Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Jak náročné je MBA studium? Zjistili jsme za vás!

Jak náročné je MBA studium? Zvládnu ho při svém vyčerpávajícím zaměstnání či podnikání? A…

Kdy má MBA smysl?

Titul MBA (Master of Business Administration) není v zahraničí ani v České republice…

Trvalý pobyt – vše, co o něm potřebujete vědět

Získat trvalý pobyt je sice právo českého občana, ale není povinnost jej mít. I když si…

 Ilustrační fotogrefie
Ilustrační fotogrefie
Autor: Profimedia.cz

Potřebuje ji? Praha pochybuje o nové plavební komoře na Vltavě

06. března 2017, 18:53 - čtk
 Ilustrační fotogrefie
Ilustrační fotogrefie
Autor: Profimedia.cz
06. března 2017, 18:53

Praha má pochyby o potřebnosti nové plavební komory na Vltavě. Na projednání vlivu stavby na životní prostředí tlumočil stanovisko radní pro životní prostředí Jany Plamínkové (STAN/Trojkoalice) Jiří Guth z pražského magistrátu. Stavba podél Dětského ostrova má ulevit plavební komoře Smíchov, kterou využívají hlavně lodě s turisty.

„Je otázka, jestli je na stavbě veřejný zájem, který opodstatňuje zhoršení životního prostředí, byť podlimitní,“ řekl Guth. Podle vypracovaného posudku se hluk a emise mírně zhorší na řece, kudy plavební dráha do nové komory povede, ale zlepší podmínky u smíchovského břehu, protože starší komorou projede méně lodí.

Podle občanů, kteří se v pondělí na jednání k záměru vyjadřovali, neprospěje nová plavební komora nikomu kromě soukromých provozovatelů turistických lodí, které za projetí komorou neplatí. Podle Miroslava Cachyho ze spolku Zdravý rozum navíc nikdo nekontroluje, v jakém stavu jsou lodní motory a kolik vypouštějí emisí.

Aktuálně jich smíchovskou plavební komorou projede více než 25 tisíc ročně. Prognózy počítající s novým zdymadlem uvádějí v roce 2051 přes 31 tisíc lodí za rok. „Čekací doby velkých plavidel, která mají přednost, jsou před touto komorou v desítkách minut,“ uvedl Jiří Belinger z Asociace lodního průmyslu. Po tuto dobu čekání podle něj běží lodní motory naprázdno a vypouštějí zbytečné emise. Proto podporuje stavbu komory i Praha 1.


Praha chce otevřít molo pro lidi. Čtěte:

Magistrát chce otevřít molo lidem, připravil memorandum

Molo u nábřeží Eduarda Beneše ( Zdroj: CC BY-SA 3.0: Šjů-Wikimedia Commons, Autor: CC BY-SA 3.0: Šjů-Wikimedia Commons )


Rekreační lodní doprava v celé zemi má podle Belingera obrat přes dvě miliardy korun ročně, na DPH odvádí 400 milionů korun a zaměstnává více než 500 lidí. V současnosti slouží k překonání výškového rozdílu mezi Štítkovským a Staroměstským jezem plavební komora Praha - Smíchov mezi Janáčkovým nábřežím a levým břehem Dětského ostrova.

Plánované zdymadlo Praha-Staré Město by mělo vést u pravého břehu ostrova. Jeho stavba by měla stát asi 650 milionů korun. Smíchovskou komorou projede asi 122 lodí denně, patří mezi nejvytíženější v Evropě. Po dokončení zdymadla by se počet snížil na 92 a dalších 42 by projelo novou komorou a komorou Mánes. Ministerstvo dopravy chce na její stavbu získat část peněz z Evropské unie.

Další zprávy z městské části:

Zastupitelé TOP 09 v Praze 5 chtějí odvolat „svého“ starostu Klímu

Praha 5 chce probudit smíchovskou náplavku k životu. Má hotovou studii



Čtěte také

 Íránský duchovní vůdce ajatolláh Alí Chameneí

Trump kvůli sestřelenému dronu vyhlásil nové sankce proti Íránu. Terčem je i Chameneí

Americký prezident Donald Trump dnes podepsal exekutivní příkaz k zavedení nových, údajně…

24. června 2019

 Evropský soudní dvůr

Snížení věku pro odchod do důchodu soudců v Polsku je protiprávní, rozhodl soud EU

Soudní dvůr Evropské unie dospěl k závěru, že polské právní předpisy snižující věkovou…

24. června 2019

 Stavebnictví - ilustrační foto

Nový stavební zákon prošel vládou. Má zjednodušit povolání, podle kritiků ale nahrává korupci

Vláda dnes schválila věcný záměr nového stavebního zákona, který má urychlit a…

24. června 2019

 Česká pojišťovna, ilustrační foto

Pojišťovací šrapnel: stát může vysoké zdanění sektoru brzy mrzet

Tuzemské pojišťovny dostávají od ministryně financí Aleny Schillerové tu největší dávku…

24. června 2019

 Metro AG, ilustrační foto

Křetínský s Tkáčem koupili dalších 5,4 procenta akcií německé firmy Metro

Investiční skupina EP Global Commerce (EPGC), kterou vlastní český investor Daniel…

24. června 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Ceny na dovolené: v Turecku nakoupíte levněji než loni, v Egyptě dráž
Jak budou letos placeni brigádníci?
Jak velký limit je pro bezkontaktní platby v zemích EU?
Měli bychom spíš šetřit, ale raději utrácíme…
Chcete ochránit svůj nemovitý majetek? Může vám pomoci svěřenský fond
Auta
800 hybridních autobusů MAN od roku 2010
Další klasika přestavěná na elektromobil. Na trh míří elektrická Eleanor s cenovkou 8,6 milionu
Audi SQ8: Naftové osmiválce nevymřely. Ten nejnovější má čtyři litry, 435 koní a 900 Nm
Dlouhodobý test Dacie Duster 1.5 dCi 4×4: Téměř silniční SUV
Průvodce koupí ojetého auta: Na co si dát pozor? Na autopůjčku i triky prodejců
Hry pro příležitostné hráče