Neplatné Opencard budou lidé vracet. Podle podmínek jsou majetkem města

12. září 2016, 10:09 - čtk
12. září 2016, 10:09

Kartu opencard, které skončila platnost, lidé musejí vrátit na úřad nebo na přepážku dopravního podniku. Podle mluvčího magistrátu Víta Hofmana je totiž majetkem hlavního města. Mnozí lidé ale o povinnosti kartu vracet prý nevědí. Stěžují si na to i na facebooku nové karty pro cestování MHD Lítačka, kterou magistrát od letošního března za končící opencard vydává.

„Karty opencard je nutné vracet, neboť je tato povinnost zakotvena ve všeobecných obchodních podmínkách. Karta je majetkem hlavního města, nikoli klienta, proto je nutné kartu vrátit,“ sdělil Hofman. Obchodní podmínky k opencard ale lidé, kterým teď karta končí, podepsali před několika lety. Vracet budou lidé podle obchodních podmínek i nové karty Lítačka.

Držitelů opencard bylo zhruba 1,2 milionu, letos končí platnost asi půl milionu karet. Lidé se pak musí rozhodnout, jestli chtějí novou, zelenou plastovou kartičku nebo třeba papírový kupon. Do budoucna magistrát slibuje také možnost mít časový kupon na MHD nahraný v aplikaci v telefonu.

Přečtěte si, jak kauzu Opencard vidí jeden ze zúčastněných:

Bývalý radní k Opencard: Připadal jsem si, jako kdyby o nás rozhodoval schizofrenik

Novou Lítačku si mohou lidé objednat přes internet a pak si ji vyzvednou za sto korun na úřadě nebo si ji nechat zdarma poslat poštou. I v tom případě ale musí starou opencard odevzdat. Pokud cestující nepotřebuje o vrácení karty potvrzení, může ji odevzdat také na pobočkách dopravního podniku. Potvrzení ale vydají jen informace na úřadě ve Škodově paláci.

V pražské MHD stále nejvíc lidí cestuje na kartu opencard, která v minulosti Prahu stála zhruba 1,75 miliardy korun. Držitelů opencard je asi 950 tisíc. Lítačku, na kterou se vedení města snaží provoz převést, si za prvních pět měsíců provozu vyzvedlo přes sto tisíc lidí.

Za vývoj a pořízení nové karty na pražskou hromadnou dopravu Lítačka zaplatilo město 8,2 milionu korun, její měsíční provoz vychází na 4,4 milionu. Podle opozice je tak karta stejně drahá jako kritizovaná opencard.


O peripetiích pražské chytré karty čtěte více:

Kauza opencard: Svoboda a Hudeček dostali podmíněné tresty

Pořízení Lítačky stálo 8,2 milionu, měsíční provoz 4,4 milionu

Opozice: Náklady na provoz Lítačky jsou podobné jako u opencard


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vyhraje prezidentské volby: Zeman vs. Drahoš?
Prohlášení druhého z poplatníků: k čemu to je a už jste ho letos odevzdali?
Loni lidé investovali do bydlení rekordní částku. Kolik to bylo?
Prezidentské volby 2018: vše, co potřebujete vědět o druhém kole
7 důvodu, proč nevolit Miloše Zemana
Auta
Alfa Romeo 6C si brousí zuby na Porsche 911. Uvidíme ji…
Seat Leon FR 1.4 ACT v dlouhodobém testu: španělský Golf se vším všudy
Retro: Preston Tucker byl Elon Musk své doby. Z jeho auta se ale stal propadák
Audi RS 3 je lidový supersport. Podívejte se, jak při sprintu potrápí Porsche, RS 5 a další
Wankel od Mazdy míří jako generátor do autonomních elektromobilů Toyota
Technologie
APU Raven Ridge pro desktop oficiálně podporují paměti DDR4 na 2933 MHz
Nejlevnější cesta k HBO vede přes SledováníTV: tuhle IPTV si pustíte úplně všude a je i ve Full HD (vyzkoušeno)
Hledání min, Liero a další hry, se kterými jste prokrastinovali v 90. letech bez internetu
Tide Pod Challenge? Lidé kvůli youtuberům konzumují prací prášek
Soutěžte s ABBYY a vyhrajte nejlepší softwarové řešení pro práci s dokumenty
Hry pro příležitostné hráče