OECD doporučuje Praze dražší parkovné v centru

14. listopadu 2017, 16:38 - čtk
14. listopadu 2017, 16:38

Experti z Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) při své návštěvě Prahy doporučili vedení metropole opatření, která mají vést k plnění strategických cílů, jako je omezení aut ve městě nebo zlepšení podmínek pro výstavbu. Patří mezi ně například zvýšení poplatku za parkování a daně z nemovitosti v historickém centru, zavedení jednotného místa pro podávání stavebního povolení nebo spolupráce se Středočeským krajem při územním plánování.

Institut plánování a rozvoje (IPR) loni dokončil návrh aktualizace takzvaného Strategického plánu, který stanovuje vizi pro další rozvoj metropole. Nyní se pracuje na části s konkrétními kroky, které by město mělo podniknout v různých oblastech svého rozvoje. Součástí strategických dokumentů je například omezování automobilové dopravy zejména v centru města, s ním související podpora MHD nebo zastavení rozšiřování metropole do okolní krajiny.

Pro splnění těchto cílů zástupci OECD podle mluvčího IPR Marka Váchy navrhli vedení metropole několik směrů, kterými by se mělo ubírat. Jedním z nich jsou poplatky za parkování, které v Praze nyní zajišťují parkovací zóny. Podle odborníků by se měly lišit podle toho, jaké náklady automobilová doprava v dané oblasti městu způsobuje. Ve výsledku by tak měly být poplatky nejvyšší v centru, kde působí doprava největší potíže. Podobně by měli podle OECD majitelé nemovitostí v lukrativních lokalitách platit větší daň z nemovitosti.

Často zmiňovaným problémem hlavního města je dlouhý proces povolování staveb. Experti proto podle Váchy navrhují zavést jedno místo, kam by investor mohl doručit všechny nutné dokumenty. Nyní musí obcházet velké množství úřadů. V otázce územního plánování by město podle expertů mělo více spolupracovat se Středočeským krajem, aby na sebe územní plány a dlouhodobé výhledy rozvoje navazovaly. Klíčové je také zlepšování spolupráce mezi městem, občany a developery, kde mohou roli mediátorů plnit nevládní organizace.

Čtěte také:

Praha zjednoduší hledání parkovacích míst. Monitorovat je budou senzory

Radnice vybraly za parkování miliony korun. Zóny se budou dál rozšiřovat

Jak by měla vypadat doprava v roce 2030? Bude o malých změnách


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 2.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Na které dani si z vašeho platu vezme stát nejvíc?
Je dobré znát plat kolegů?
Mám hypotéku, ale už ji nechci. Co můžu udělat?
Jak vyřídit voličský průkaz pro druhé kolo prezidentských voleb 2018? Pospěšte si!
Osobní finance pod kontrolou II: Je v jednoduchosti appky síla?
Auta
10 nejhorších aut roku 2017 podle Euro NCAP: Propadl Fiat,…
Konec světa? SUV Ferrari je už „hotová věc“. Představí se do roku 2022
Škoda Kamiq: Teoretický konkurent Dacie Duster se ukázal na prvních fotkách
Hyundai Veloster má stále o jedny dveře méně a nabídne až 275 koní
Nissan Xmotion ukazuje, jak budou vypadat příští SUV japonské značky
Technologie
Nové řadiče Thunderboltu. Umí DisplayPort 1.4 a periférie se dají připojit i k USB
Manipulace s Bitcoinem. Růst ze 150 na 1000 dolarů mohl způsobit jediný člověk
Panasonic ukázal první televizory OLED s podporou HDR10+
Vypadává vám doma Wi-Fi? Možná za to může Google
Jsou tu první disky s QLC NAND: Intel SSD 660p slibuje levné NVMe, výdrž je otázka
Hry pro příležitostné hráče