Praha 10 ukazuje zanedbané Slatiny jako moderní třicetitisícové město

03. listopadu 2016, 10:01 - čap
03. listopadu 2016, 10:01

Nové byty i oddychové zóny, urbanistická studie Prahy 10 překreslila lokality Bohdalec, Slatiny a brownfield Strašnice. Dokument, který radnice připravovala rok, má sloužit jako základní podklad pro rozhodování městské části o rozvoji a postupné přeměně lokality, zároveň bude fungovat jako podklad pro zpracování Metropolitního plánu.

„Architekti z 90 procent počítají na Slatinách s bytovou zástavbou, celá lokalita by se tak mohla jednou proměnit v třicetitisícové město. Dostatek prostoru by bylo věnováno oddychovým zónám, aby se lokalita stala příjemným místem pro život,“ uvedl radní Prahy 10 Bohumil Zoufalík, který má v gesci i územní rozvoj.

Klíčovým bodem návrhu je dopravní řešení rozlehlé lokality. Právě kvůli absenci tramvajové trati se investoři podle Prahy 10 o novou oblast doposud tolik nezajímali. Impulz k oživení by mohl přinést vznik nových železničních zastávek na úseku trati mezi hlavním nádražím a Hostivaří a především nová tramvajová trať. Měla by vést ulicí U Slávie, podejít železniční most a dostat se na Bohdalec s pokračováním na Spořilov nebo do Slatin. O trati chce Praha 10 vést jednání s hlavním městem, aby ji do svých plánů zahrnulo.

Současný stav rozvojového území. (Zdroj MČ Praha 10)

Studii, kterou městská část konzultovala s Institutem plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR), chce Praha 10 nyní prodiskutovat s veřejností. „S ohledem na charakter dokumentu jsme zvolili projednání formou veřejné autorské prezentace studie a následných dní otevřených dveří, během kterých bude možné za přítomnosti autorů návrhu diskutovat či vznášet připomínky k představenému dokumentu,“ sdělil radní Zoufalík. Současně bude hlavní výtah urbanistické studie k nahlédnutí na webu městské části s možností zasílání komentářů. 

Slatiny začaly vznikat v roce 1924. V domech žili váleční veteráni a dělníci, kteří stavěli železnici. Kolonie dodávala pracovní sílu pro vršovickou průmyslovou zónu. V 50. a 60. letech bylo mnoho domů zbouráno. V rozsáhlé lokalitě jižně od seřaďovacího nádraží Praha-Vršovice platí stavební uzávěra.

Více z Prahy 10:

Starosta Prahy 10 Novák: Ďolíček se podaří zachránit

Radnice Prahy 10 spouští rekonstrukci Heroldových sadů


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Parádní akce: Samsung Galaxy S7 za 8200 Kč a S7 Edge za 10 600 Kč
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít