Dopravní podnik vypíše tendry na průzkum a stavebníka trasy metra D

20. dubna, 12:35 - čtk
20. dubna, 12:35

Pražský dopravní podnik (DPP) by měl do konce letošního roku vypsat výběrová řízení na geologický průzkum pro trasu metra D. Rovněž vypíše tendr na zhotovitele stavby mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Uvedli to náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) a generální ředitel DPP Martin Gillar. Kdy konkrétně budou řízení vypsána, neupřesnili.

Dozorčí rada dopravního podniku ve středu schválila výstavbu části trasy metra D. Práce by mohly začít v roce 2019. Metro D má vést až do Písnice a náklady stavby jsou několik desítek miliard korun.

„Představenstvo DPP musí po včerejším usnesení dozorčí rady nyní připravit tři výběrová řízení. Jedná se o výběr zhotovitele průzkumných děl a dodavatele stavební a technologické části,“ řekl Dolínek.

Podle Gillara by měla být výběrová řízení vypsána ještě v letošním roce. „Je to naší ambicí. Společnosti Metroprojekt nyní zadáme, aby nám připravila dokumenty pro vyhlášení řízení,“ řekl Gillar. Dokumenty pro vyhlášení tendru na geologický průzkum by mohly být podle ředitele připraveny za asi šest měsíců. Podle již dříve schváleného harmonogramu chce Praha nahlásit průzkum Báňskému úřadu v únoru 2018.


Metro D začne od Pankráce. Čtěte:

Stavba metra D začne nejdřív v úseku Pankrác - Olbrachtova. Kvůli pozemkům


Dozorčí rada DPP ve středu rozhodla, že stavba trasy metra D začne nejdříve v úseku Pankrác - Olbrachtova. Následně bude vybudován zbylý úsek do Písnice. Důvodem je, že v tomto úseku je nejsnazší získat potřebné pozemky. DPP si letos zadal analýzu čtyř variant stavby, z nichž nakonec vybral tu výše zmíněnou.

Město má dlouhodobé problémy s výkupy pozemků. Až letos se podařilo s vlastníky vyjednat znění dohody, kdy oni umožní Praze stavět metro, ta jim zase povolí uskutečnit například v Krči developerské projekty.

Kromě úseku z Pankráce do Písnice, má vést metro D také z Pankráce na náměstí Míru. O stavbě této části trasy se zatím nerozhoduje. Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče.

Dále čtěte:

Náměstek Dolínek: Sníme hezký sen o funkčním metru pro Pražany

Hlavní město zvažuje kvůli rozhodnutí soudu o metru D ústavní stížnost


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Rozdíly v placení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ
Měli byste se bát, když nakupujete na českých e-shopech?
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
Xeony generace Ice Lake mají 38 jader a HBM2. Xeony Phi nahradí 44jádrová verze ISX-H
Na Chromeboocích poběží MS Office i World of Warcraft, ale…
8 smartphonů do 10 000 Kč: kompakt, phablet, odolňák i vlajková loď [Vánoce 2017]
Robot Atlas je zase mrštnější. Podívejte, jak udělá salto (video)
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít