Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Parkovací dům na Zličíně má Prahu přiblížit do roku 2030. Stavba parkovacího místa vyjde na 450 tisíc

25. září 2017, 09:17 - čap
25. září 2017, 09:17

Pro inspiraci na velkokapacitní parkovací dům na Zličíně si Praha zajela do německého Stuttgartu. Výsledkem má být až 3400 parkovacích míst včetně ploch vyčleněných pro elektromobily. První etapa stavby má odstartovat v roce 2018. Náklady město vyčíslilo až na 1,5 miliardy korun.

Terminál je navržen ve dvou variantách, první počítá s místem pro 1950 osobních vozů, druhá varianta, která navazuje na první a rozšiřuje ji, má nabídnout přibližně 3400 parkovacích míst pro osobní vozy, 80 míst pro autobusy a deset nástupišť. Takzvaná varianta B by podle magistrátu mohla také přispět k řešení problematické dopravní situace v okolí, kde je koncentrováno velké množství nákupních center.

Dvojici propojených parkovacích objektů má podle návrhu dělit Řevnická ulice a mají stát nad Rozvadovskou spojkou. Auta by podjížděla pod nimi. „Snažíme se dívat do budoucna a reagovat na situaci, která bude v Praze v roce 2030,“ uvedl radní Karek Grabein Procházka (ANO).


Podívejte se na vizualizace velkokapacitního parkovacího domu:


Praha projekt připravuje ve spolupráci se soukromou firmou Č. R., která zpracovala pro Prahu 13 studii celé lokality i s návrhem domu a má pronajatou část pozemků. Podle dokumentu, který už prošel pražskou radou, firma nabídla, že do roka vypracuje projektovou dokumentaci pro parkovací dům i celé dopravní řešení.

Do financování projektu by bylo možné podle radního Procházky zapojit i evropské fondy či peníze soukromých investorů. „Vybudování jednoho parkovacího místa vychází na 450 tisíc korun, což je o polovinu méně, než je v Praze obvyklé,“ zmínil Procházka.

Obě varianty parkovacího domu zahrnují velkokapacitní nabíjecí stanice pro elektromobily, počítají s umístěním techniky integrovaného záchranného systému a městských služeb. Díky solárním panelům na střeše má být parkovací dům zčásti energeticky soběstačný.

S dokončením první varianty počítá město v roce 2019. Pokud by město přistoupilo i na variantu B, bude stavba podle Procházky trvat tři až čtyři roky.


Dva roky po Blance: Podzemní garáže na Letné se otevřou řidičům


Terminál by měl být napojený přímo na stanici metra Zličín. Provozovala by ho městská společnost Trade Centre Praha, která už dostala na starosti například správu osvětlení. V souvislosti se stavbou domu by bylo nutné vybudovat nové komunikace a rozšířit některé stávající, včetně dvou mostů.

Radní Procházka poznamenal, že podobné parkovací domy by měla mít metropole alespoň tři, a to na hlavních tazích do hlavního města.

Město má vytipovaných několik desítek lokalit, kde by v budoucnu měla vzniknout nová parkoviště P+R. Nedávno radní vybrali projektanta na stavbu záchytného parkoviště na Opatově a vypsali veřejnou zakázku na projektovou dokumentaci k výstavbě parkoviště na Černém Mostě. Nové P+R parkoviště Praha zprovoznila naposled v roce 2008 v Letňanech v souvislosti s prodloužením metra C. Kapacita systému je dlouhodobě nedostačující.


Dále čtěte:

Pražská radnice plánuje na Zličíně parkovací dům pro 2000 aut

Praha 5 postaví v Plzeňské ulici parkovací dům



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 4.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nabídka ropy roste na rekordní úrovně
O kolik se od ledna zvýší důchody?
Jak poznat české padělané bankovky a koruny?
Jak moc je zdraví nebezpečný život on-line?
Jak je to s platbou zdravotního pojištění v penzi?
Auta
Za řídítky KTM 790 Duke: Skalpel, prosím
Peugeot veze do Paříže koncept nového kupé. Bude to nástupce slavné 504?
Srovnání: Audi e-tron je větší než I-Pace a EQC, ale má nižší dojezd a je pomalejší
Videodojmy: Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi EAT6
Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT přichází také jako civilní 43 4Matic+. Pomalý vážně není
Technologie
Tržní podíly výrobců GPU za Q2 2018: Aktualizace, údaje pro Radeony byly chybné
12. Mezinárodní den proti DRM. Kampaň upozorňuje na negativní dopady ochran
Google může vzdáleně měnit konfiguraci Androidu. Omylem zapínal úsporný režim
Prodeje samostatných grafických karet v Q2 2018: všechno jinak, podíl Nvidie klesnul
Twitter nezatížený algoritmy? Služba chce nabídnout snadné přepínání mezi obsahem
Hry pro příležitostné hráče