Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

Kdo nakreslí nové Masarykovo nádraží? Železničáři hledají projektanta

21. srpna 2017, 20:08 - čtk
21. srpna 2017, 20:08

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) hledá projektanta pro modernizaci Masarykova nádraží v Praze. Součástí projektu, který by měl být podle pracovního harmonogramu dokončený v roce 2021, je mimo jiné i nadchod přes kolejiště spojující ulice Opletalovu a Na Florenci, nebo nový příchod k vlakům z těchto ulic. Zakázku na vypracování projektu odhadla správa železnic na zhruba 13,5 milionu korun.

Výstavbou nového nadchodu vznikne nejkratší propojení tří významných bodů - Hlavního nádraží, Masarykova nádraží a autobusového nádraží Florenc. „Z hlediska urbanistického bude odstraněna bariéra mezi pražskými čtvrtěmi, která vznikla v polovině 19. století výstavbou železniční stanice, a s tím související narušení historické urbanistické struktury města,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Možnost překonat kolejiště Masarykova nádraží pomocí nadchodu otevřela podoba nedaleké komerční čtvrti, kterou zde plánuje postavit finanční skupina Penta. Železničáři dříve preferovali spíše vybudování podchodu pro pěší.


Dráhy si nádraží ponechají. Čtěte:

eské dráhy nechtějí prodat Masarykovo nádraží. Udělají si z něj výkladní skříň


Samotná nádražní budova na Masarykově nádraží ale zůstala i při loňském masovém převodu nádraží původnímu vlastníku, kterým jsou České dráhy. Důvodem byl právě nedokončený projekt komerční výstavby na původních pozemcích ČD a předpokládalo se, že Masarykovo nádraží dráhy na SŽDC převedou později.

Nyní ale dopravce od záměru prodeje budovy ustoupil a připravuje její další rekonstrukci. Výpravní budova tak má sloužit jako výkladní skříň Českých drah a zároveň si od jejího vlastnictví společnost slibuje konkurenční výhodu v budoucích soutěžích na dopravce jezdícího na pražské letiště.

Dále čtěte:

Masarykovo nádraží bude mít místo podchodu vestibul na střeše

Pražské stavební předpisy ovlivnily podobu rozvojových území. Vznikají díky nim celé čtvrti



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kam plyne zisk 76 miliard Kč z českých bank?
Je výhodnější jít do důchodu v prosinci 2018 či v lednu 2019?
Na kolik vás vyjde, když vás chytnou s neplatnými doklady?
Jak prodat byt co nejdráže? Nepodceňujete profesionální fotky a home staging
Bez imunity nepřežijeme, proto si ji hýčkejme
Auta
BMW X7 bylo odhaleno. Jak si stojí ve srovnání s Q7, Range…
Test Nissan Leaf 40 kWh: Obraťme list
Fungují u nás správně dobíjecí stanice? Česká obchodní inspekce je vůbec poprvé zkontrolovala
Mlhovkáři, nízké slunce, námraza… Jste připraveni na podzimní nástrahy silnic?
Sedm užitečných prvků výbavy moderních aut, které nikdo nepoužívá
Technologie
Nová aktualizace pro Windows 10 October 2018 Update. Testování ještě neskončilo
Chrome 70 oficiálně podporuje progresivní webové aplikace. Zatím jen ve Windows
Netflix dostane novou konkurenci. Půjčovnu spustí Warner a bude to velké
Crucial konečně nabízí NVMe SSD: M.2 moduly P1 s 3D NAND typu QLC. Ale ne moc levně
Sticky Notes se poprvé objevují na Androidu. Kupodivu ve OneNotu
Hry pro příležitostné hráče