Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Jaké jsou výhody online půjčky?

Potřebujete doplnit svůj finanční rozpočet, ale do výplaty je daleko? Nebo se objevily…

Objevte e-shop specializovaný na obalové materiály

Dnes už není nic výjimečného vlastnit e-shop či jinak prodávat věci přes internet. Má to…

Let It Roll Open Air 2019 – Rozhovor Zdeněk Souček

Suki, vlastním jménem Zdeněk Souček, je jednou z nejdůležitějších postav české drum…

 Na trase z Palmovky do Letňan by měly začít jezdit elektrobusy
Na trase z Palmovky do Letňan by měly začít jezdit elektrobusy
Autor: CC BY-SA 3.0: ŠJů -Wikimedie Commons

Dopravní podnik nasadí z Palmovky do Letňan elektrobusy. Jde o test

30. srpna 2017, 06:38 - čap
 Na trase z Palmovky do Letňan by měly začít jezdit elektrobusy
Na trase z Palmovky do Letňan by měly začít jezdit elektrobusy
Autor: CC BY-SA 3.0: ŠJů -Wikimedie Commons
30. srpna 2017, 06:38

Na trase z Palmovky do Letňan by měly začít jezdit elektrobusy. Jde o testovací projekt vozů s dynamickým dobíjením. Pražský dopravní podnik (DPP) pro ně staví mezi Libní a Prosekem trolejové vedení. První vyhodnocení pilotního projektu očekává na jaře příštího roku.

„Chceme v praxi v testovacím provozu na desetikilometrovém úseku mezi Palmovkou a Letňany ověřit dostupné technologické řešení s minimálními nutnými náklady,“ uvedl generální ředitel a předseda představenstva DPP Martin Gillar.

Dodal, že teprve po prokázání životaschopnosti a efektivnosti testovaného řešení dojde k rozhodnutí o případném rutinním provozu s příslušnými investicemi do nákupu vozidel i zajištění plnohodnotné infrastruktury.

Stavba trolejového vedení bude podle dopravního podniku trvat dva měsíce, souběžně s tím bude městská společnost jednat s potencionálními dodavateli o poskytnutí zkušebních vozidel.


Praha vypisuje tendr na dobíjecí stanice. Nepřehlédněte:

Magistrát vypíše tendr na projekt dobíjecích stanic, město jich chce vybudovat 59


Nejdůležitější bude podle DPP testování během zimy, která to, zda systém funguje, prověří nejlépe. Dopravní podnik zavažuje i možnost budoucího rozšíření o další úseky pro linky číslo 140 Palmovka – Čakovice – Miškovice.

Testování provozu elektrobusů s dynamickým dobíjením je pro dopravní podnik novinkou. K samotnému dynamickému dobíjení dojde maximálně na 15 procentech z celého testovaného úseku. Konkrétní úsek dopravní podnik vybral kvůli velmi prudkému kopci, který by jinak mohl bateriím limitovat jejich životnost.

Dopravní podnik již v letech 2015 až 2017 testoval staticky dobíjené elektrobusy v obratišti Želivského. Jedním ze závěrů je, že u páteřních linek s velkou přepravní poptávkou cestujících by bylo nutné při použití elektrobusů se statickým nabíjením, tedy pouze při stání v obratištích, prodloužit nabíjecí přestávky.

„Projekty ekologické dopravy mají jednoznačnou podporu vedení Prahy,“ uvedl náměstek pražské Petr Dolínek (ČSSD). Dodal, že projekt stavby trolejového vedení v Praze patří do evropského výzkumného projektu ELIPTIC (Elektrifikace veřejné dopravy ve městech) v rámci skupiny Twinning cities.

Dále čtěte:

Elektrobus se osvědčil. Dopravní podnik přikoupí dalších 14 vozů

Praha pokukuje po elektrobusech, jezdily by na letiště



Čtěte také

Události  Šéf ÚOHS Petr Rafaj

Rafaj potvrdil sedmimilionovou pokutu pro ministerstvo obrany kvůli zakázce na granáty

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Rafaj potvrdil pokutu 7,2…

před 4 hodinami

 Apple Pay, ilustrační foto

Pohodlné, úsporné a vždy k dispozici. Chytrým telefonem platí již téměř třetina Čechů

Podíl Čechů platících svým chytrým mobilem je 31 procent, zatímco v roce 2016 to bylo…

před 5 hodinami

 ilustrační foto

Táta nádražáků: rozjela se velká hra o České dráhy

Na židli generálního ředitele Českých drah hodně fouká a málokdo z tohoto postu odešel v…

před 6 hodinami

 Huawei, ilustrační foto

Huawei bude moci nakupovat americké součástky dalších 90 dní, Washington prodloužil výjimku

Čínský výrobce telekomunikačních zařízení Huawei Technologies bude moci nakupovat…

před 7 hodinami

Události  Šéf Národního hřebčína v Kladrubech Jiří Machek

Šéf kladrubského hřebčína Machek: Nepočítali jsme, že nás na seznam UNESCO zapíší už letos

Zápis na seznam světového kulturního dědictví ovlivnil i zájem o starokladrubské koně,…

před 8 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Hraboše do koše aneb proč bychom je měli otrávit?
Stárneme a musíme počítat i se staršími zaměstnanci
Kdo se může přihlásit k dobrovolnému důchodovému pojištění?
Jsou dovolené a musíme pracovat přesčas. Opravdu musíme?
Daň z nemovitosti online z pohodlí domova. Jak na to?
Auta
Z vysmívaného Nissanu Juke se stal úspěšný model. Nástupce…
Porušení zákazu předjíždění: Jaké jsou sankce, kolik bodů a hrozí zákaz řízení?
Mercedes představuje elektrifikované třídy A a B. Jejich motor najdete i v Dacii Duster
Test Jeep Wrangler 2.2 CRD Rubicon: Bezkonkurenční off-road
Bugatti vyrobí pouze 10 kusů modelu Centodieci. Cena jednoho z nich je 200 milionů a všechny jsou už prodané
Hry pro příležitostné hráče