Nepřehlédněte

 Ekonomiku hodnotí kladně nejvíc Čechů za 19 let, ilustrační foto

Ekonomika je v dobrém stavu, myslí si nejvíc Čechů za 19 let

V nejprestižnější kategorii fine diningu obsadil první příčku olomoucký Entrée Restaurant, kde dnes znamená vlastně už zítra. Kreativní a progresivní styl kuchyně Přemka Forejta (uprostřed) a jeho týmu přivedl porotce k absolutní shodě. V těsném závěsu následuje dlouholetý představitel špičkové české gastronomie s důrazem na lokální suroviny – La Degustation Bohême Bourgeoise a na třetím místě se umístila restaurace Field vedená Radkem Kašpárkem (vlevo).

Top Restaurace 2018 jsou venku

Události  Hydrogen Days 2017, ilustrační foto

Vodíková mobilita v praxi. Na konferenci Hydrogen Days vystoupilo téměř 30 vědců

Dotáhnout změnu územního plánu. Praha chce urychlit transformaci Nákladového nádraží Žižkov

30. května 2017, 12:46 - čap, čtk
30. května 2017, 12:46

Pražští radní chtějí urychlit transformaci bývalého Nákladového nádraží Žižkov. Odsouhlasili pokyny pro dokončení změny územního plánu, která je nezbytná pro zástavbu pozemků dříve sloužících železnici. Původním zadavatelem změny byla v roce 2008 Praha 3, která nyní naopak chce její pořizování ukončit. Podle rozhodnutí rady bude nutné vypracovat nový návrh, který zohlední prohlášení budovy nádraží kulturní památkou.

„Rádi bychom změnu dokončili, aby mohla být odstraněna stavební uzávěra a mohlo dojít k rekultivaci brownfieldu,“ prohlásila náměstkyně primátorky pro územní rozvoj Petra Kolínská (Zelení/Trojkoalice). Doplnila, že dokončení je podmíněno vypracováním podrobné dopravní studie a urbanistické studie zástavby území. Rozhodnutí rady musí ještě schválit zastupitelstvo na svém červnovém jednání.

Příprava nového návrhu bude znamenat zdržení asi o rok. Ukončení pořizování a zadání nové změny by znamenala zpoždění o tři až čtyři roky. Starostka Prahy 3 Vladislava Hujová (TOP 09) koncem loňského roku odeslala magistrátu žádost o stažený podnětu a jako důvody přitom uvedla plán uspořádat na část území veřejnou urbanistickou soutěž, kterou by změna územního plánu omezovala, a zrychlení přípravy přeměny památkově chráněné budovy nádraží na kulturní a společenské centrum. Město nemusí žádosti o stažení podnětu Prahy 3 vyhovět, příprava může pokračovat s hlavním městem v pozici žadatele.


Praha chce přilákat architekty. Čtěte:

Krnáčová: Z Prahy chceme vytvořit centrum světové architektury


Budova nákladového nádraží je od roku 2013 památkově chráněná. Jejím vlastníkem jsou České dráhy. Společně s firmou Sekyra Group vytvořily společnost Žižkov Station Development, která chce na okolních pozemcích stavět. V samotném objektu by podle memoranda mezi městskou částí, ministerstvem kultury, Prahou, Českými drahami a Žižkov Station Development mělo vzniknout kulturně-vzdělávací centrum.

Celý areál kolem bývalého nákladového nádraží má asi 50 hektarů. Osmnáct hektarů v severní části podél Malešické ulice vlastní firma Central Group, jižní u Olšanských hřbitovů vlastní České dráhy a stavět tam plánuje Žižkov Station Development. Pro severní část je vydané platné územní rozhodnutí a Central Group tam v současné době přepracovává původní projekt britské firmy Discovery Group.

„Postupujeme v souladu s programovým prohlášením. Rozvoj Prahy je třeba směřovat do opuštěných a znehodnocených pozemků uvnitř města. Křehké území bývalého nákladového nádraží je pro vznik nové čtvrti ideální,“ uvedla Petra Kolínská.

Území nákladového nádraží je zatíženo stavební uzávěrou. Tu lze sejmout dle magistrátu až ve chvíli, kdy bude mít město k dispozici jednotnou koncepci zástavby. Práce na změně územního plánu, která se připravuje již od roku 2008, se zastavily v souvislosti s řízením o památkové ochraně hlavní budovy Nákladového nádraží Žižkov. Součástí aktualizovaného zadání je zpracování urbanistické studie, posouzení vlivů na životní prostředí a prověření dopravního napojení nové čtvrti.

„Jakmile se rozeběhnou práce potřebné pro dokončení změny územního plánu, tak se můžeme začít věnovat konverzi památkově chráněné budovy. Memorandu uzavřenému v roce 2014, v němž se hlavní město, Praha 3, České dráhy, ministerstvo kultury i vlastníci pozemků zavázali ke spolupráci s cílem konverze objektu nákladového nádraží, je třeba vdechnout život,“ uvedl ředitel Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR Praha) Ondřej Boháč.

Dále čtěte:

Nákladové nádraží čeká změna územního plánu. Praha vypracuje studii

Praha odložila vypracování studie na zástavbu Nákladového nádraží Žižkově



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zdražil vám dodavatel elektřinu? Máte právo bezplatně odejít
Na co si dát pozor při pojištění auta před cestou do zahraničí
Co obnáší práce finančního poradce? Doba prodejová skončila
Konstantní symboly: co který znamená a proč je už nepotřebujeme?
V práci se řeší problémy v kuchyňce. Začátek konce
Auta
Závodní Tesla Model S definitivně míří na okruhy. Na jedno…
Co s emisemi CO2? ArcelorMittal z nich bude vyrábět palivo pro auta
J.D. Power: Nejkvalitnější nové auto je Porsche 911, ze značek vedou Kia a Hyundai
Smrtelné nehodě Uberu se podle policie dalo zabránit, kdyby se operátor nedíval „na televizi“
Elektrický Volkswagen je teď absolutně nejrychlejší na Pikes Peak. Slaví také Bentayga
Technologie
Tip: Google Earth na webu a v mobilu změří vzdálenost i plochu
Katapult do vesmíru. Startup chce na orbitu vystřelovat rakety bez paliva
Šachy v čipsetech. Intel prý možná zruší či odloží Z390, AMD také svůj Z490 zapíchlo
Odvážný krok. Edge pro Android v základní výbavě obsahuje Adblock Plus
Tohle je nejmenší počítač na světě. Vejde se vám za nehet
Hry pro příležitostné hráče