Praha hledá zpracovatele projektu rekonstrukce Vinohradské ulice. Sváže ho studií - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Praha hledá zpracovatele projektu rekonstrukce Vinohradské ulice. Sváže ho studií

, čtk,
Praha hledá zpracovatele projektu rekonstrukce Vinohradské ulice. Sváže ho studií
Zdroj: CC BY-SA 3.0: ŠJů -Wikimedie Commons

Pražský magistrát vypsal tendr na přípravu projektové dokumentace k projektu úprav Vinohradské ulice. Novinkou je, že zpracovatel bude při přípravě muset dodržovat podobu rekonstrukce tak, jak ji navrhla koncepční studie, vypracovaná městským Institutem plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR Praha). Firmy mohou nabídky podávat do konce srpna.

„Součástí zadání je, že vybraná firma musí respektovat koncepční studii a musí mít ve svém týmu dostatečně zkušené architekty, nejen dopravní inženýry,“ řekla náměstkyně primátorky pro územní rozvoj Petra Kolínská (Zelení/Trojkoalice). Takové podmínky podle ní město do zadávací dokumentace zapracovalo poprvé.


Magistrát se pouští so proměny magistrály. Čtěte:

Národní muzeum pražskou ikonou, přechody a autobus. Architekti ukázali proměnu magistrály

 Na Štvanici sice nedávno vznikla tramvajová zastávka, ale dostat se na ni je poněkud náročné. Kdyby bylo snazší se na ostrov dostat, mohl by hrát významnou úlohu jako rekreační plocha pro hustě zastavěné Holešovice a Karlín


Rekonstrukce se týká úseku mezi ulicemi Legerova a Jana Želivského. Studii projektu vypracoval IPR a městská rada ji schválila loni v létě. Úpravy frekventované třídy včetně nové tramvajové trati podle ní vyjdou na 548 až 610 milionů korun.

Práce by měly být zahájeny ve druhé polovině příštího roku, hotovo by mělo být do konce roku 2020. S ohledem na dopravu se podle Kolínské bude pracovat po etapách.

Studie zahrnuje nové uspořádání tramvajových zastávek, vybudování nových přechodů pro chodce nebo zajištění větší bezbariérovosti. Počítá se také s novými lavičkami, obnovou chodníků a vysazením 85 stromů. Impulzem k úpravám třídy je nutnost generální rekonstrukce tramvajové trati.

Dále čtěte:

„Snesla by i Lidl“. Žižkované debatovali o využití budovy nákladového nádraží

Krnáčová: Z Prahy chceme vytvořit centrum světové architektury


Ohodnoťte tento článek
Diskuze