Praha 4 se připojí k zónám placeného stání, řidiči nemají kde parkovat - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Praha 4 se připojí k zónám placeného stání, řidiči nemají kde parkovat

, čtk,
Praha 4 se připojí k zónám placeného stání, řidiči nemají kde parkovat
Zdroj: CC BY-SA 3.0: ŠJů -Wikimedie Commons

K pražskému systému zón placeného stání se nově připojí i městská část Praha 4. Parkovací zóny chce zavést v nejvíce vytížených částech. Jejich vymezení a fungování odsouhlasili radní městské části. Impulsem k zavedení placeného stání v Praze 4 jsou přeplněné ulice vozy řidičů ze sousedních městských částí, kde již zóny zavedeny byly.

„Praha 4 se stala odstavným parkovištěm, kam svá auta parkují mimopražští řidiči, kteří už nemohou v okolních městských částech bezplatně zaparkovat, naše ulice a komunikace jsou přeplněné i v místech, kde to může ohrozit bezpečnost silničního provozu,“ uvedl starosta Petr Štěpánek (SZ/Trojkoalice).

Situace ohledně parkování je podle radnice neudržitelná zejména podél trasy metra C, tramvajových linek v Nuslích a Podolí a v ulicích sousedících s Prahou 2 a 5, kde již zóny placeného stání fungují. Problémy způsobují celodenně zaparkovaná auta zejména poblíž zdravotnických zařízení nebo úřadů.


Zóny placeného stání se rozpínají. Čtěte:

Radnice vybraly za parkování miliony korun. Zóny se budou dál rozšiřovat

Ilustrační foto, Veletěžská Kobylisy


Rada městské části na základě jednání s městskou částí Kunratice požádala Magistrát hlavního města, aby oblast rozšířena o část Kunratic, kterou vymezují ulice K Zelené louce, Vídeňská, K Libuši, Náměstí Prezidenta Masaryka, K Verneráku a Na Lhotech.

Magistrát hlavního města Praha 4 dále žádá o zapracování aktualizace a doplnění metodiky. „Chceme mimo jiné, aby výdejna hlavního města Prahy poskytovala informace o počtu vydaných oprávnění bezpečnostním složkám městské části a zpracování metodiky evidence a účtování příjmů z prodeje parkovacích oprávnění městskou částí,“ dodal Štěpánek.

V současném systému byly zóny nejprve zavedeny v části Prahy 1 v roce 1996, kde se snaha o regulaci dopravy objevila již v roce 1982. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a části Prahy 16. Samy parkovací zóny provozují radnice 13, 16 a 22.

Od loňského roku fungují v novém režimu na Praze 5, 6 a 8, kde řidiči za okna vozů nemusí umisťovat parkovací karty, ale značku zaregistrují za poplatek na radnici. Vozy zde kontrolují speciální vozy vybavené kamerami.

Dále čtěte:

Přestupky v parkovacích zónách budou nově řešit městské části

Praha upraví pravidla parkovacích zón, zaměří se i na živnostníky


Ohodnoťte tento článek
Diskuze