Praha 6 musí mít pro obchvat Vítězného náměstí další posudky - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Praha 6 musí mít pro obchvat Vítězného náměstí další posudky

, čtk,
Praha 6 musí mít pro obchvat Vítězného náměstí další posudky
Zdroj: Profimedia.cz

Praha 6 musí nechat pro možnou stavbu obchvatu Vítězného náměstí zpracovat další posudky. Úřady žádají novou dopravní a hlukovou studii a zhodnocení zeleně. Vyplývá to ze závěrů zjišťovacího řízení posudku vlivu na životní prostředí EIA. Městská část začala obchvat plánovat, aby ulevil Vítěznému náměstí a Svatovítské ulici, kde se provoz zhoršil po otevření tunelu Blanka.

Obchvat by auta přijíždějící z tunelu odvedl na Evropskou přímo bez nutnosti zajíždět na Vítězné náměstí. Plánovaná trasa vede podél železnice po okraji pozemku kasáren. Podle dokumentu by novou komunikaci mohlo využívat až 26 tisíc aut denně.

„V současné situaci vzhledem k nedokončenému Silničnímu okruhu kolem Prahy požadujeme urychlenou realizaci stavby,“ píše městská část v dokumentu. Radnice se potýká s velkým množstvím stížností obyvatel, kterým nárůst dopravy kolem jejich domů vadí. Po dokončení obchvatu počítá až se sedmdesátiprocentním poklesem dopravy v ulici Generála Píky a asi dvacetiprocentním snížením v ulicích Na Ořechovce a Pevnostní.

Magistrát minulý týden rozhodl, že stavba bude muset být posuzovaná podle zákona i posuzování vlivů na životní prostředí. Bude potřeba zpracovat dopravní studii podle současného stavu, zvážit vliv stavby na hluk v oblasti ulic Generála Píky a Buštěhradská. Odůvodnit je také třeba požadované kácení stromů.


Přečtěte si rozhovor se starostou Prahy 6 o Vítězném náměstí:

Ondřej Kolář: Stav Vítězného náměstí je žalostný

 Starosta Prahy 6 Ondřej Kolář


Magistrát už spojnici vedoucí z Evropské na Svatovítskou posuzoval v roce 2007. Tehdy se ale počítalo se silnicí se čtyřmi jízdními pruhy. Radnice Prahy 6 žádala její zúžení na dva, proto úřad územní řízení zastavil. Nové zahájí po skončení posuzování vlivu na životní prostředí, jehož součástí budou i hluková nebo dopravní studie.

Tunelový komplex Blanka se po řadě odkladů otevřel loni v září. Jeho nejvytíženější částí pod ulicí Milady Horákové, která ústí právě na Prašném mostě, jezdí až 85 tisíc aut denně. V Praze 6 se po jeho otevření zhoršila dopravní situace na Vítězném náměstí a v navazujících ulicích. Situaci v posledních měsících komplikuje ještě uzavírka Korunovační, kde se opravuje most přes železnici.

Více zpráv z Prahy 6:

Developer vyzval Prahu 6 k demolici zchátralých vil na Letné

Praha 6 vybrala podobu Vaňkovy lavičky, odkazuje na Havla

Parkování za polovinu? Praha 6 chce slevu pro podnikatele


Ohodnoťte tento článek
Diskuze