Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Výnos z dražby sběratelské kolekce „Muži 28. října“ získají váleční veteráni a děti po úrazech

Unikátní sběratelská kolekce „Muži 28. října“ vytvořená na počest 100. výročí vzniku…

Na internetu můžete díky PayU a Google Pay platit na jedno kliknutí

Budoucnost online plateb na internetu je v jednoduchosti. Zákazník chce zaplatit snadno a…

Kávovar JURA je tradice v moderním obalu

Pokud se řekne švýcarská přesnost, zřejmě si jako první představíte švýcarské hodinky,…

OECD doporučuje Praze dražší parkovné v centru

14. listopadu 2017, 16:38 - čtk
14. listopadu 2017, 16:38

Experti z Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) při své návštěvě Prahy doporučili vedení metropole opatření, která mají vést k plnění strategických cílů, jako je omezení aut ve městě nebo zlepšení podmínek pro výstavbu. Patří mezi ně například zvýšení poplatku za parkování a daně z nemovitosti v historickém centru, zavedení jednotného místa pro podávání stavebního povolení nebo spolupráce se Středočeským krajem při územním plánování.

Institut plánování a rozvoje (IPR) loni dokončil návrh aktualizace takzvaného Strategického plánu, který stanovuje vizi pro další rozvoj metropole. Nyní se pracuje na části s konkrétními kroky, které by město mělo podniknout v různých oblastech svého rozvoje. Součástí strategických dokumentů je například omezování automobilové dopravy zejména v centru města, s ním související podpora MHD nebo zastavení rozšiřování metropole do okolní krajiny.

Pro splnění těchto cílů zástupci OECD podle mluvčího IPR Marka Váchy navrhli vedení metropole několik směrů, kterými by se mělo ubírat. Jedním z nich jsou poplatky za parkování, které v Praze nyní zajišťují parkovací zóny. Podle odborníků by se měly lišit podle toho, jaké náklady automobilová doprava v dané oblasti městu způsobuje. Ve výsledku by tak měly být poplatky nejvyšší v centru, kde působí doprava největší potíže. Podobně by měli podle OECD majitelé nemovitostí v lukrativních lokalitách platit větší daň z nemovitosti.

Často zmiňovaným problémem hlavního města je dlouhý proces povolování staveb. Experti proto podle Váchy navrhují zavést jedno místo, kam by investor mohl doručit všechny nutné dokumenty. Nyní musí obcházet velké množství úřadů. V otázce územního plánování by město podle expertů mělo více spolupracovat se Středočeským krajem, aby na sebe územní plány a dlouhodobé výhledy rozvoje navazovaly. Klíčové je také zlepšování spolupráce mezi městem, občany a developery, kde mohou roli mediátorů plnit nevládní organizace.

Čtěte také:

Praha zjednoduší hledání parkovacích míst. Monitorovat je budou senzory

Radnice vybraly za parkování miliony korun. Zóny se budou dál rozšiřovat

Jak by měla vypadat doprava v roce 2030? Bude o malých změnách



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 2.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Lucemburčané si odchodem do penze pohorší nejméně
Jak banka rozhodně, jestli vám dá, nebo nedá půjčku?
Jak a kde sehnat výpis z obchodního rejstříku snadno a rychle
3 tipy, jak si snížit daňovou povinnost ještě do konce roku
Kdy potřebujete výpis z katastru nemovitostí?
Auta
Sedm ojetých aut, která se vám rozbijí už cestou z bazaru
Největší riziko smrtelné nehody vám hrozí při cestování v Libérii. Nejmenší na Maledivách
„Vodíková“ dobíjecí stanice s prezentací vozidel Zebra
Nejprodávanější značky aut na světě: Vede Toyota, nejvíc roste Mitsubishi a Lada
Modernizace pro UAZ Profi
Technologie
OnePlus 6T přichází v edici McLaren. Má více paměti, rychlejší nabíjení a vyšší cenu
Takhle zní Mars. NASA pořídila první záznam z rudé planety
Spojení Vodafonu a UPC není jisté. Evropská komise zahájila vyšetřování
Vyšel Firefox 64. Umožňuje hromadně pracovat s panely
Instagram teď můžete používat pro hlasové zprávy jako vysílačku
Hry pro příležitostné hráče