Dvě podoby návratu tramvají na Václavské náměstí. Rozhodnutí je na Praze

07. října 2016, 08:31 - čtk, čap
07. října 2016, 08:31

Dvě varianty, jak vrátit tramvaje na Václavské náměstí, narýsoval Praze Institut plánování a rozvoje (IPR Praha). Tramvajová trať z Vinohradské ulice by mohla vést k hlavnímu nádraží buď Opletalovou ulicí, nebo Wilsonovou a následně Vrchlického sady. Rozhodnutí nyní leží na pražském magistrátu. O návratu tramvají na náměstí se mluví několik let, zatím k němu ale město reálné kroky nepodniklo.

IPR zpracoval několik variant, kudy by mohla tramvajová trať vést. Z nich nakonec vybral dvě, které městu doporučil k dalšímu projednání. Obě počítají s tím, že by trať vedla kolem sochy svatého Václava až doprostřed náměstí, kde by se napojila na stávající trať spojující Vodičkovu s Jindřišskou ulicí. Obě rovněž vyžadují revitalizaci Vrchlického sadů.

V první variantě by vedla trasa z Vinohradské přes magistrálu a následně Wilsonovou ulicí k Vrchlického sadům. Tato varianta počítá s co nejmenším zásahem do zeleně v parku u hlavního nádraží. Do Opletalovy ulice by se trať napojila v oblasti křižovatky s Růžovou ulicí. Podmínkou pro vybudování této varianty je zkoordinovat ji s úpravou severojižní magistrály a vytvořit zastávky před Státní operou.

Druhá varianta počítá s tím, že by trať k hlavnímu nádraží vedla přes Václavské náměstí, odkud by tramvaje zabočily do Opletalovy ulice. Tady bude nutno změnit režim dopravy v ulici a rovněž vyřešit hluk, který by trať působila. Tato varianta pak počítá se vznikem nové zastávky Václavské náměstí, která by byla proti ústí Opletalovy ulice.

IPR prověřoval možnost vést trať Washingtonovou ulicí až k hlavnímu nádraží nebo Wilsonovou a následně přes Vrchlického sady. Ani jednu z těchto variant ale k výstavbě nedoporučil. Kterou variantu město vybere, není zatím jasné. „Je to pro mě klíčová stavba a během několika týdnů vybereme finální verzi,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Praha 1 nechce, aby tramvaje jezdily po náměstí podélně. (Foto Archiv DPP)

Městská část Praha 1 by podpořila podle starosty Oldřicha Lomeckého (TOP 09) variantu, kdy by případné koleje vedly po překročení magistrály z Prahy 2 na úrovni Washingtonovy ulice na Senovážné náměstí a dále na Masarykovo nádraží.

O návratu tramvají na Václavské náměstí se mluví zejména v souvislosti s rekonstrukcí náměstí. Město před několika lety uspořádalo architektonickou soutěž, v níž zvítězil návrh ateliéru Cigler-Marani. Praha zatím ale směrem k rekonstrukci nepodnikla zásadní kroky, pouze před několika lety uzavřela pro auta spodní část náměstí. Tramvaje přestaly na náměstí jezdit v roce 1980.

Dále čtěte:

Praha 3 testovala participativní rozpočet. Dva miliony si rozdělí osm projektů

Grandi Stazioni končí na Hlavním nádraží. Za 13 let nedokončilo rekonstrukci


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Procesory ARM proráží už i v superpočítačích. Na ThunderX2 s jádry Vulcan sází sám Cray
Parádní akce: Samsung Galaxy S7 za 8200 Kč a S7 Edge za 10 600 Kč
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít