Návrat tramvají na Václavské náměstí bude stát minimálně 262 milionů korun - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Návrat tramvají na Václavské náměstí bude stát minimálně 262 milionů korun

, čtk,
Návrat tramvají na Václavské náměstí bude stát minimálně 262 milionů korun
Zdroj: Novák Tomáš/Euro

Vybudování tramvajové trati v horní části Václavského náměstí by mohlo vyjít podle odhadu pražského dopravního podniku (DPP) na 262 milionů korun. Náklady ale nezahrnují opravy v okolí trati. Vyplývá to z dokumentu, který dnes projednal magistrátní výbor pro dopravu.

DPP musí v souvislostí s vybudováním trati mimo jiné ještě prozkoumat stropní desky stanice metra C Muzeum nebo vybrat projektanta. Kudy přesně trať povede, není rozhodnuto. Tramvaje přestaly na náměstí jezdit na začátku 80. let minulého století.

Odhadované náklady zahrnují vybudování pouze samotné 0,6 kilometru dlouhé tramvajové trati. V odhadu tak nejsou zaneseny například peníze nutné na případné opravy stropní desky metra, nad níž by tramvaje projížděly. Podle Filipa Jiříka z DPP se začal zkoumat stav stropních desek. „Letitý provoz magistrály se na nich podepsal,“ řekl. Konkrétní výsledky podnik zatím nemá.

Souhlasíte s návratem tramvajové dopravy na Václavské náměstí?

Stejně tak podnik nezapočítával do nákladů obnovu náměstí. Není zatím jasné ani to, kudy trať přesně povede. Jisté pouze je, že bude ve středu náměstí napojena na trať mezi Jindřišskou a Vodičkovou ulicí. Podnik musí nejprve vybrat projektanta a rovněž jednat o vedení kolejí s architektonickou kanceláři Cigler-Marani, která před více než deseti lety zvítězila v architektonické soutěži na proměnu Václavského náměstí. Podle Jiříka návrh umožňuje trať posunout na jiné místo, než architekti původně navrhovali.

Město bude muset při návratu tramvají na náměstí vybudovat trolejové vedení a koleje a napojit je na Vinohradskou třídu i trať, která kříží střed náměstí. V horní části by vznikla nová zastávka. Dořešit je ještě nutné souběh s budováním tzv. kolektoru, v němž jsou inženýrské sítě.

Po metropoli vlakem duchů. Také Praha chystá automatizovaná metra

 Automatizované metro v Kodani

Přečtěte si také:

Klíčové dopravní stavby nezastavíme, zní z pražské radnice. Které to ale podle koalice jsou?

Praha nechá zpracovat studii na tramvajovou trať z Motola na Vypich

Blamáž na trase D: Praha a DPP nemohou vyhlásit výtvarnou soutěž na stanice

Chytré město: Praha je nejostřejší tužka ve středoevropském penále

 Chytré lampy v blízkosti Karlínského náměstí měří znečištění ovzduší.

Ohodnoťte tento článek
Diskuze