Petr Witowski, ředitel úseku firemní klientely České spořitelny.
Petr Witowski, ředitel úseku firemní klientely České spořitelny.
Autor: Alena Vacková, Mladá fronta

Novým šéfem pražského dopravního podniku je bankéř Witowski

19. prosince 2018, 17:31 - Jan Novotný, čtk
 Petr Witowski, ředitel úseku firemní klientely České spořitelny.
Petr Witowski, ředitel úseku firemní klientely České spořitelny.
Autor: Alena Vacková, Mladá fronta
19. prosince 2018, 17:31

Novým generálním ředitelem pražského dopravního podniku (DPP) se dnes stal bankéř Petr Witowski. Ve funkci nahradil dosavadního šéfa Martina Gillara. Novými členy představenstva byli navíc zvoleni Jan Šurovský a Filip Tulák.

„Není větší manažerská výzva než dopravní podnik,“ řekl Witowski. Podle něj je DPP pracovně v dobré kondici. Chce se proto zaměřit například na komunikaci jak s cestujícími, tak s novináři i magistrátem. Podnik je podle něj v určitých ohledech uzavřená schránka. Prioritou je pro něj výstavba metra D, stavba nových tratí a obnova vozového parku.

Podle informací týdeníku Euro Witowskiho navrhlo hnutí Praha sobě. To po volbách obsadilo funkci náměstka primátora pro dopravu, kterým se stal Adam Scheinherr. Se jménem Petra Witowskiho ale přišel náměstek pro finance Pavel Vyhnánek, který se s ním zná ze svého působení v České spořitelně.

„Znal jsem ho jako top manažera, byť jsem nebyl jeho bezprostředním podřízeným. Věděl jsem, že je aktuálně k dispozici a je ochoten se o tomto angažmá bavit,” řekl týdeníku Euro Pavel Vyhnánek, který dosud působil jako místostarosta Prahy 7 pro oblast financí.


Kde v Praze turisté hrají ruskou ruletu se životem? Podívejte se na náš seriál Nářky zpovykaného Pražana:

Oblíbená místa zpovykaných Pražanů: chodník, ze kterého padáte přímo pod kola aut


Witowski přitom hnutí Praha sobě před volbami nijak podporoval, jeho jméno Pavel Vyhnánek nabídl až několik týdnů po volbách. „Sám jsem s ním dlouhou dobu po ukončení mého angažmá v České spořitelně neměl žádný kontakt,” doplnil Vyhnánek s tím, že hnutí Praha sobě mělo původně několik kandidátů na funkci generálního ředitele pražského dopravního podniku. Jejich jména ale nechtěl zveřejnit.

V souvislosti s nominací Petra Witowskiho do funkce generálního ředitele dopravního podniku se v médiích objevily i informace, že má údajně blízko k jednomu z manažerů skupiny PPF Karlu Pražákovi. Tyto informace publikoval například server MotejlekSkocdopole.com.

Dopravní podnik v číslech
10 994 počet zaměstnanců
4 miliardy tržby z jízdného
100 procent činí vlastnický podíl hlavního města Prahy
13,535 miliardy dostal podnik loni od hlavního města na provozní výdaje
6,8 miliardy vydá letos na investice, mimo jiné na nákup nových tramvají a autobusů
1,551 miliardy byl loňský čistý zisk společnosti

Týdeník Euro zjistil, že Petr Witowski v minulosti spolupracoval v České spořitelně s bratrem Karla Pražáka Patrikem Pražákem. Hnutí Praha sobě i Petr Witowski ale jakékoliv „spojení” s Karlem Pražákem či PPF Petra Kellnera vylučují.

Původně měl být do dozorčí rady zvolen společně s Tulákem Pavel Procházka, někdejší šéf organizace Ropid. Jeho nakonec v nominaci nahradil bývalý technický ředitel DPP Šurovský. Z dozorčí rady byl odvolán i Tomáš Kaas, někdejší ředitel magistrátního odboru rozvoje a financování dopravy.

Ředitelem a předsedou představenstva podniku se Gillar stal v první polovině roku 2016. DPP je největší městskou firmou a zaměstnává téměř 11 tisíc lidí. Od města dostává na provoz ročně více než 13 miliard korun.

Pražský dopravní podnik je dlouhodobě středobodem zájmu byznysu i politiky. Bohatě dotovaná městská společnost zaměstnává 11 tisíc lidí a připravuje miliardové projekty včetně nové linky metra D či nových tramvajových tras. Letos vydá podnik na investice 6,8 miliardy korun, z větší části na nákup nových autobusů a tramvají. ​

Dále čtěte:

Praha vyměnila většinu dozorčí rady dopravního podniku. Kolínská zůstává


Čtěte také

 Premiér Andrej Babiš

Babiš: Rozhodnutí Ústavního soudu o restitucích respektujeme, příjmy se ale mají danit

Premiér Andrej Babiš (ANO) trvá na tom, že církevní restituce byly předražené o 54…

před 4 hodinami

Události  Smog nad Prahou, ilustrační foto

Špinavý vzduch dál zabíjí. V Česku zemře předčasně více než 10 tisíc lidí ročně

V České republice každý rok předčasně zemře v důsledku znečištěného ovzduší 10 190…

před 4 hodinami

Letecký motor, ilustrační foto

Amoniak místo benzínu: letecký průmysl hledá zelenější palivo

Letecká doprava představuje pro životní prostředí významnou zátěž. V Norsku vědci…

před 5 hodinami

 OKD, ilustrační foto

V OKD zatím dobrý. Těžební společnosti se nebývale daří

OKD po krachu nebývale vydělává. Záměr těžit až do roku 2030 vsak patři spíše do říše…

před 5 hodinami

 Rýžové pole - ilustrační foto

Co s přebytečnou rýžovou slámou: britští vědci z ní dělají biopalivo

Pálením přebytečné slámy vzniklé při pěstování rýže znečišťují především asijští farmáři…

před 5 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Policie ani „havarijko“ nic nevyřeší, poškození auta na parkovišti lze ale předejít. Jak na to?
5 příkladů, kdy nemusíte platit daň z nabytí nemovitosti
Jak na výměnu nebo reklamaci dálniční známky
Co je dobré vědět o ochranné lhůtě?
Elektrická energie zdražuje: O kolik si domácnosti připlatí a vyplatí se změna dodavatele?
Auta
Země elektromobilů. V Norsku mizí čerpací stanice
Kvalitní moderní ojetý vůz šetří vaši kapsu a je bezpečnější
Fiat Talento modelový rok 2020
Kupé Škoda 763 bylo rychlejší než auta VB. Skončilo fiaskem, přispělo však ke vzniku Favoritu
DB Schenker posiluje pozici v logistice pro automobilový průmysl
Hry pro příležitostné hráče