Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Dotáhnout změnu územního plánu. Praha chce urychlit transformaci Nákladového nádraží Žižkov

30. května 2017, 12:46 - čap, čtk
30. května 2017, 12:46

Pražští radní chtějí urychlit transformaci bývalého Nákladového nádraží Žižkov. Odsouhlasili pokyny pro dokončení změny územního plánu, která je nezbytná pro zástavbu pozemků dříve sloužících železnici. Původním zadavatelem změny byla v roce 2008 Praha 3, která nyní naopak chce její pořizování ukončit. Podle rozhodnutí rady bude nutné vypracovat nový návrh, který zohlední prohlášení budovy nádraží kulturní památkou.

„Rádi bychom změnu dokončili, aby mohla být odstraněna stavební uzávěra a mohlo dojít k rekultivaci brownfieldu,“ prohlásila náměstkyně primátorky pro územní rozvoj Petra Kolínská (Zelení/Trojkoalice). Doplnila, že dokončení je podmíněno vypracováním podrobné dopravní studie a urbanistické studie zástavby území. Rozhodnutí rady musí ještě schválit zastupitelstvo na svém červnovém jednání.

Příprava nového návrhu bude znamenat zdržení asi o rok. Ukončení pořizování a zadání nové změny by znamenala zpoždění o tři až čtyři roky. Starostka Prahy 3 Vladislava Hujová (TOP 09) koncem loňského roku odeslala magistrátu žádost o stažený podnětu a jako důvody přitom uvedla plán uspořádat na část území veřejnou urbanistickou soutěž, kterou by změna územního plánu omezovala, a zrychlení přípravy přeměny památkově chráněné budovy nádraží na kulturní a společenské centrum. Město nemusí žádosti o stažení podnětu Prahy 3 vyhovět, příprava může pokračovat s hlavním městem v pozici žadatele.


Praha chce přilákat architekty. Čtěte:

Krnáčová: Z Prahy chceme vytvořit centrum světové architektury


Budova nákladového nádraží je od roku 2013 památkově chráněná. Jejím vlastníkem jsou České dráhy. Společně s firmou Sekyra Group vytvořily společnost Žižkov Station Development, která chce na okolních pozemcích stavět. V samotném objektu by podle memoranda mezi městskou částí, ministerstvem kultury, Prahou, Českými drahami a Žižkov Station Development mělo vzniknout kulturně-vzdělávací centrum.

Celý areál kolem bývalého nákladového nádraží má asi 50 hektarů. Osmnáct hektarů v severní části podél Malešické ulice vlastní firma Central Group, jižní u Olšanských hřbitovů vlastní České dráhy a stavět tam plánuje Žižkov Station Development. Pro severní část je vydané platné územní rozhodnutí a Central Group tam v současné době přepracovává původní projekt britské firmy Discovery Group.

„Postupujeme v souladu s programovým prohlášením. Rozvoj Prahy je třeba směřovat do opuštěných a znehodnocených pozemků uvnitř města. Křehké území bývalého nákladového nádraží je pro vznik nové čtvrti ideální,“ uvedla Petra Kolínská.

Území nákladového nádraží je zatíženo stavební uzávěrou. Tu lze sejmout dle magistrátu až ve chvíli, kdy bude mít město k dispozici jednotnou koncepci zástavby. Práce na změně územního plánu, která se připravuje již od roku 2008, se zastavily v souvislosti s řízením o památkové ochraně hlavní budovy Nákladového nádraží Žižkov. Součástí aktualizovaného zadání je zpracování urbanistické studie, posouzení vlivů na životní prostředí a prověření dopravního napojení nové čtvrti.

„Jakmile se rozeběhnou práce potřebné pro dokončení změny územního plánu, tak se můžeme začít věnovat konverzi památkově chráněné budovy. Memorandu uzavřenému v roce 2014, v němž se hlavní město, Praha 3, České dráhy, ministerstvo kultury i vlastníci pozemků zavázali ke spolupráci s cílem konverze objektu nákladového nádraží, je třeba vdechnout život,“ uvedl ředitel Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR Praha) Ondřej Boháč.

Dále čtěte:

Nákladové nádraží čeká změna územního plánu. Praha vypracuje studii

Praha odložila vypracování studie na zástavbu Nákladového nádraží Žižkově



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nabídka ropy roste na rekordní úrovně
O kolik se od ledna zvýší důchody?
Jak poznat české padělané bankovky a koruny?
Jak moc je zdraví nebezpečný život on-line?
Jak je to s platbou zdravotního pojištění v penzi?
Auta
Jaguar E-Type, Range Rover a Land Rover Series I: Za…
Práva poškozených při dopravní nehodě: Krácení odškodnění pro nepřivolání policie
Za řídítky KTM 790 Duke: Skalpel, prosím
Peugeot veze do Paříže koncept nového kupé. Bude to nástupce slavné 504?
Srovnání: Audi e-tron je větší než I-Pace a EQC, ale má nižší dojezd a je pomalejší
Technologie
Je Windows 10 build 17763 finální vydání? Novinky na všech „insiderských“ úrovních
Půjčujete si od rodiny a přátel? 3 důvody, proč raději ne!
AMD vydalo 45W mobilní Ryzeny s grafikou Vega. Notebooky s nimi ale zatím chybí
Tržní podíly výrobců GPU za Q2 2018: Aktualizace, údaje pro Radeony byly chybné
12. Mezinárodní den proti DRM. Kampaň upozorňuje na negativní dopady ochran
Hry pro příležitostné hráče