Praha se Středočeským krajem říkají ano stavbě Vestecké spojky

27. dubna 2017, 14:07 - čtk
27. dubna 2017, 14:07

Hlavní město podepíše smlouvu se Středočeským krajem, ministerstvem dopravy a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) o záměru vybudovat spojku mezi Pražským okruhem a dálnicí D1. Po dlouhé diskusi ji schválili pražští zastupitelé. Má vzniknout po dostavbě vnějšího okruhu. Část zastupitelů nesouhlasí tím, aby stát budoval napojení komerční zóny u Průhonic.

Smlouvu podpořilo 35 zastupitelů, prošla hlasy ANO, ČSSD, TOP 09 a KSČM, proti byla většina koaliční Trojkoalice. Smlouva je závazkem města spolupracovat na přípravě takzvané Vestecké spojky, včetně dálniční křižovatky a sjezdu na čtvrtém dálničním kilometru. Financovat ji bude stát a Středočeský kraj.

„Křižovatka v podobě, jak je uváděna v našich územněplánovacích podkladech, zatím není finální. Praha, protože se bude podílet na projektu, bude mít možnost do něj promlouvat,“ uvedl primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD).

Se záměrem nesouhlasí část koalice, Trojkoalice tvořená Zelenými, STAN a KDU-ČSL. „Potřebujeme záruky, že spojka bude dvoupruhová, čemuž bude odpovídat i dálniční sjezd, a že nebude nikdy sloužit pro tranzitní dopravu,“ uvedl zastupitel Matěj Stropnický (Zelení).


Praha a Středočeský kraj chtějí dopravní integraci. Čtěte:

Dopravní chapadla. Praha a Středočeský kraj touží po propojení


Podle Pirátů by se investoři komerční zóny měli podílet na výstavbě infrastruktury. Naopak podporu projektu vyjádřila starostka Šeberova, u nějž by měl nový sjezd z dálnice být, Petra Venturová (Pro lepší obec). Pozemky zvažované zóny jsou podle ní v územním plánu jako orná půda, záleží tedy jen na zastupitelstvu, co se tam bude moci stavět.

Proti vedení silnice kolem Vestce a Hrnčířů se postavili vlastníci několika pozemků a pražské městské části Křeslice. Krajský soud jim v roce 2013 vyhověl a trasu Vestecké spojky zrušil ve středočeském územním plánu. Rozhodnutí potvrdil v roce 2014 i Nejvyšší správní soud. Křeslice v místě požadují obytnou zástavbu.

Dále čtěte:

Jak by měla vypadat doprava v roce 2030? Bude o malých změnách

Delloite: Praha by měla investovat do dopravy a smart city


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Je na uložení peněz lepší spořicí účet nebo termínovaný vklad?
Třetina Čechů chce změnit banku, ale odhodlají se jen 2 % z nich
Vše, co potřebujete vědět o GDPR
Lidé mají 4 roky na výměnu kotle. Stát rozdává dotace i bezúročné půjčky
Na podání přehledů zbývá 14 dní
Auta
Škoda Kamiq se ukazuje na dalších fotkách těsně před…
Robotické vysavače Electrolux a Samsung: úklid přes smartphone (vyzkoušeno)
Jaguary XE a XF dostaly novou výbavu 300 Sport a filtr pevných částic pro benzinové motory
Výkon vs. počet válců: Kdo nabízí v jednotlivých kategoriích nejvyšší maximum?
Kvíz: Poznáte tato klasická auta?
Technologie
Intel Core i7-7800X: nejlevnější šestijádrový Skylake-X (uživatelská recenze)
10nm čipy Intelu vyjdou v počítačích NUC, s grafikou Radeon. Má proces stále problémy?
Březnové vydání Windows 10 bylo zkompilováno v dubnu [Insider Preview build 17134]
Strašák jménem GPDR. Vše, co o něm potřebujete vědět
Cnews FM: Problémy prvního světa. Je filmových služeb příliš mnoho? [podcast]
Hry pro příležitostné hráče