Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

 Dopravní podnik chce analýzzu rizika na bezobslužný provoz metra
Dopravní podnik chce analýzzu rizika na bezobslužný provoz metra
Autor: Profimedia.cz

Dopravní podnik chce analýzu rizik bezobslužného provozu metra D. Postaví na ní tendr

26. května 2017, 10:05 - čtk
 Dopravní podnik chce analýzzu rizika na bezobslužný provoz metra
Dopravní podnik chce analýzzu rizika na bezobslužný provoz metra
Autor: Profimedia.cz
26. května 2017, 10:05

Pražský dopravní podnik (DPP) nechá zpracovat analýzu rizik bezobslužného provozu metra na plánované lince D. Uvedl to generální ředitel DPP Martin Gillar. Analýza popíše fungování metra bez řidiče, rizika a zodpovědnost za obsluhu. Zároveň bude sloužit jako podklad při zadávání tendru na dodavatele technologické části stavby. Metro D bude vést v první fázi z Pankráce do Písnice a má ulehčit přetížené lince C.

„Analýza určí procesy nebo riziková místa. Bude se jednat o jakási pravidla provozu,“ řekl Gillar. Materiál by měl analyzovat například fungování nástupiště a bezpečnostních stěn na něm. Stejně tak popíše vztah mezi jednotlivými částmi metra, tedy nástupištěm, kolejemi a dispečinkem. Určí rovněž, kdo za co v provozu ponese zodpovědnost.

Na základě analýzy vypíše DPP tendr na dodávku technologické části stavby. „Zároveň ale bude muset být ještě provedena úprava zákona, neboť ten nyní s bezobslužným metrem nepočítá,“ upozornil Gillar.


Praha neuspěla. Čtěte:

Ústavní soud zamítl stížnost Prahy ohledně pozemků pro metro D


Stavba trasy D začne nejdříve v části Pankrác - Olbrachtova. V tomto úseku je nejsnazší získat potřebné pozemky, s jejichž výkupem má město dlouhodobé problémy. Až letos s vlastníky vyjednalo dohodu, podle které majitelé umožní Praze stavět metro, ta jim zase povolí například v Krči developerské projekty.

Stavět by se mělo začít za dva roky. Projektanti náklady na celou trasu předběžně odhadují na 50 miliard korun. Kromě úseku z Pankráce do Písnice má vést metro D z Pankráce na náměstí Míru.

Dále čtěte:

Začne se u Pankráce. Metro D vyústí před nákupním centrem

Náměstek Dolínek: Sníme hezký sen o funkčním metru pro Pražany



Čtěte také

Ropný vrt (ilustrační foto)

OPEC sníží produkci ropy o 500 tisíc barelů denně. Chce tím zvýšit ceny

Organizace zemí vyvážejících ropu (OPEC) a její spojenci se dohodli na snížení těžby o…

před 2 hodinami

 Miroslav Kalousek

Pirát Michálek vyzývá Kalouska k odstoupení. Blokuje prý postup opozice proti Babišovi

Bývalý ministr a předseda TOP 09 Miroslav Kalousek svou špatnou pověstí jako předseda…

před 3 hodinami

Události  Nejvyšší soud se zastal Somálky, zákaz hidžábu neměl legitimní cíl (archivní foto)

Spor o hidžáb: Nejvyšší soud se zastal somálské studentky

Nejvyšší soud (NS) se zastal somálské dívky, která chtěla na zdravotnické škole v Česku…

před 3 hodinami

Hormonální antikoncepce - ilustrační snímek

Jedna pilulka na tři týdny: vývoj nové antikoncepce pro Afriku podporují i Gatesovi

Američtí vědci vyvíjejí novou antikoncepční kapsli, která se po spolknutí rozevře do…

před 4 hodinami

 Andrej Kiska

Slovenská policie obvinila Kisku kvůli jeho rodinné firmě. Politická kampaň, reaguje exprezident

Slovenská policie obvinila podle listu Sme bývalého prezidenta Andreje Kisku, a to v…

před 4 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Stres je všudypřítomný. Jak se jej zbavit?
Pro koho se příští rok sníží limit doplatků za léky?
Do čeho Češi nejčastěji spoří a investují
Nechodíte rádi do banky? Nevadí, již nemusíte
Stovky korun protopíme zbytečně. Jak šetřit teplo?
Auta
Nová studie ukázala, že výroba baterií je ekologičtější. Je…
Ford vyrábí autodíly z kávového odpadu od McDonald’s
Dähler vyladil nové BMW X3 M a X4 M až na 449 kW a 760 Nm. A to je prý teprve začátek
Nový mýtný systém v provozu
Tři roky, čtyři značky: Jozef Kabaň se ve skupině BMW neprosadil, vrací se pod křídla koncernu
Hry pro příležitostné hráče