Dopravní chapadla. Praha a Středočeský kraj touží po propojení - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Dopravní chapadla. Praha a Středočeský kraj touží po propojení

, čap,
Dopravní chapadla. Praha a Středočeský kraj touží po propojení
Zdroj: ČTK

Kladensko, Slánsko, Kokořínsko…a Praha, další a další středočeská města a obce vstupují do užšího dopravního spojení s metropolí. Praha a Středočeský kraj baží po dopravní integraci, novém odbavovacím systému i moderních vozidlech a zastávkách. „Lze konstatovat, že spolupráce Prahy a Středočeského kraje v oblasti veřejné dopravy je nyní historicky nejintenzivnější,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Dopravní integrace by podle něj měla být hotová do konce roku 2018.

V letošním roce by podle Dolínka mělo dojít k integraci dopravy i na Nymbursku a Berounsku. Počítá se zapojením dalších rychlíků do systému pražské integrované dopravy. Doposud se zintenzivnilo spojení mezi Prahou a oblastí mezi Mělníkem a Kralupy nad Vltavou. Připojila se Lysá nad Labem a Milovice. Rychlíky jezdí do Roudnice nad Labem, Poděbrad i do Benešova. Lepší spojení s hlavním městem už má i Sedlčansko, Neveklovsko a Nymbursko.

Dopravní systémy hlavního města a Středočeského kraje koordinují jednotlivě krajské rady. Společně se ale snaží vyřešit rozvoj dopravní infrastruktury, nejnověji například nové kolejové napojení Jesenicka na Prahu nebo přípravu dalších záchytných parkovišť P+R u železničních stanic a zastávek v regionu.

Už delší dobu se také hovoří o společném odbavovacím systému. „Pro zrychlení postupu integrace byl čerstvě založen středočeský organizátor dopravy IDSK, příspěvková organizace Středočeského kraje, který bude partnerem pražského ROPIDu,“ uvedl mluvčí ROPID Filip Drápala. Právě se společností ROPID bude organizace spolupracovat. Jejich úkolem bude dořešit integrovaný dopravní systém na území Středočeského kraje a Prahy. Cestující by pak mohli oba kraje křižovat vlaky, autobusy, metrem a dalšími prostředky na jednu jízdenku. Roční rozpočet nové společnosti by neměl podle ČTK překročit 20 milionů korun, zaměstnávat bude asi 15 lidí.


Praha ladí dopravní plány. Čtěte:

Jak by měla vypadat doprava v roce 2030? Bude o malých změnách

průběh stávky dopravy v Praze


Společně s integrací bude IDSK dle ČTK řešit i koordinaci, hospodárné, efektivní a účelné zajištění dopravní obslužnosti mezi jednotlivými středočeskými městy, obcemi a Prahou, kontrolovat plnění standardů kvality jednotlivých dopravců i spolupráci na modernizaci a vývoji vozového parku. Nová organizace také připraví výběrové řízení na autobusové dopravce, které musí krajský úřad vybrat do roku 2019.

K dalšímu milníku míří i stavba Pražského okruhu. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dokončilo dokumentaci k posuzování vlivu na životní prostředí (proces EIA) pro chybějící části okruhu mezi D1 a hradeckou dálnicí. Materiál odeslalo k posouzení na ministerstvo životního prostředí.

Nové možnosti by se měly otevřít i cyklistům. Drápala hovoří například o dalších Bike and Ride u vlakových nádraží. „První vlaštovkou byly Klánovice. Ještě ale nemáme konkrétní lokality. Pro Středočechy by dojíždění mohlo být zajímavé především tarifově,“ zmínil Drápala. Kam se cyklistika posune, ukáže i nová koncepce rozvoje, kterou v současnosti připravuje Středočeský kraj.

Dále čtěte:

Delloite: Praha by měla investovat do dopravy a smart city

Automat: Okruh lze dostavět levněji s posílením MHD a vlaků


Ohodnoťte tento článek
Diskuze