zavřít

Ty to zvládneš.cz - ÚNAVA ŘIDIČŮ



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

 Praha chce urychlit transformaci bývalého nákladového nádraží
Praha chce urychlit transformaci bývalého nákladového nádraží
Autor: Profimedia.cz

Dotáhnout změnu územního plánu. Praha chce urychlit transformaci Nákladového nádraží Žižkov

30. května 2017, 12:46 - čap, čtk
 Praha chce urychlit transformaci bývalého nákladového nádraží
Praha chce urychlit transformaci bývalého nákladového nádraží
Autor: Profimedia.cz
30. května 2017, 12:46

Pražští radní chtějí urychlit transformaci bývalého Nákladového nádraží Žižkov. Odsouhlasili pokyny pro dokončení změny územního plánu, která je nezbytná pro zástavbu pozemků dříve sloužících železnici. Původním zadavatelem změny byla v roce 2008 Praha 3, která nyní naopak chce její pořizování ukončit. Podle rozhodnutí rady bude nutné vypracovat nový návrh, který zohlední prohlášení budovy nádraží kulturní památkou.

„Rádi bychom změnu dokončili, aby mohla být odstraněna stavební uzávěra a mohlo dojít k rekultivaci brownfieldu,“ prohlásila náměstkyně primátorky pro územní rozvoj Petra Kolínská (Zelení/Trojkoalice). Doplnila, že dokončení je podmíněno vypracováním podrobné dopravní studie a urbanistické studie zástavby území. Rozhodnutí rady musí ještě schválit zastupitelstvo na svém červnovém jednání.

Příprava nového návrhu bude znamenat zdržení asi o rok. Ukončení pořizování a zadání nové změny by znamenala zpoždění o tři až čtyři roky. Starostka Prahy 3 Vladislava Hujová (TOP 09) koncem loňského roku odeslala magistrátu žádost o stažený podnětu a jako důvody přitom uvedla plán uspořádat na část území veřejnou urbanistickou soutěž, kterou by změna územního plánu omezovala, a zrychlení přípravy přeměny památkově chráněné budovy nádraží na kulturní a společenské centrum. Město nemusí žádosti o stažení podnětu Prahy 3 vyhovět, příprava může pokračovat s hlavním městem v pozici žadatele.


Praha chce přilákat architekty. Čtěte:

Krnáčová: Z Prahy chceme vytvořit centrum světové architektury


Budova nákladového nádraží je od roku 2013 památkově chráněná. Jejím vlastníkem jsou České dráhy. Společně s firmou Sekyra Group vytvořily společnost Žižkov Station Development, která chce na okolních pozemcích stavět. V samotném objektu by podle memoranda mezi městskou částí, ministerstvem kultury, Prahou, Českými drahami a Žižkov Station Development mělo vzniknout kulturně-vzdělávací centrum.

Celý areál kolem bývalého nákladového nádraží má asi 50 hektarů. Osmnáct hektarů v severní části podél Malešické ulice vlastní firma Central Group, jižní u Olšanských hřbitovů vlastní České dráhy a stavět tam plánuje Žižkov Station Development. Pro severní část je vydané platné územní rozhodnutí a Central Group tam v současné době přepracovává původní projekt britské firmy Discovery Group.

„Postupujeme v souladu s programovým prohlášením. Rozvoj Prahy je třeba směřovat do opuštěných a znehodnocených pozemků uvnitř města. Křehké území bývalého nákladového nádraží je pro vznik nové čtvrti ideální,“ uvedla Petra Kolínská.

Území nákladového nádraží je zatíženo stavební uzávěrou. Tu lze sejmout dle magistrátu až ve chvíli, kdy bude mít město k dispozici jednotnou koncepci zástavby. Práce na změně územního plánu, která se připravuje již od roku 2008, se zastavily v souvislosti s řízením o památkové ochraně hlavní budovy Nákladového nádraží Žižkov. Součástí aktualizovaného zadání je zpracování urbanistické studie, posouzení vlivů na životní prostředí a prověření dopravního napojení nové čtvrti.

„Jakmile se rozeběhnou práce potřebné pro dokončení změny územního plánu, tak se můžeme začít věnovat konverzi památkově chráněné budovy. Memorandu uzavřenému v roce 2014, v němž se hlavní město, Praha 3, České dráhy, ministerstvo kultury i vlastníci pozemků zavázali ke spolupráci s cílem konverze objektu nákladového nádraží, je třeba vdechnout život,“ uvedl ředitel Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR Praha) Ondřej Boháč.

Dále čtěte:

Nákladové nádraží čeká změna územního plánu. Praha vypracuje studii

Praha odložila vypracování studie na zástavbu Nákladového nádraží Žižkově



Čtěte také

Nejsilnější vyráběná větrná turbína Haliade X výrobce GE, ilustrační foto

U Británie roste největší větrný park na světě. Celkový výkon přesáhne tři reaktory z Temelína

Začala výstavba největší větrné elektrárny na světě v Severním moři ve vodách Velké…

21. ledna 2020

 První poslední Petra Weikerta

Konec Babišovy vesničky

Právě končí jeden kdysi výbušný příběh. Na jeho začátku byly výzva, aby Česko přijalo…

21. ledna 2020

 Americký prezident Donald Trump na Světovém ekonomickém fóru v Davosu

Amerika opět vítězí, prohlásil Trump v Davosu. USA prý zažívají nevídaný hospodářský rozmach

Americký prezident Donald Trump dnes na úvod letošního zasedání Světového ekonomického…

21. ledna 2020

Plynové potrubí, ilustrační foto

Zbytečné projekty. Investice Bruselu do plynu ve výši 730 miliard mohou být mrháním peněz

Evropská investiční banka schválila celkovou sumu 29 miliard eur (728 miliard korun) do…

21. ledna 2020

 Slevy, ilustrační foto

Obchod jako škola podvodu. Nekalé praktiky českých prodejců se ale chýlí ke konci

Obchod je školou podvodu, napsal v osvíceném 18. století francouzský spisovatel a…

21. ledna 2020

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jaká je v roce 2020 daňově nejvýhodnější stravenka?
Koupě bytu, vypořádání dědictví i luxusní dovolená. Na co všechno si lze vzít hypotéku?
Vydavatelství Mladá fronta uhradilo smyšlenou pohledávku a vyzvalo soud k neprodlenému odmítnutí insolvenčního návrhu
5 případů, kdy musíte odevzdat přehled a nečekáte to
Rozhovor s Ondřejem Chládkem o whisky TREBITSCH a založení investičního fondu SICAV
Auta
Další test ukázal, že auta na plyn jsou ekologičtější než…
Remote Tacho Download v rámci služby DAF Connect
Právě vychází časopis Auto motor a sport 2/2020. Prohlédněte si fotky, které se do něj nevešly
I ty, Subaru? Japonská značka chce po roce 2035 prodávat jen elektroauta
Tesla chystá hatchback, kterým zaútočí na Volkswagen ID.3. Navrhne ho v Číně
Hry pro příležitostné hráče