Dopravní podnik nasadí z Palmovky do Letňan elektrobusy. Jde o test - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Dopravní podnik nasadí z Palmovky do Letňan elektrobusy. Jde o test

, čap,
Dopravní podnik nasadí z Palmovky do Letňan elektrobusy. Jde o test
Zdroj: CC BY-SA 3.0: ŠJů -Wikimedie Commons

Na trase z Palmovky do Letňan by měly začít jezdit elektrobusy. Jde o testovací projekt vozů s dynamickým dobíjením. Pražský dopravní podnik (DPP) pro ně staví mezi Libní a Prosekem trolejové vedení. První vyhodnocení pilotního projektu očekává na jaře příštího roku.

„Chceme v praxi v testovacím provozu na desetikilometrovém úseku mezi Palmovkou a Letňany ověřit dostupné technologické řešení s minimálními nutnými náklady,“ uvedl generální ředitel a předseda představenstva DPP Martin Gillar.

Dodal, že teprve po prokázání životaschopnosti a efektivnosti testovaného řešení dojde k rozhodnutí o případném rutinním provozu s příslušnými investicemi do nákupu vozidel i zajištění plnohodnotné infrastruktury.

Stavba trolejového vedení bude podle dopravního podniku trvat dva měsíce, souběžně s tím bude městská společnost jednat s potencionálními dodavateli o poskytnutí zkušebních vozidel.


Praha vypisuje tendr na dobíjecí stanice. Nepřehlédněte:

Magistrát vypíše tendr na projekt dobíjecích stanic, město jich chce vybudovat 59

Dobíjecí stanice pro elektrobus


Nejdůležitější bude podle DPP testování během zimy, která to, zda systém funguje, prověří nejlépe. Dopravní podnik zavažuje i možnost budoucího rozšíření o další úseky pro linky číslo 140 Palmovka – Čakovice – Miškovice.

Testování provozu elektrobusů s dynamickým dobíjením je pro dopravní podnik novinkou. K samotnému dynamickému dobíjení dojde maximálně na 15 procentech z celého testovaného úseku. Konkrétní úsek dopravní podnik vybral kvůli velmi prudkému kopci, který by jinak mohl bateriím limitovat jejich životnost.

Dopravní podnik již v letech 2015 až 2017 testoval staticky dobíjené elektrobusy v obratišti Želivského. Jedním ze závěrů je, že u páteřních linek s velkou přepravní poptávkou cestujících by bylo nutné při použití elektrobusů se statickým nabíjením, tedy pouze při stání v obratištích, prodloužit nabíjecí přestávky.

„Projekty ekologické dopravy mají jednoznačnou podporu vedení Prahy,“ uvedl náměstek pražské Petr Dolínek (ČSSD). Dodal, že projekt stavby trolejového vedení v Praze patří do evropského výzkumného projektu ELIPTIC (Elektrifikace veřejné dopravy ve městech) v rámci skupiny Twinning cities.

Dále čtěte:

Elektrobus se osvědčil. Dopravní podnik přikoupí dalších 14 vozů

Praha pokukuje po elektrobusech, jezdily by na letiště


Ohodnoťte tento článek
Diskuze