Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Průmysl není jen továrna s komínem

Proběhla konference k tématu podpora kulturních a kreativních průmyslů.

Potřebujete pro své plány peníze skutečně rychle? Rychlá půjčka to umí

Rychlá půjčka bývá obvykle spojována spíše s mini úvěry na pár dnů, které sjednáte online…

Vychází druhý díl sběratelské lahůdky Kronika první republiky 1919

Na půdě České národní banky byla slavnostně představena Kronika první republiky, díl 1919…

 Praha má zájem o pozemky pod Negrelliho viaduktem
Praha má zájem o pozemky pod Negrelliho viaduktem
Autor: Profimedia.cz

Praha chce vykoupit pozemky pod Negrelliho viaduktem. Zatím neví, co s nimi

05. září 2017, 10:07 - čap
 Praha má zájem o pozemky pod Negrelliho viaduktem
Praha má zájem o pozemky pod Negrelliho viaduktem
Autor: Profimedia.cz
05. září 2017, 10:07

Hlavní město má zájem o pozemky pod Negrelliho viaduktem. Od jejich odkupu si slibuje možnost dalšího rozvoje lokality. Jde o 17 pozemků, jejichž vlastníkem jsou v současnosti České dráhy. Za jejich nákup by mělo město zaplatit necelých pět milionů korun. O nákupu budou v úterý rozhodovat pražští radní.

Nákup pozemků hlavní město připravuje s Českými drahami již delší dobu. Jde pouze o pozemky mimo pilíře viaduktu, který je součástí drážní infrastruktury.

„Vzhledem k plánované rekonstrukci Negrelliho viaduktu, jejíž součástí je i vyčištění nekvalitních stavebních nánosů v prostorech oblouků, vznikne významný potenciál rozvoje území, který spočívá v možné transformaci těchto prostor a nalezení vyšší formy využití, než tomu bylo doposud,“ uvedl radní Karel Grabein Procházka (ANO).


I tak by mohla vypadat proměna viaduktu:


Tím, že by pozemky přešly do majetku hlavního města, by podle Procházky bylo možné iniciovat záměry, které by z místa vytvořily kvalitní veřejný městský prostor. Zajistilo by to podle něj strategicky i nejvyšší možnou míru kontroly nad okolím viaduktu.

O další směně pozemků jedná magistrát zároveň i se Správou železniční a dopravní cesty (SŽDC). „Části pozemku pod oblouky na Štvanici jsou navrženy do velké směny pozemků. V současné době probíhá aktualizace znaleckých posudků na určení obvyklé ceny všech pozemků zařazených do směny,“ uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Hlavní město zatím podle radního Procházky nemá hotovou žádnou koncepci využití území. Část pozemků leží v památkové zóně Karlín, část v památkové rezervaci hlavního města Prahy. Na jednom z pozemků stojí oblouk, pod nímž je příjezd k Hudebnímu divadlu v Karlíně.


Přečtěte si: Začíná miliardová oprava Negrelliho viaduktu. Vlaky musí jezdit jinak


Budoucí využití pozemků pod oblouky nebude podle starosty městské části Praha 8 Romana Petruse (ČSSD) kvůli velikosti prostoru a památkové ochraně jednoduché. Například elektroinstalace by nemohla být do stavby instalovaná a její vedení podél stěn zmenší už tak malý prostor. Starosta poznamenal, že by si pod oblouky přesto dokázal přestavit například kavárny a umělecké obchůdky. „Na tom byla s městem shoda od začátku,“ poznamenal.

Město prý městské části předložilo studii využití, která ale počítala s rozsáhlými dopravními omezeními v okolí viaduktu. „Zrušit jednosměrky by bylo kritické, měli jsme k tomu hodně připomínek,“ uvedl Petrus. Dodal, že studii teď čeká klasické schvalovací kolečko.

Aktuálně chce Praha část pozemků pronajmout, alespoň do doby, než skončí rozsáhlé opravy viaduktu, které má v režii SŽDC. Radní budou jednat o uzavření smlouvy o budoucí smlouvě nájemní s ČSAD Praha holding. Za pronajímané pozemky by měla Praha inkasovat ročně 120 tisíc korun ročně.

Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má po inženýru Aloisi Negrellim, který stavbu řídil.

Dále čtěte:

Oprava Negrelliho viaduktu začíná. Rekonstrukce vyjde na miliardu

Architekti namalovali budoucnost Negrelliho viaduktu



Čtěte také

Nádraží v Ústí nad Labem, ilustrační foto

Zavřete depo, České dráhy odcházejí. Soukromníci obsadí více kolejí

V neděli 15. prosince čekají železnici velké změny. Na mnoho tratí vyjedou místo…

před 3 hodinami

 Suezský průplav, ilustrace

Svatba dvou oceánů. Před 150 lety „zkrátil“ Suezský průplav svět

Suezský průplav postavili Francouzi, ovšem nakonec ho ovládli Britové a Egypt kvůli němu…

před 3 hodinami

 Madridská konference o změnách klimatu skončila bez výsledku

Madridská konference o klimatu skončila bez shody. Rozpor panoval kolem emisních povolenek

Dvoutýdenní konference OSN o změnách klimatu v Madridu dnes skončila bez shody o…

před 4 hodinami

 Navigace v autě - ilustrační foto

Srovnání navigací: nejlevnější model překvapil, i moderní vestavěný systém umí chybovat

Srovnali jsme Google, Waze, Audi MMI, Navitel E200 a papírovou mapu. Nejlevnější navigace…

před 4 hodinami

 Šéf Labouristické strany Jeremy Corbyn

Výsledky voleb jsou zoufalým zklamáním, prohlásil Corbyn. Labouristé podle něj ale argumentačně vyhráli

Vůdce britských labouristů Jeremy Corbyn převzal osobní odpovědnost za tvrdou porážku své…

před 4 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jak ochránit kryptoměny?
Vstupenky jako dárek? Pozor na překupníky
Jsou čeští hokejisté v NHL na ústupu?
Nemám dovolenou, ale firma ji nařídila. Co teď?
Jak na zimu zabezpečit chalupu
Auta
Vojenská cisterna Henschel je pýchou správných chlapů
Továrna v Düsseldorfu začala výrobu eSprinterů
Video: Nový VW Passat Variant (ne)prošel losím testem. Vykázal až příliš velkou chuť k přetáčivosti
Škoda Fabia R5 evo odchází z MS. Na rozloučenou nás v ní svezl šampion Kalle Rovanperä
BMW konečně nabídne také Android Auto. Hned to ale nebude
Hry pro příležitostné hráče