Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

OECD doporučuje Praze dražší parkovné v centru

14. listopadu 2017, 16:38 - čtk
14. listopadu 2017, 16:38

Experti z Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) při své návštěvě Prahy doporučili vedení metropole opatření, která mají vést k plnění strategických cílů, jako je omezení aut ve městě nebo zlepšení podmínek pro výstavbu. Patří mezi ně například zvýšení poplatku za parkování a daně z nemovitosti v historickém centru, zavedení jednotného místa pro podávání stavebního povolení nebo spolupráce se Středočeským krajem při územním plánování.

Institut plánování a rozvoje (IPR) loni dokončil návrh aktualizace takzvaného Strategického plánu, který stanovuje vizi pro další rozvoj metropole. Nyní se pracuje na části s konkrétními kroky, které by město mělo podniknout v různých oblastech svého rozvoje. Součástí strategických dokumentů je například omezování automobilové dopravy zejména v centru města, s ním související podpora MHD nebo zastavení rozšiřování metropole do okolní krajiny.

Pro splnění těchto cílů zástupci OECD podle mluvčího IPR Marka Váchy navrhli vedení metropole několik směrů, kterými by se mělo ubírat. Jedním z nich jsou poplatky za parkování, které v Praze nyní zajišťují parkovací zóny. Podle odborníků by se měly lišit podle toho, jaké náklady automobilová doprava v dané oblasti městu způsobuje. Ve výsledku by tak měly být poplatky nejvyšší v centru, kde působí doprava největší potíže. Podobně by měli podle OECD majitelé nemovitostí v lukrativních lokalitách platit větší daň z nemovitosti.

Často zmiňovaným problémem hlavního města je dlouhý proces povolování staveb. Experti proto podle Váchy navrhují zavést jedno místo, kam by investor mohl doručit všechny nutné dokumenty. Nyní musí obcházet velké množství úřadů. V otázce územního plánování by město podle expertů mělo více spolupracovat se Středočeským krajem, aby na sebe územní plány a dlouhodobé výhledy rozvoje navazovaly. Klíčové je také zlepšování spolupráce mezi městem, občany a developery, kde mohou roli mediátorů plnit nevládní organizace.

Čtěte také:

Praha zjednoduší hledání parkovacích míst. Monitorovat je budou senzory

Radnice vybraly za parkování miliony korun. Zóny se budou dál rozšiřovat

Jak by měla vypadat doprava v roce 2030? Bude o malých změnách



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 2.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak moc je zdraví nebezpečný život on-line?
Jak je to s platbou zdravotního pojištění v penzi?
Nechodíte na preventivní prohlídky? Pojišťovna vám může udělit pokutu
Čeká nás konec letního času?
Kandidáti do voleb se v malých obcích hledají těžce
Auta
Za řídítky KTM 790 Duke: Skalpel, prosím
Peugeot veze do Paříže koncept nového kupé. Bude to nástupce slavné 504?
Srovnání: Audi e-tron je větší než I-Pace a EQC, ale má nižší dojezd a je pomalejší
Videodojmy: Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi EAT6
Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT přichází také jako civilní 43 4Matic+. Pomalý vážně není
Technologie
12. Mezinárodní den proti DRM. Kampaň upozorňuje na negativní dopady ochran
Google může vzdáleně měnit konfiguraci Androidu. Omylem zapínal úsporný režim
Prodeje samostatných grafických karet v Q2 2018: všechno jinak, podíl Nvidie klesnul
Twitter nezatížený algoritmy? Služba chce nabídnout snadné přepínání mezi obsahem
GPU v kartách Nvidia GeForce RTX mají dvě různé třídy. Co jsou zač „áčkové“ čipy?
Hry pro příležitostné hráče