vypadat doprava v roce 2030? Bude o malých změnách

Delloite: Praha by měla investovat do dopravy a smart city



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Test: víte, jakou daňovou slevu můžete použít?
11 otázek, které můžete mít k dani z nemovitosti, a odpovědi na ně
Nezaměstnanost: je ČR lídrem v rámci EU?
Jak postupovat při zdědění dluhu?
Kdo nedostane daňový bonus za rok 2018 a proč?
Auta
Škoda v Ženevě představí malý crossover. Bude to sériový…
Nejen Hilux. Také z VW Amarok může být speciál pro jízdu za polárním kruhem
Dálniční známka Slovensko 2019: Jak ji koupit? A kdo ji mít nemusí?
Modernizované BMW řady 7 odhaleno. Ledvinky má opravdu rozměrné
Nabíjet budeme i boty. Nike vyrobil samozavazovací tenisky ovládané mobilem
Technologie
Kvíz: Znáte nejvýdělečnější filmové trháky všech dob?
Intel chystá luxusní 5GHz CPU platformy X299, Core i9-9990XE. K mání bude jen v dražbě
Návrhy Fenixe. Podívejte se na nový Firefox s dolním adresním řádkem
Mobily budou lépe zaostřovat a zoomovat. Avšak zvuk, nikoliv obraz
Netflix opět zdražuje. Čechů se to ale zatím netýká
Hry pro příležitostné hráče