Neplatné Opencard budou lidé vracet. Podle podmínek jsou majetkem města

12. září 2016, 10:09 - čtk
12. září 2016, 10:09

Kartu opencard, které skončila platnost, lidé musejí vrátit na úřad nebo na přepážku dopravního podniku. Podle mluvčího magistrátu Víta Hofmana je totiž majetkem hlavního města. Mnozí lidé ale o povinnosti kartu vracet prý nevědí. Stěžují si na to i na facebooku nové karty pro cestování MHD Lítačka, kterou magistrát od letošního března za končící opencard vydává.

„Karty opencard je nutné vracet, neboť je tato povinnost zakotvena ve všeobecných obchodních podmínkách. Karta je majetkem hlavního města, nikoli klienta, proto je nutné kartu vrátit,“ sdělil Hofman. Obchodní podmínky k opencard ale lidé, kterým teď karta končí, podepsali před několika lety. Vracet budou lidé podle obchodních podmínek i nové karty Lítačka.

Držitelů opencard bylo zhruba 1,2 milionu, letos končí platnost asi půl milionu karet. Lidé se pak musí rozhodnout, jestli chtějí novou, zelenou plastovou kartičku nebo třeba papírový kupon. Do budoucna magistrát slibuje také možnost mít časový kupon na MHD nahraný v aplikaci v telefonu.

Přečtěte si, jak kauzu Opencard vidí jeden ze zúčastněných:

Bývalý radní k Opencard: Připadal jsem si, jako kdyby o nás rozhodoval schizofrenik

Novou Lítačku si mohou lidé objednat přes internet a pak si ji vyzvednou za sto korun na úřadě nebo si ji nechat zdarma poslat poštou. I v tom případě ale musí starou opencard odevzdat. Pokud cestující nepotřebuje o vrácení karty potvrzení, může ji odevzdat také na pobočkách dopravního podniku. Potvrzení ale vydají jen informace na úřadě ve Škodově paláci.

V pražské MHD stále nejvíc lidí cestuje na kartu opencard, která v minulosti Prahu stála zhruba 1,75 miliardy korun. Držitelů opencard je asi 950 tisíc. Lítačku, na kterou se vedení města snaží provoz převést, si za prvních pět měsíců provozu vyzvedlo přes sto tisíc lidí.

Za vývoj a pořízení nové karty na pražskou hromadnou dopravu Lítačka zaplatilo město 8,2 milionu korun, její měsíční provoz vychází na 4,4 milionu. Podle opozice je tak karta stejně drahá jako kritizovaná opencard.


O peripetiích pražské chytré karty čtěte více:

Kauza opencard: Svoboda a Hudeček dostali podmíněné tresty

Pořízení Lítačky stálo 8,2 milionu, měsíční provoz 4,4 milionu

Opozice: Náklady na provoz Lítačky jsou podobné jako u opencard


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde o Vánocích čekají na váš dobrý skutek?
Pozor na změnu záloh na zdravotním a sociálním u OSVČ v roce 2018
Vypočítejte si vaši čistou mzdu v roce 2018: liší se od té z roku 2017?
Jak zadat příkaz v bance, aby platba došla do konce roku 2017
Máte už novou dálniční známku?
Auta
BMW postaví u Sokolova nový polygon. Testovat na něm bude…
Škoda láká anglické záchranné složky na upravený Kodiaq a policii na rychlý Superb
Kvíz: Poznáte model auta jen podle fotky výfuku?
Značka Alpine je definitivně zpět. Renault v Dieppe odstartoval výrobu A110
Co udělá víc oktanů s výkonem tříválce 1.0 TSI? Naše dlouhodobá Škoda Fabia vám to ukáže
Technologie
Intel začíná brát vážně ovladače GPU. Lepší výkon a „launch driver“ pro Ōkami HD
Nejlepší mobil od LG je v Česku. V30 má příliš sebevědomovou cenu
Problémy? Nová konzole Ataribox byla na poslední chvíli odložena
Internet dostal velkou facku. V USA po dvou letech zrušili síťovou neutralitu
Dokonáno. Norský rozhlas jako první na světě ukončil FM vysílání
Hry pro příležitostné hráče