Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

Blíží se oslavy čínského nového roku 2019 ve znamení zemského vepře 25.- 28.1.2019

Široké veřejnosti se v Praze, Ostravě a Olomouci představí nevšední kultura Číny, její…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Masarykovo nádraží bude mít místo podchodu vestibul na střeše

08. srpna 2017, 06:50 - čtk
08. srpna 2017, 06:50

Přestavba pražského Masarykova nádraží získává jinou podobu, než s jakou se původně počítalo. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce vybudovat nad nádražím zastřešení s vestibulem, kterým si budou moci lidé zkrátit cestu centrem Prahy. Nahradí tak stavbu podchodu pod kolejemi. Celkové investiční náklady na modernizaci stanice se pohybují okolo 1,66 miliardy korun.

SŽDC nyní zadala přípravu záměru projektu a aktualizaci dokumentace modernizace a dostavby stanice. Po schválení záměru projektu může být dokončena dokumentace pro územní řízení. Vypsat zakázku plánuje SŽDC v průběhu srpna. Předpokládaná doba zpracování dokumentace je 18 měsíců, územní rozhodnutí tak lze čekat v polovině roku 2019. Podle serveru Lidovky.cz by se v ideálním případě mohlo začít stavět v roce 2022.

Střecha propojí jednotlivá nástupiště a zároveň ulice Na Florenci, Hybernskou a Opletalovu. Návrh východního vestibulu, zastřešujícího platformy nad nástupišti, vychází z varianty podkladové studie zastřešení nádraží, takzvané Vlaštovky, kterou zpracovaly společnosti Sudop Praha a Jakub Cigler Architekti.


České dráhy si nádraží ponechají. Čtěte:

České dráhy nechtějí prodat Masarykovo nádraží. Udělají si z něj výkladní skříň


Zadaná dokumentace bude řešit uspořádání vestibulu na Masarykově nádraží, tedy počty a umístění eskalátorů, schodišť či výtahů. Zabývat se bude dále umístěním orientačního a informačního systému, prostor pro odbavení cestujících, čekáren a mobiliáře. Dále bude řešit funkci pěšího propojení okolních ulic.

Území Masarykova nádraží je jedinečnou lokalitou v centru Prahy, která je zapojena do městské struktury a navíc je díky železničnímu spojení v přímém kontaktu s dalšími pražskými i mimopražskými územími.

„Návrh studie respektuje a využívá unikátnost lokality. Vyzdvihuje výhodnost zachování vlakové obsluhy centra města a zajištění bezbariérového propojení dnes de facto izolovaných čtvrtí Prahy, Josefova, Nového Města, Karlína a dolního Žižkova,“ uvedla primátorka hlavního města Prahy Adriana Krnáčová.

Dále čtěte:

SŽDC: Dokončení rekonstrukce hlavního nádraží vyjde na půl miliardy

Grandi Stazioni: Za zchátralé hlavní nádraží mohou České dráhy



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdo vlastní české hokejové kluby?
Co všechno ovlivnilo zvýšení minimální mzdy letos v lednu?
Vrácení daní 2019 - kdy dostanete daňový přeplatek?
Změny v oddlužení a nezabavitelné minimum v roce 2019
Proč není čistá voda skutečně čistá?
Auta
Škoda Scala je o 70 tisíc dražší než Rapid. Jak si ale…
Mercedes-Benz v ČR opět jedničkou
Videodojmy: Ford Mustang Bullitt
Galerie: Podívejte se, jak v průběhu času rostly ledvinky na BMW řady 7
Nejvíce a nejméně prodávané značky na evropském trhu v roce 2018: VW je suverénní
Technologie
Facebook odstranil stovky manipulativních stránek a účtů ovládaných Ruskem
KVÍZ: Jak dobře znáte seriál Přátelé?
Televizory Sony pro rok 2019: první 8K a dva OLEDy
Proč není čistá voda skutečně čistá?
WD Black SN750: nové highendové NVMe moduly od Western Digital s chladičem EKWB
Hry pro příležitostné hráče