Dopravní podnik vydělal na jízdném 3,7 miliardy korun. Tržby mírně klesly

30. května 2017, 08:04 - čtk
30. května 2017, 08:04

Tržby z jízdného pražského dopravního podniku (DPP) loni klesly na 3,669 miliardy korun. Předloni na jízdném utržil podnik 3,788 miliardy korun. Vyplývá to ze závěrky DPP, kterou budou v úterý projednávat pražští radní. Přestože dopravci tržby klesly, zvýšil se počet cestujících. Zatímco v roce 2015 přepravil DPP asi 1,172 miliardy cestujících, loni to bylo 1,187 miliardy. Nejvíce lidí přepravil podnik metrem, a to zhruba půl miliardy.

Celkem bylo v pražské integrované dopravě (PID) loni na jízdném vybráno 4,258 miliardy korun a po započtení uložených pokut 4,585 miliardy korun.

„Vlivem zlevněného ročního kuponu došlo meziročně k nárůstu jeho prodeje o 20 tisíc kusů. Částečně však došlo k přesunu cestujících z čtvrtletních a měsíčních kuponů, proto jsme vykázali pokles tržeb,“ uvedl generální ředitel DPP Martin Gillar. Loni si roční kupon za 3650 korun koupilo 348 444 lidí, předloni 121 644 lidí. Další část cestujících si ale na rok 2015 koupila kupon za původní cenu 4750 korun.

DPP působí nejen na území Prahy, provozuje i některé linky příměstské veřejné dopravy. Na těchto linkách utržil loni dopravce asi 311 milionů korun, což je o asi 12,5 milionu meziročně víc. Většinu peněz loni získal podnik v příměstské dopravě z předplacených jízdenek.


Dopravní podnik se soudí s reklamními společnostmi. Čtěte:

Dopravní podnik zažaloval firmu euroAWK. Za bezdůvodné obohacení požaduje 40 milionů


Veřejnou dopravu nezajišťuje v rámci PID pouze DPP, ale i soukromí dopravci. Ti z celkové vybrané sumy 4,258 miliardy korun dostanou asi 589 milionů korun. Zbylá částka připadne podniku.

Výše uložených pokut v rámci PID se v loňském roce vyšplhala na zhruba 327 milionů korun, což je téměř stejně jako v roce 2015. Pokuta za jízdu bez jízdenky je 1500 korun, pokud ji cestující zaplatí na místě, snižuje se na 800 korun.

DPP je největší městská firma, která zaměstnává téměř 11 tisíc lidí. Jejím stoprocentním vlastníkem je Praha, která na jeho provoz přispívá ročně více než 12 miliardami korun.

Dále čtěte:

Dopravní podnik chce analýzu rizik bezobslužného provozu metra D. Postaví na ní tendr

Začne se u Pankráce. Metro D vyústí před nákupním centrem



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co je dobré vědět o rozdílech mezi hrubou a superhrubou mzdou
9 otázek, na které se chcete zeptat při žádosti o starobní důchod
V Česku je již 131 dobíjecích stanic pro elektroauta
Z pokuty hned exekuce? To je nový trik některých dodavatelů
Co když se vám cestou z dovolené ztratí či poškodí zavazadla?
Auta
Retro: Lotus Omega ve své době zastínil BMW M, Mercedesy…
BMW poprvé ukazuje novou generaci řady 3. Zatím ale jako maskovaný prototyp
Seat Ibiza 1.0 TGI na brzdě: Jak se liší parametry při spalování CNG a benzinu?
Za stočený tachometr pokuta až půl milionu? Ministerstvo chce vytloukat klín klínem
Jaká jsou nejoblíbenější auta v zemích Evropy? O Octavii se zákazníci perou nejen u nás
Technologie
Přehled: Co byste měli vědet o hrubé a superhrubé mzdě?
Specifikace GeForce RTX 2080 a RTX 2080 Ti prozrazeny. Nvidia asi vydá obě najednou
Prodeje GPU pro těžbu klesly o 94 %, přesto měla Nvidia v Q2 tržby 3,12 miliardy $
Rusko chce recyklovatelné rakety, jako má Elon Musk
Cnews FM #205: Právo, morálka a hranice cenzury nejen v IT [podcast]
Hry pro příležitostné hráče