Odvoz z hospody. Příměstské vlaky začnou nově jezdit i v noci

02. srpna 2017, 12:06 - čtk
02. srpna 2017, 12:06

Víkendové příměstské vlaky nově posílí noční spoje, které vyplní mezeru mezi půlnocí a ránem. Pražský organizátor dopravy Ropid také na vybraných linkách příměstských vlaků od prosince zkrátí intervaly nebo prodlouží trasy některých linek. Uvedl to mluvčí Ropid Filip Drápal. Změny začnou platit souběžně s prosincovými celostátními změnami jízdních řádů na železnici.

„Nejpodstatnějšími novinkami je zavedení nočního rozjezdu vlaků z Prahy do vybraných příměstských lokalit včetně rozšíření počtu večerních vlaků na více tratích ve Středočeském kraji,“ uvedl Drápal.

Noční rozjezd vlaků by měl fungovat o víkendech v 2:30. Vlaky ze všech směrů přijedou na pražské Hlavní nádraží ve 2:20, o deset minut později zase odjedou na své trasy. Vyplní tak stávající zhruba čtyřhodinovou mezeru mezi půlnočními a prvními ranními spoji.

Na lince S5 z Prahy na Kladno bude nově zaveden nový pár spěšných vlaků. Stejně tak přibudou vlaky na lince S6 z Prahy přes Nučice do Berouna a v ranní špičce pracovního dne na lince S3 na trati Všetaty - Praha. Na lince S7 pojedou vybrané vlaky ve špičkách pracovního dne z Prahy-Radotína až do Řevnic.


Přečtěte si, jak se bude jezdit v budoucnu:

Jak by měla vypadat doprava v roce 2030? Bude o malých změnách


Ropid předpokládá posílení vlaků také na lince S2 mezi Prahou a Lysou nad Labem a na lince S9 Praha-Benešov. Celoročně pak budou jezdit vlaky na lince S65 z Hostivice do Prahy. Dosud jezdily pouze ve dny školního vyučování, od prosince pojedou celoročně ve všechny pracovní dny. Zkráceny budou intervaly vlaků S8 a S80.

Propojení pražské městské hromadné dopravy s příměstskými autobusovými a vlakovými spoji umožňuje cestujícím cestovat na jednu jízdenku mezi hlavním městem a přilehlými obcemi, ale i mezi jednotlivými místy v okolí Prahy. Současný systém zahrnuje kromě hlavního města také obce vzdálené i více než hodinu cesty autobusem.

Pražská integrovaná doprava dnes zahrnuje vedle městských a příměstských autobusů, tramvají, metra a vlaků také některé přívozy nebo lanovku na Petřín. Systém je rozdělen na několik pásem a cestující pak platí za dopravu podle toho, kolika pásmy po cestě projíždí. Příměstské linky začaly fungovat 11. ledna 1992.

Čtěte také:

Dopravní chapadla. Praha a Středočeský kraj touží po propojení

Delloite: Praha by měla investovat do dopravy a smart city


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Prezidentské volby 2018: vše, co potřebujete vědět o druhém kole
7 důvodu, proč nevolit Miloše Zemana
Na co si dát pozor při vyplňování přehledu pro zdravotní pojišťovnu?
Kolik si odkládat na penzi?
7 důvodu, proč nevolit Jiřího Drahoše
Auta
Audi RS 3 je lidový supersport. Podívejte se, jak při…
Wankel od Mazdy míří jako generátor do autonomních elektromobilů Toyota
Nissan Design Europe slaví 15 let. Toto je 15 nejlepších aut, která zde vznikla
Mercedes končí s vidlicovými šestiválci. Přejde jen na ty řadové
Kvíz: Poznáte model auta jen podle fotky interiéru?
Technologie
Letí na vás raketa! Chyba operátora softwaru pro poplach způsobila na Havaji paniku
Cnews FM: Prodali byste svou digitálně vlastněnou hru? Robot Cache to umožní [podcast]
Restarty po opravách díry Spectre se týkají i dalších CPU Intel, problém s AMD vyřešen
Pohodlí je důležitější než bezpečnost. Dvoufázové ověření účtů používá jen 10 % uživatelů Googlu
GDDR6 bude rychlejší, než jsme čekali. Samsung uvádí čipy běžící na taktu 18,0 GHz
Hry pro příležitostné hráče