Potvrzeno. Kde jede hromadná doprava, využije automobil méně lidí

08. srpna, 14:17 - čap
08. srpna, 14:17

Pražský magistrát si potvrdil, že tam, kam zajíždí tramvaje, metro nebo autobusy, využívají lidé pro pohyb napříč městem hromadnou dopravu spíše než osobní automobil. Analýza ukázala, že 340 tisíc obyvatel z okraje města ujede autem každý den stejné množství kilometrů jako 790 tisíc obyvatel z centra města.

Se vzdáleností od centra roste také počet denně najetých kilometrů. V průměru kolem dvou kilometrů za den najedou lidé z centra a až 15 kilometrů denně najedou lidé žijící na okrajích.

„Čísla jasně ukazují, že udržitelná mobilita je spojená s městem krátkých vzdáleností. Když má rodina po ruce vše, co potřebuje ke každodennímu životu, snáze zvládne dojížďku do zaměstnání městskou hromadnou dopravou,“ uvedla náměstkyně primátorky Petra Kolínská (SZ).

Z čísel také podle Kolínské vyplývá, že je nutné dále rozvíjet dostupnost městské veřejné dopravy mezi centrem a okrajovými částmi Prahy, ale i trasy, které umožní cestovat mezi okrajovými částmi města bez nutnosti zajíždět do centra.


Jak bude vypadat doprava budoucnosti. Čtěte:

Jak by měla vypadat doprava v roce 2030? Bude o malých změnách


V rámci strategie rozvoje tramvajové dopravy magistrát plánuje například tratě Divoká Šárka – Dědina, dále sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec nebo Sídliště Modřany – Libuš. První z nich by měla být realizována do roku 2020.

Územně analytické podklady zpracoval Institut rozvoje a plánování hlavního města Prahy (IPR Praha). Jde o soubor podrobných údajů, map, grafů a doprovodných textů. „Územně analytické podklady jsou zdrojem cenných informací pro urbanisty, politickou reprezentaci či stavební úřady, ale i pro každého laického zájemce o informace o městě,“ zmínila Kolínská.

Dále čtěte:

Tramvaje povedou na Slivenec, Libuš i Háje. Město chystá projekty za miliardy

Dárek developerům. Praha za půl miliardy postaví trať, oni zahustí zástavbu


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Nvidia má nové GeForce pro notebooky, MX110 a MX130. Používají ale staré 28nm čipy
Psaní na displeji tažením a nová gesta při psaní rukou [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít