Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Hledáte vysokou školu s jistotou uplatnění v oboru? Zaměřte se na studium cestovního ruchu!

Vystudovat vysokou školu se u nás stalo prakticky nutností, kdo nemá titul, na toho je…

Kdo nakreslí nové Masarykovo nádraží? Železničáři hledají projektanta

21. srpna 2017, 20:08 - čtk
21. srpna 2017, 20:08

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) hledá projektanta pro modernizaci Masarykova nádraží v Praze. Součástí projektu, který by měl být podle pracovního harmonogramu dokončený v roce 2021, je mimo jiné i nadchod přes kolejiště spojující ulice Opletalovu a Na Florenci, nebo nový příchod k vlakům z těchto ulic. Zakázku na vypracování projektu odhadla správa železnic na zhruba 13,5 milionu korun.

Výstavbou nového nadchodu vznikne nejkratší propojení tří významných bodů - Hlavního nádraží, Masarykova nádraží a autobusového nádraží Florenc. „Z hlediska urbanistického bude odstraněna bariéra mezi pražskými čtvrtěmi, která vznikla v polovině 19. století výstavbou železniční stanice, a s tím související narušení historické urbanistické struktury města,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Možnost překonat kolejiště Masarykova nádraží pomocí nadchodu otevřela podoba nedaleké komerční čtvrti, kterou zde plánuje postavit finanční skupina Penta. Železničáři dříve preferovali spíše vybudování podchodu pro pěší.


Dráhy si nádraží ponechají. Čtěte:

eské dráhy nechtějí prodat Masarykovo nádraží. Udělají si z něj výkladní skříň


Samotná nádražní budova na Masarykově nádraží ale zůstala i při loňském masovém převodu nádraží původnímu vlastníku, kterým jsou České dráhy. Důvodem byl právě nedokončený projekt komerční výstavby na původních pozemcích ČD a předpokládalo se, že Masarykovo nádraží dráhy na SŽDC převedou později.

Nyní ale dopravce od záměru prodeje budovy ustoupil a připravuje její další rekonstrukci. Výpravní budova tak má sloužit jako výkladní skříň Českých drah a zároveň si od jejího vlastnictví společnost slibuje konkurenční výhodu v budoucích soutěžích na dopravce jezdícího na pražské letiště.

Dále čtěte:

Masarykovo nádraží bude mít místo podchodu vestibul na střeše

Pražské stavební předpisy ovlivnily podobu rozvojových území. Vznikají díky nim celé čtvrti



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdo vlastní naše mobilní operátory?
Kam se pohne cena elektřiny? A je lepší fixace, nebo aukce?
Chcete si pořídit zbrojní průkaz? Musíte zvládnout přísné testy
Silniční daň: 7 praktických otázek a odpovědí
Test: víte, jakou daňovou slevu můžete použít?
Auta
Videodojmy: Ford Mustang Bullitt
Galerie: Podívejte se, jak v průběhu času rostly ledvinky na BMW řady 7
Nejvíce a nejméně prodávané značky na evropském trhu v roce 2018: VW je suverénní
Dvojitá premiéra: Berlingo Van a Partner
Modernizovaná Škoda Superb prozrazena. Podívejte se, jak jí to sluší s novými světly
Technologie
Plán na zabití Flashe pokračuje. Firefox 69 ho úplně vypne
Japonci vyrobili robota s cílem zničit člověka… v ping-pongu
LHC možná dostane nástupce. Nový urychlovač CERNu bude dlouhý 100 km
Turing bez ray tracingu vyjde jako GeForce GTX 1660 Ti. Ponese 1536 shaderů a GDDR6
Stell SHO 8055 Pro: pověste na zeď i ten největší televizor (vyzkoušeno)
Hry pro příležitostné hráče