OECD doporučuje Praze dražší parkovné v centru

14. listopadu 2017, 16:38 - čtk
14. listopadu 2017, 16:38

Experti z Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) při své návštěvě Prahy doporučili vedení metropole opatření, která mají vést k plnění strategických cílů, jako je omezení aut ve městě nebo zlepšení podmínek pro výstavbu. Patří mezi ně například zvýšení poplatku za parkování a daně z nemovitosti v historickém centru, zavedení jednotného místa pro podávání stavebního povolení nebo spolupráce se Středočeským krajem při územním plánování.

Institut plánování a rozvoje (IPR) loni dokončil návrh aktualizace takzvaného Strategického plánu, který stanovuje vizi pro další rozvoj metropole. Nyní se pracuje na části s konkrétními kroky, které by město mělo podniknout v různých oblastech svého rozvoje. Součástí strategických dokumentů je například omezování automobilové dopravy zejména v centru města, s ním související podpora MHD nebo zastavení rozšiřování metropole do okolní krajiny.

Pro splnění těchto cílů zástupci OECD podle mluvčího IPR Marka Váchy navrhli vedení metropole několik směrů, kterými by se mělo ubírat. Jedním z nich jsou poplatky za parkování, které v Praze nyní zajišťují parkovací zóny. Podle odborníků by se měly lišit podle toho, jaké náklady automobilová doprava v dané oblasti městu způsobuje. Ve výsledku by tak měly být poplatky nejvyšší v centru, kde působí doprava největší potíže. Podobně by měli podle OECD majitelé nemovitostí v lukrativních lokalitách platit větší daň z nemovitosti.

Často zmiňovaným problémem hlavního města je dlouhý proces povolování staveb. Experti proto podle Váchy navrhují zavést jedno místo, kam by investor mohl doručit všechny nutné dokumenty. Nyní musí obcházet velké množství úřadů. V otázce územního plánování by město podle expertů mělo více spolupracovat se Středočeským krajem, aby na sebe územní plány a dlouhodobé výhledy rozvoje navazovaly. Klíčové je také zlepšování spolupráce mezi městem, občany a developery, kde mohou roli mediátorů plnit nevládní organizace.

Čtěte také:

Praha zjednoduší hledání parkovacích míst. Monitorovat je budou senzory

Radnice vybraly za parkování miliony korun. Zóny se budou dál rozšiřovat

Jak by měla vypadat doprava v roce 2030? Bude o malých změnách



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 2.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co si pojistit před cestou do zahraničí?
Šmejdi v energetice lákají do aukcí nebo na dárky. Lidé platí tisíce korun
Otec dětí odmítá platit výživné. Co můžete dělat?
6 zásadních rozdílů mezi předčasným důchodem a předdůchodem
Kolik peněz si vyděláte, až odjedete na dovolenou?
Auta
Sedm chyb, které dělají řidiči při cestě autem do…
Přestupky na železničním přejezdu: Pokuty, body a na jak dlouho vám seberou řidičák
Video recenze ojetiny: BMW X5 E70
Toyota ukázala v Le Mans hybridní supersport GR s výkonem 1000 koní
Nové Audi A1 se radikálně změnilo. Je větší a bere si inspiraci u Quattra [první dojmy]
Technologie
Valve je velkorysé. Podporu Steamu pro Windows XP a Vista ukončí až v lednu 2019
Řada her obsahuje sledovací nástroj Redshell. Komunita ho označila za spyware
Opět bezpečnostní díra u procesorů Intel: chyba Lazy FP Restore (oživeno)
Trollolo. Intel pořádá soutěž o Core i7-8086K, AMD je výhercům vymění za Threadripper
AMD: APU budou mít nové ovladače méně často, aktualizace jen jednou za tři měsíce
Hry pro příležitostné hráče