Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

Blíží se oslavy čínského nového roku 2019 ve znamení zemského vepře 25.- 28.1.2019

Široké veřejnosti se v Praze, Ostravě a Olomouci představí nevšední kultura Číny, její…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Praha hledá zpracovatele projektu rekonstrukce Vinohradské ulice. Sváže ho studií

14. července 2017, 06:15 - čtk
14. července 2017, 06:15

Pražský magistrát vypsal tendr na přípravu projektové dokumentace k projektu úprav Vinohradské ulice. Novinkou je, že zpracovatel bude při přípravě muset dodržovat podobu rekonstrukce tak, jak ji navrhla koncepční studie, vypracovaná městským Institutem plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR Praha). Firmy mohou nabídky podávat do konce srpna.

„Součástí zadání je, že vybraná firma musí respektovat koncepční studii a musí mít ve svém týmu dostatečně zkušené architekty, nejen dopravní inženýry,“ řekla náměstkyně primátorky pro územní rozvoj Petra Kolínská (Zelení/Trojkoalice). Takové podmínky podle ní město do zadávací dokumentace zapracovalo poprvé.


Magistrát se pouští so proměny magistrály. Čtěte:

Národní muzeum pražskou ikonou, přechody a autobus. Architekti ukázali proměnu magistrály


Rekonstrukce se týká úseku mezi ulicemi Legerova a Jana Želivského. Studii projektu vypracoval IPR a městská rada ji schválila loni v létě. Úpravy frekventované třídy včetně nové tramvajové trati podle ní vyjdou na 548 až 610 milionů korun.

Práce by měly být zahájeny ve druhé polovině příštího roku, hotovo by mělo být do konce roku 2020. S ohledem na dopravu se podle Kolínské bude pracovat po etapách.

Studie zahrnuje nové uspořádání tramvajových zastávek, vybudování nových přechodů pro chodce nebo zajištění větší bezbariérovosti. Počítá se také s novými lavičkami, obnovou chodníků a vysazením 85 stromů. Impulzem k úpravám třídy je nutnost generální rekonstrukce tramvajové trati.

Dále čtěte:

„Snesla by i Lidl“. Žižkované debatovali o využití budovy nákladového nádraží

Krnáčová: Z Prahy chceme vytvořit centrum světové architektury



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
4 případy, kdy bude mít důchodce nárok na vrácení daní
Jak vypočítat daň z nemovitých věcí v daňovém přiznání?
Jak snadno a rychle najít majitele nemovitosti
Chcete rozjet podnikání? Nejdříve si vyberte právní formu
Malá a levná auta budou zdražovat. Proč?
Auta
Galerie fotek, které se do AMS nevešly: Jeep Wrangler, Alfa…
Valtra SmartTour: Continental oficiálním partnerem
Právě vychází časopis Auto motor a sport 2/2019
Malá auta zdraží. Chudší si je nebudou moci dovolit, řekl šéf VW
Ford Mondeo dostal nový naftový dvoulitr a hybrid také pro karoserii kombi
Technologie
Nový Honor View 20 má děravý displej a 48Mpx foťák (aktualizováno)
CZC.cz prodává zajíce v pytli. Co jsou tajemné Geek boxy?
Budoucnost přichází. Meizu Zero je první telefon bez konektorů
Historie a současnost Ambilightu: Philips osvětluje okolí televizorů již 15 let
Od dubna půjde v pražských tramvajích platit kartou
Hry pro příležitostné hráče