Dopravní podnik pošle zpět na koleje 57 poruchových tramvají Porsche - Euro.cz

Zprávy

Přihlášení

Dopravní podnik pošle zpět na koleje 57 poruchových tramvají Porsche

, čtk,
Dopravní podnik pošle zpět na koleje 57 poruchových tramvají Porsche
Zdroj: Honza Groh, Wikimedia.org (CC BY-SA 2.0)

Pražský dopravní podnik (DPP) vrátí do roku 2019 do provozu 57 tramvají Škoda 14T známých jako Porsche. Vozy musel podnik odstavit kvůli poruše podvozků. V současné době je zpět na kolejích 21 tramvají. Uvedla to mluvčí DPP Aneta Řehková. Podnik kromě opravy podvozků upravuje interiér vozů, celkem jich koupil 60.

Tramvaje měly problémy s podvozky a v srpnu 2014 dopravní podnik rozhodl, že kvůli technickým závadám odstaví všechny z provozu. V minulosti uvažoval, že by tramvaje začal odprodávat, od toho nakonec ustoupil. DPP se nakonec s firmou Škodou Transportation, která tramvaje dodala, domluvil, že firma vzorově na své náklady jednu tramvaj opraví. Nyní si podle tohoto vzoru podnik tramvaje opravuje sám.

Letos bude opraveno a modernizováno 14 vozů. Stejný počet jich podnik opraví v příštím roce a v roce 2019 zbývajících osm tramvají. „Oprava jednoho vozu trvá v řádu tří týdnů,“ uvedla Řehková.

Tramvaj Škoda 14T měří 31 metrů, má pět článků spojených klouby. Do tramvaje se vejde 270 cestujících, z toho 69 jich může sedět. Jedna 14T vyšla hlavní město přibližně na 58 milionů korun.


Přečtěte si o nových tramvajových tratích:

Tramvaje povedou na Slivenec, Libuš i Háje. Město chystá projekty za miliardy

 Ilustrační foto, tramvajová smyčka v ulici Podbabská


Potíže měl podnik i s novějším typem Škoda 15T ForCity. U několika tramvají se objevila porucha brzd, potíže byly i s nedostatečným odtokem vody z čela vozidla či kratšími stíracími lištami čelního okna kabiny řidiče. Tramvaje ForCity poté prošly úpravou.

Podnik má ve vozovém parku přes 900 tramvají, část z nich tvoří různé modifikace typu T3. Už několik let firma kupuje nízkopodlažní vozy 15T Forcity a za 250 tramvají by měla zaplatit asi 19 miliard korun. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují okolo 3,4 miliardy korun.

Dále čtěte:

Dopravní podnik chce na Zahradním městě novou tramvajovou smyčku

Tramvaje se kvůli hluku omezovat nebudou. Praha si věc vyjasnila s ministerstvem

Tramvaj do Libuše má zelenou. Neprokázal se negativní vliv na životní prostředí