zavřít

Ty to zvládneš.cz - MOTORKÁŘI - ZRÁDNÁ RYCHLOST



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

Studium MBA přináší unikátní znalosti i šanci na vyšší plat

Vzdělání je v dnešní době jedním ze stavebních kamenů úspěšného a plnohodnotného života.…

Pořiďte si levně produkty Apple

Značka Apple je pro výjimečné, iPhony mají styl, iMACy dokonalou grafiku, vše se…

Nabíjecí stanice pro elektrobusy na Želivského
Nabíjecí stanice pro elektrobusy na Želivského
Autor: Profimedia.cz

Elektrobus se osvědčil. Dopravní podnik přikoupí dalších 14 vozů

08. února 2017, 13:21 - čap, čtk
Nabíjecí stanice pro elektrobusy na Želivského
Nabíjecí stanice pro elektrobusy na Želivského
Autor: Profimedia.cz
08. února 2017, 13:21

Pražský dopravní podnik (DPP) chystá elektrifikaci autobusové linky 207, která spojuje Žižkov s centrální oblastí města. Plánuje kvůli tomu pořízení 14 elektrobusů. Jejich nasazení do provozu očekává v září 2018. Podle technického ředitele dopravního podniku Jana Šurovského jde o zatím nejrozsáhlejší podobný projekt v rámci pražské MHD.

Pořízení elektrobusu je podle generálního ředitele DPP Martina Gillara dvakrát dražší než naftového autobusu, stojí 11 až 12 milionů korun, další dva miliony výměna baterií, která prodlouží životnost. Naopak levnější než nafta jsou náklady na energii.

Dopravní podnik se tak chce přiblížit k úplné elektrifikaci městské hromadné dopravy. Na nákup nových elektrobusů vypíše výběrové řízení, počítá i se zajištěním potřebné infrastruktury.

„Elektrobusy jsou budoucnost. Máme tu smog a strategii akcionáře, kterou je snižování emisí,“ řekl Gillar. Další elektrobusy budou jezdit na trase z Palmovky do Letňan. V Prosecké ulici by měla být trolej, kde se budou dobíjet při jízdě do kopce. DPP počítá s životností elektrobusů osm až 12 let. Podmínky v Praze jsou podle Gillara pro elektrobusy problematické - teploty pod bodem mrazu snižují kapacitu baterií a elektrobusy se víc vybíjejí při jízdě do kopce.

Dopravní podnik vychází z testovacího provozu elektrobusu, který jezdí rok a půl na linkách 163 a 213. Dosud má za sebou téměř 100 tisíc kilometrů. „Vzhledem k elektrickému topení i klimatizaci je provoz elektrobusu lokálně zcela bezemisní,“ informoval dopravní podnik. Ekonomickou bilanci projektu zhodnotil jako velmi dobrou.

„Pilotní“ elektrobus se nabíjí na obratišti Želivského prostřednictvím dvoupólového pantografového sběrače na střeše vozidla z krátkého úseku speciálně vybudované troleje. Pomocí sběrače a troleje by se měly z tramvajové sítě napájet i nové elektrobusy. Denní nabíjení bude situováno do obratiště Ohrada. Pro noční nabíjení a balancování baterií je vybrána garáž Vršovice, v jejímž objektu se přímo nachází tramvajová a bývalá trolejbusová měnírna.


Dobíjecí stanice pro elektrobus ( Zdroj: CC BY 4.0: ŠJů-Wikimedia Commons, Autor: CC BY 4.0: ŠJů-Wikimedia Commons )

Elektrobus chce i Praha 3. Nepřehlédněte:

Chytré město: Praha 3 chce v ulicích elektrobus i interaktivní tabule


Dopravní podnik plánuje zároveň testovací projekt takzvaného „elektrobusu s dynamickým dobíjením“. Cílem je nalézt a ověřit možnosti nabíjení také během jízdy, aby bylo možné elektrobusy nasadit i na nejvíce vytížené linky pražské hromadné dopravy. Napájení elektrobusů pouze v garážích nebo na obratištích může být podle dopravního podniku limitující.

Dále čtětě:

Praha pokukuje po elektrobusech, jezdily by na letiště

Žižkov a Vinohrady má propojit elektrobus



Čtěte také

Události  Atletka Kristiina Mäki

Kristiina Mäki: Hlava dělá sedmdesát procent výkonu sportovce

Jednodušší cesta nebývá tak zajímavá, říká atletka Kristiina Mäki, která nás bude na…

před 3 hodinami

 Dráty vysokého napětí - ilustrační foto

Dráty musejí pod zem. Náklady na nové elektrické sítě jdou do stovek miliard

Evropa včetně Česka plánuje investovat stovky miliard do nových elektrických sítí. Odpor…

před 5 hodinami

Události  Dálnice - ilustrační foto

Programátoři chtějí udělat systém dálničních známek zdarma. Babiš zve jednoho z nich na schůzku

Programátoři v Česku se domlouvají na vytvoření e-shopu na elektronické dálniční známky,…

18. ledna 2020

Události  Drůbež (ilustrační foto)

Ptačí chřipka se po třech letech vrátila do Česka. Objevila se na Vysočině

V Česku se po třech letech objevila ptačí chřipka. Nákaza vysoce patogenního subtypu H5N8…

18. ledna 2020

Praha  Nemocnice Na Bulovce, ilustrační foto

Praha chce se státem směnit majetek za miliardy. Jde například o budovy nemocnice Na Bulovce

Hlavní město má nemovitosti za několik miliard korun, který by chtělo směnit za pozemky a…

18. ledna 2020

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Vrácení daní 2020 - kdy dostanete daňový přeplatek?
Kdy budou pololetní prázdniny v roce 2020?
Zdravotní pojištění u zaměstnance, OSVČ a při práci na dohodu v roce 2020
Fintech a proměna bankovního světa
Nemusíte si náhodou tento rok vyměnit řidičák?
Auta
Fiat 124 Special T (1974) vs. VAZ 2101 (1975): Bratři z…
Němci vyrábí nejméně aut za čtvrt století. Vláda už plánuje, jak krizi zmírnit
Škoda už prodává Octavii liftback. Jak si stojí proti konkurenci i Golfu?
Ministr dopravy si maloval dálnice. Hezký obrázek, Vladimíre, ale teď zpátky k domácím úkolům
Hennessey potvrdil 1200 koní pro Corvette C8. Největším oříškem prý bude převodovka a ECU
Hry pro příležitostné hráče