Koronavirus zbrzdil přípravy linky D. Stavba by mohla začít až na podzim - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Koronavirus zbrzdil přípravy linky D. Stavba by mohla začít až na podzim

ČTK,
Koronavirus zbrzdil přípravy linky D. Stavba by mohla začít až na podzim
Zdroj: Tereza Čapková

Koronavirová epidemie zbrzdila přípravy na vybudování nové linky D pražského metra. Kvůli četným omezením současné mimořádné situace Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) prodloužil o dva měsíce termín, dokdy mohou firmy podávat nabídky do tendru na stavbu stanic Pankrác a Olbrachtova a tunelů mezi nimi. Server E15.cz dnes napsal, že o zakázku za zhruba 10,8 miliardy korun se mohou stavbaři ucházet do konce dubna. Zastaveny byly také práce na části geologického průzkumu.

Nadále platný nouzový stav omezuje činnost stavebních firem i úřadů. V létě tak navzdory původnímu plánu vítěz tendru stavět nezačne. „Celkové prodloužení harmonogramu očekáváme v řádu jednotek měsíců. Odhadujeme, že pravomocné stavební povolení získáme ve čtvrtém čtvrtletí,“ řekl E15 projektový manažer DPP Daniel Šabík.

V závěrečných třech měsících letošního roku má také začít stavba, která by měla trvat 7,5 roku. Navzdory komplikacím počítá dopravce stále s tím, že letos do projektu investuje 1,44 miliardy korun.

Potřebuje podle vás Praha novou linku metra?

Kvůli pandemii se také částečně zastavily práce na geologickém průzkumu, a to v úseku mezi ulicemi 5. května a Na Strži, kde průzkumný vrt provádí firma Metrostav. „Dodavatel musel přerušit práce kvůli nedostatku pracovníků v souvislosti s pandemií,“ uvedl Šabík. Ve zbylých lokalitách práce na geologickém průzkumu včetně ražby štol zatím pokračují, byť vzhledem k hygienickým a bezpečnostním opatřením a minimalizaci vzájemného kontaktu pracovníků tady práce naberou zpoždění v řádu týdnů.

Nová linka metra má v budoucnu spojit Písnici a náměstí Míru. V první fázi vznikne trasa mezi stanicemi Pankrác, Nové Dvory a Depo Písnice, budou na ní jezdit vlaky bez řidiče. Náklady se odhadují na 57 miliard korun.

Ohodnoťte tento článek
Diskuze