Masarykovo nádraží bude mít místo podchodu vestibul na střeše

08. srpna 2017, 06:50 - čtk
08. srpna 2017, 06:50

Přestavba pražského Masarykova nádraží získává jinou podobu, než s jakou se původně počítalo. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce vybudovat nad nádražím zastřešení s vestibulem, kterým si budou moci lidé zkrátit cestu centrem Prahy. Nahradí tak stavbu podchodu pod kolejemi. Celkové investiční náklady na modernizaci stanice se pohybují okolo 1,66 miliardy korun.

SŽDC nyní zadala přípravu záměru projektu a aktualizaci dokumentace modernizace a dostavby stanice. Po schválení záměru projektu může být dokončena dokumentace pro územní řízení. Vypsat zakázku plánuje SŽDC v průběhu srpna. Předpokládaná doba zpracování dokumentace je 18 měsíců, územní rozhodnutí tak lze čekat v polovině roku 2019. Podle serveru Lidovky.cz by se v ideálním případě mohlo začít stavět v roce 2022.

Střecha propojí jednotlivá nástupiště a zároveň ulice Na Florenci, Hybernskou a Opletalovu. Návrh východního vestibulu, zastřešujícího platformy nad nástupišti, vychází z varianty podkladové studie zastřešení nádraží, takzvané Vlaštovky, kterou zpracovaly společnosti Sudop Praha a Jakub Cigler Architekti.


České dráhy si nádraží ponechají. Čtěte:

České dráhy nechtějí prodat Masarykovo nádraží. Udělají si z něj výkladní skříň


Zadaná dokumentace bude řešit uspořádání vestibulu na Masarykově nádraží, tedy počty a umístění eskalátorů, schodišť či výtahů. Zabývat se bude dále umístěním orientačního a informačního systému, prostor pro odbavení cestujících, čekáren a mobiliáře. Dále bude řešit funkci pěšího propojení okolních ulic.

Území Masarykova nádraží je jedinečnou lokalitou v centru Prahy, která je zapojena do městské struktury a navíc je díky železničnímu spojení v přímém kontaktu s dalšími pražskými i mimopražskými územími.

„Návrh studie respektuje a využívá unikátnost lokality. Vyzdvihuje výhodnost zachování vlakové obsluhy centra města a zajištění bezbariérového propojení dnes de facto izolovaných čtvrtí Prahy, Josefova, Nového Města, Karlína a dolního Žižkova,“ uvedla primátorka hlavního města Prahy Adriana Krnáčová.

Dále čtěte:

SŽDC: Dokončení rekonstrukce hlavního nádraží vyjde na půl miliardy

Grandi Stazioni: Za zchátralé hlavní nádraží mohou České dráhy



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
9 otázek, na které se chcete zeptat při žádosti o starobní důchod
V Česku je již 131 dobíjecích stanic pro elektroauta
Z pokuty hned exekuce? To je nový trik některých dodavatelů
Co když se vám cestou z dovolené ztratí či poškodí zavazadla?
Co dělat, když ztratíte vysvědčení... a najednou ho potřebujete
Auta
Doprava „ve druhém patře“ se vrací jako UFO na nohách…
Ze Škody Rapid Spaceback se na chvíli stane papamobil. Papeže bude vozit v Irsku
Startovací kabely jsou skvělý pomocník. Ale s jejich zapojením opatrně
Nové BMW Z4 předčasně odhaleno na dalších fotkách. Poprvé ukázalo také interiér
Rolls-Royce Silver Ghost Collection vzpomíná na předka z minulého století
Technologie
Od října z DVB-T zmizí HD vysílání České televize. Diváci musí přejít na DVB-T2
Sony prodalo již 3 miliony brýlí pro virtuální realitu. PS VR jsou momentálně nejlevnější v historii
V roce 2019 možná hodně zlevní SSD. Ceny NAND Flash prý mohou zkolabovat až o 70 %
První dojmy z nové Fabie? Je pořád stejná
Smartphony za tisícovku mají nový systém. Google vydal Android 9 Pie Go Edition
Hry pro příležitostné hráče