Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

Blíží se oslavy čínského nového roku 2019 ve znamení zemského vepře 25.- 28.1.2019

Široké veřejnosti se v Praze, Ostravě a Olomouci představí nevšední kultura Číny, její…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Novým šéfem pražského dopravního podniku je bankéř Witowski

19. prosince 2018, 17:31 - Jan Novotný, čtk
19. prosince 2018, 17:31

Novým generálním ředitelem pražského dopravního podniku (DPP) se dnes stal bankéř Petr Witowski. Ve funkci nahradil dosavadního šéfa Martina Gillara. Novými členy představenstva byli navíc zvoleni Jan Šurovský a Filip Tulák.

„Není větší manažerská výzva než dopravní podnik,“ řekl Witowski. Podle něj je DPP pracovně v dobré kondici. Chce se proto zaměřit například na komunikaci jak s cestujícími, tak s novináři i magistrátem. Podnik je podle něj v určitých ohledech uzavřená schránka. Prioritou je pro něj výstavba metra D, stavba nových tratí a obnova vozového parku.

Podle informací týdeníku Euro Witowskiho navrhlo hnutí Praha sobě. To po volbách obsadilo funkci náměstka primátora pro dopravu, kterým se stal Adam Scheinherr. Se jménem Petra Witowskiho ale přišel náměstek pro finance Pavel Vyhnánek, který se s ním zná ze svého působení v České spořitelně.

„Znal jsem ho jako top manažera, byť jsem nebyl jeho bezprostředním podřízeným. Věděl jsem, že je aktuálně k dispozici a je ochoten se o tomto angažmá bavit,” řekl týdeníku Euro Pavel Vyhnánek, který dosud působil jako místostarosta Prahy 7 pro oblast financí.


Kde v Praze turisté hrají ruskou ruletu se životem? Podívejte se na náš seriál Nářky zpovykaného Pražana:

Oblíbená místa zpovykaných Pražanů: chodník, ze kterého padáte přímo pod kola aut


Witowski přitom hnutí Praha sobě před volbami nijak podporoval, jeho jméno Pavel Vyhnánek nabídl až několik týdnů po volbách. „Sám jsem s ním dlouhou dobu po ukončení mého angažmá v České spořitelně neměl žádný kontakt,” doplnil Vyhnánek s tím, že hnutí Praha sobě mělo původně několik kandidátů na funkci generálního ředitele pražského dopravního podniku. Jejich jména ale nechtěl zveřejnit.

V souvislosti s nominací Petra Witowskiho do funkce generálního ředitele dopravního podniku se v médiích objevily i informace, že má údajně blízko k jednomu z manažerů skupiny PPF Karlu Pražákovi. Tyto informace publikoval například server MotejlekSkocdopole.com.

Dopravní podnik v číslech
10 994 počet zaměstnanců
4 miliardy tržby z jízdného
100 procent činí vlastnický podíl hlavního města Prahy
13,535 miliardy dostal podnik loni od hlavního města na provozní výdaje
6,8 miliardy vydá letos na investice, mimo jiné na nákup nových tramvají a autobusů
1,551 miliardy byl loňský čistý zisk společnosti

Týdeník Euro zjistil, že Petr Witowski v minulosti spolupracoval v České spořitelně s bratrem Karla Pražáka Patrikem Pražákem. Hnutí Praha sobě i Petr Witowski ale jakékoliv „spojení” s Karlem Pražákem či PPF Petra Kellnera vylučují.

Původně měl být do dozorčí rady zvolen společně s Tulákem Pavel Procházka, někdejší šéf organizace Ropid. Jeho nakonec v nominaci nahradil bývalý technický ředitel DPP Šurovský. Z dozorčí rady byl odvolán i Tomáš Kaas, někdejší ředitel magistrátního odboru rozvoje a financování dopravy.

Ředitelem a předsedou představenstva podniku se Gillar stal v první polovině roku 2016. DPP je největší městskou firmou a zaměstnává téměř 11 tisíc lidí. Od města dostává na provoz ročně více než 13 miliard korun.

Pražský dopravní podnik je dlouhodobě středobodem zájmu byznysu i politiky. Bohatě dotovaná městská společnost zaměstnává 11 tisíc lidí a připravuje miliardové projekty včetně nové linky metra D či nových tramvajových tras. Letos vydá podnik na investice 6,8 miliardy korun, z větší části na nákup nových autobusů a tramvají. ​

Dále čtěte:

Praha vyměnila většinu dozorčí rady dopravního podniku. Kolínská zůstává


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Čím topíte: plyn, elektřina nebo tuhá paliva?
Jak vyplnit daňové přiznání k dani z nemovitosti?
Jak je to s dědictvím, když mám dluhy a jsem v exekuci ?
Kdo vlastní české hokejové kluby?
Co všechno ovlivnilo zvýšení minimální mzdy letos v lednu?
Auta
Valtra SmartTour: Continental oficiálním partnerem
Právě vychází časopis Auto motor a sport 2/2019
Malá auta zdraží. Chudší si je nebudou moci dovolit, řekl šéf VW
Ford Mondeo dostal nový naftový dvoulitr a hybrid také pro karoserii kombi
Test Alfa Romeo Giulia QV: Skvělá, ale není pro každého
Technologie
Ruská pohádka má rekord a vystřelila mezi nejsledovanější videa na YouTubu
Televizory LG pro rok 2019: tři OLEDové speciality
Ostrava v roce 2020 zruší papírové jízdenky. Nahradí je karty a mobily
Samsung Galaxy A9: čtyřočko s velkou výdrží (vyzkoušeno)
Přeposílání zpráv do maximálně pěti konverzací. WhatsApp limit zavádí globálně
Hry pro příležitostné hráče