Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Trvalý pobyt – vše, co o něm potřebujete vědět

Získat trvalý pobyt je sice právo českého občana, ale není povinnost jej mít. I když si…

Tiskovázpráva.online edituje zprávy před rozesláním do redakcí

Marketingová flotila e.vox spustila novou službu Tiskovázpráva.online. Je určená…

Prodávejte špičkové interiérové dveře s franchisou Solodoor

Interiérové dveře jsou klíčovou součástí domu či bytu. Hrají funkční roli i designovou.…

Interiér pražského hlavního nádraží
Interiér pražského hlavního nádraží
Autor: čtk

Po miliardové opravě do haly zatéká. Hlavní nádraží čeká další rekonstrukce

04. října 2017, 13:53 - čtk
Interiér pražského hlavního nádraží
Interiér pražského hlavního nádraží
Autor: čtk
04. října 2017, 13:53

Pražské hlavní nádraží zřejmě čeká další komplikovaná rekonstrukce. Do střechy odbavovací haly, kterou před šesti lety za 1,1 miliardy korun zrekonstruovala italská společnost Grandi Stazioni, zatéká. Rekonstrukce si může vyžádat až stovky milionů korun. Nad halou vede pražská magistrála, a pokud se ukáže, že je nutné omezit její provoz, bude to velká komplikace pro Prahu.

Podle Grandi Stazioni se dohoda o rekonstrukci haly netýkala zastřešení. Problémy se zatékáním vody a poškozením izolace stropu odhalily sondy, které SŽDC nechala provést pod magistrálou i nedalekým parkovištěm. Správa železnic, která nádraží převzala v polovině loňského roku spolu s dalšími nádražími od Českých drah, nyní provádí rozsáhlejší kontroly poškození. „Bez nich nelze stanovit postup oprav a upřesnit i odhad, kolik peněz si rekonstrukce vyžádá,“ řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jakub Ptačinský.


Podívejte se na opravenou příjezdovou halu:


Podle italské společnosti není zatékání do haly novým problémem. „Pokud jde o střechu nové odbavovací haly, můžeme stručně uvést, že nebyla ani předmětem nájmu, ani předmětem revitalizace naší společnosti. Zatékání, ke kterému docházelo i během našeho působení na nádraží, představovalo i pro nás velký problém, neboť ohrožovalo naši investici,“ sdělila společnost.


Rekonstrukce haly hlavního nádraží se SŽDC prodražila: Účet je o 127 milionů vyšší

Účet za rekonstrukci zastřešení příjezdové haly pražského hlavního nádraží se kvůli zkorodovaným nosným obloukům zvýšil o 127 milionů korun ( Zdroj: ČTK, Autor: ČTK )


Bývalý nájemce pražského nádraží Grandi Stazioni se kvůli loňskému ukončení spolupráce se správou železnic soudí. Grandi Stazioni měla mít na základě smlouvy z roku 2003 hlavní nádraží pronajaté na 30 let, pokud by do loňského 16. října zvládla zrekonstruovat celý objekt. To se jí ale nepodařilo a SŽDC následně odmítla pronájem prodloužit.

První ze čtyř sporů o určení vlastnictví historické Fantovy budovy hlavního nádraží Grandi Stazioni u prvoinstančního soudu prohrála. Firma v žalobě zpochybňovala převod nádraží a chtěla, aby soud určil, že nádraží pořád patří Českým drahám nebo státu, za který SŽDC vykonává správu objektu. Rozhodnutí soudu není pravomocné.

Další ze sporů se týká vlastnictví odbavovací haly. Třetí žaloba se týká výplaty více než 770 milionů korun jako náhrady za investované peníze při rekonstrukci nádraží. Z této sumy SŽDC firmě loni vyplatila 565 milionů korun jako uznatelné náklady na částečnou rekonstrukci nádraží. Společnost pak snížila požadovanou sumu na zhruba 210 milionů korun. Poslední žalobou se firma domáhá zhruba 1,26 miliardy korun za ušlý zisk z dalšího pronájmu nádražních prostor.

V úterý správa železnic slavnostně otevřela zrekonstruované historické zastřešení kolejiště. Šlo o stavbu za zhruba 600 milionů korun. Další významné části rekonstrukce největšího pražského nádraží budou následovat. Zbývá ještě opravit boční trakty Fantovy budovy a modernizovat kolejiště ve směru k vinohradským tunelům. Koncem srpna SŽDC hodnotu dalších oprav nádraží odhadla na zhruba miliardu korun.

Dále čtěte:

Grandi Stazioni s žalobou neuspěla. Fantova budovu na hlavním nádraží patří SŽDC, rozhodl soud

Příliš drahá káva. Hlavní nádraží hledá náhradu za Italy



Čtěte také

Události Ilustrační foto

Se zavedením trestu smrti by souhlasilo nejméně Čechů od roku 1992. Rekordní je i počet odpůrců

Se zavedením trestu smrti v Česku by souhlasila polovina občanů, což je nejméně od roku 1…

18. června 2019

Ilustrační foto

Berlín reaguje na nedostatek bytů, na pět let zmrazí nájemné

Senát Berlína dnes v reakci na rozhořčení veřejnosti nad rostoucím nedostatkem dostupného…

18. června 2019

 Demonstrace příznivců brexitu, ilustrační foto

Odhodláni k brexitu. Konzervativci chtějí odchod z Unie i za cenu rozpadu strany nebo země

Členové britské vládní Konzervativní strany jsou natolik odhodláni dovést do konce brexit…

18. června 2019

Euro TV
ženy v byznysu

Ženy v byznyse

Jak se za posledních pět až deset let změnilo podnikatelské prostředí v Česku? Minimálně…

18. června 2019

 Radarový systém, ilustrační foto

V českých stopách: i Slovensko chce koupit 3D radary z Izraele

Česko přemítá už dva a půl roku nad tím, jak dodržet slovo a koupit izraelské mobilní…

18. června 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Podnikání v důchodu v 7 bodech
Jakou pracovní smlouvu si vyjednat na brigádě
Kdy při horku v práci stačí pitná voda a kdy už musí být ochranné nápoje?
Chyby živnostníků při platbách zdravotního pojištění v příkladech
Jak malý je úplně ten nejmenší starobní důchod
Auta
Porsche 718 Cayman GT4 a Spyder vracejí do hry atmosférický…
Galerie: 10 fascinujících traktorů, kvůli kterým se budete chtít stát zemědělcem
Ducati Streetfighter V4 potvrzen. Zatím jako prototyp na slavný závod do vrchu
Právě vychází časopis Auto motor a sport 7/2019
Nenáviděný Chrysler PT Cruiser jako drsný offroad? Tenhle nás baví
Hry pro příležitostné hráče