Nová smíchovská čtvrť má mít povolení EIA na podzim. Lidé si v ní přejí obchody i zeleň - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Nová smíchovská čtvrť má mít povolení EIA na podzim. Lidé si v ní přejí obchody i zeleň

, čtk, čap,

Projekt zástavby části smíchovkého nádraží u oblasti Na Knížecí by měl letos na podzim získat povolení EIA, které posuzuje vliv staveb na životní prostředí. Uvedl to Igor Klajmon ze společnosti Sekyra Group, která zástavbu plánuje. Na pozemku smíchovského nádraží má vzniknout nová čtvrť, jejíž součástí bude nový pěší bulvár a bytové domy. Stavět se má začít příští rok.

Přesné datum, kdy bude mít společnost stanovisko EIA, není jasné. Ve chvíli, kdy jej získají, začne firma jednat o získání územního rozhodnutí. „V optimistickém hledisku bychom pak začali do roka a do dne stavět,“ řekl Klajmon.

V první fázi se má začít stavět od oblasti Na Knížecí směrem na jih, kde mají vzniknout první bloky domů. Navrženy jsou tři bloky, každá budova samostatně. Tento návrh má zabezpečit, aby navrhované bloky nepůsobily jako jeden velký monolit, ale aby co nejvíce připomínaly původní město. Středem má vést 28 metrů široký bulvár, který bude pouze pro pěší.


Smíchov City obrazem:


Do plánování nové čtvrti se zapojili i občané. Podle Institutu pro plánování a rozvoj hlavního města Prahy (IPR Praha), který se na spolupráci investora, městské části Praha 5 a lidí podílel, chtějí, aby výstavba počítala se zelení i obchody. „V ulicích by pak rádi viděli menší prodejny jako řeznictví či pekárny. Na Smíchově podle obyvatel dnes chybí i velkorysejší prostor pro kavárny se zahrádkami či možnost relaxace ve veřejném prostoru, což by nová čtvrť mohla umožnit,“ informoval IPR Praha.

Náměstkyně primátorky Petra Kolínská (Zelení/ Trojkoalice) poznamenala, že zapojení občanů do projektu Smíchov City mělo ukázat, že participace může fungovat i jako efektivní nástroj pro zkvalitnění developerských projektů. „A to jak z pohledu města a jeho obyvatel, tak i z pohledu developera. A díky otevřené spolupráci všech zúčastněných stran se nám to myslím podařilo,“ uvedla.


Pražské brownfieldy jsou žádané zboží. Čtěte:

Pražské brownfieldy ožívají. Developeři v nich plánují postavit 54 tisíc nových bytů

 Nádraží Praha-Bubny


Součástí stavby nové čtvrti má být i dopravní infrastruktura. Konkrétně jde o úpravu západní části Nádražní ulice a stavbu dvou nových komunikací uvnitř nádraží, a to prodloužením ulic Na Valentince a Stroupežnického. Vybudovány mají být také inženýrské sítě, například vodovodní řad, kanalizace a plynové potrubí.

Nyní jsou na pozemcích kromě kolejí sklady, dílny, garáže, areál sběrných surovin a restaurace Nagano 98. Veškeré stavební objekty a zpevněné plochy budou zbourány.

Po dokončení stavby první etapy by měla zástavba pokračovat na zbytku území Smíchovského nádraží. Na území o rozměru celkem 25 hektarů má být asi 143 tisíc metrů čtverečních plochy bytů a 139 tisíc metrů čtverečních kanceláří, zbytek budou například obchody nebo veřejné instituce.

Dále čtěte:

Pražské stavební předpisy ovlivnily podobu rozvojových území. Vznikají díky nim celé čtvrti

„Snesla by i Lidl“. Žižkované debatovali o využití budovy nákladového nádraží


Ohodnoťte tento článek
Diskuze