Oprava Negrelliho viaduktu začíná. Rekonstrukce vyjde na miliardu - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Oprava Negrelliho viaduktu začíná. Rekonstrukce vyjde na miliardu

, čtk,

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) ve čtvrtek slavnostně zahájí rekonstrukci pražského Negrelliho viaduktu. Samotné stavební práce spojené s výlukou vlaků začnou ale až v červenci. Pracovní datum SŽDC stanovila na 4. července. Uvedl to mluvčí společnosti Marek Illiaš. Kvůli rozsáhlé rekonstrukci nebudou vlaky přes most jezdit na Masarykovo nádraží a budou končit v zastávce Praha – Bubny.

Oprava historického Negrelliho viaduktu je součástí plánované modernizace trati na Kladno s odbočkou na pražské letiště, která bývá často označována jako rychlodráha. Součástí plánovaných oprav bude kromě výměny železničního svršku a spodku rozebrání dvou mostních oblouků na Štvanici, které poškodily povodně a jejichž stav označuje SŽDC za havarijní.

Celá rekonstrukce Negrelliho viaduktu potrvá do roku 2019 a bude spojená s omezením provozu na linkách směřujících přes most na Masarykovo nádraží. Cena rekonstrukce ve výši zhruba miliardy korun nabízená vítězným sdružením firem Hochtief, Strabag a Avers je o téměř 150 milionů nižší, než kolik původně SŽDC předpokládala.


Negrelliho viadukt očima architektů:


Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má po inženýru Aloisi Negrellim, který řídil jeho stavbu.

Dále čtěte:

O miliardovou rekonstrukci Negrelliho viaduktu bojují tři firmy

Architekti namalovali budoucnost Negrelliho viaduktu


Ohodnoťte tento článek
Diskuze