Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

Blíží se oslavy čínského nového roku 2019 ve znamení zemského vepře 25.- 28.1.2019

Široké veřejnosti se v Praze, Ostravě a Olomouci představí nevšední kultura Číny, její…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Do haly hlavního nádraží zatéká. Část stropu je v dezolátním stavu

11. prosince 2018, 11:22 - čtk
11. prosince 2018, 11:22

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce jednat s vedením Prahy o budoucnosti parkoviště nad novou odbavovací halou pražského hlavního nádraží. Do haly zatéká, minimálně část parkoviště by mohla nahradit klidová zóna, řekl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Kvůli hlavnímu nádraží vede se SŽDC několik soudních sporů bývalý nájemce, společnost Grandi Stazioni.

Části stropu nové odbavovací haly, nad kterou je parkoviště, jsou podle Svobody v dezolátním stavu. Do budovy zatéká, a v hale je proto rozmístěno několik nádob na vodu. „Musíme začít konat a také se zamyslet, co se samotnou plochou parkoviště dále do budoucna. Rekonstrukce je nezbytná,“ řekl Svoboda.

Rekonstrukce budovy, která vyšla na miliardu korun, se přitom uskutečnila před sedmi lety. Oprava střechy však podle bývalého nájemce firmy Grandi Stazioni nebyla součástí kontraktu, a proto střecha nebyla opravena.

SŽDC chce vedení Prahy nastínit některé projekty pro další využití plochy, na které je dnes parkoviště. „Celá plocha nemusí být dál parkovištěm, může zde vzniknout i volná zóna, která by více korespondovala s atmosférou historického objektu Fantovy budovy, která je naproti,“ podotkl Svoboda.

Veřejnou soutěž na opravu vnějšího pláště Fantovy budovy chce organizace vyhlásit nejpozději v úvodu příštího roku, samotné práce by mohly začít v létě. Oprava by podle plánů správy železnic měla vyjít na zhruba 160 milionů korun, částku však mohou změnit ještě například výsledky restaurátorských prací na památkově chráněné budově.


Podívejte se na další slabá místa hlavního města:

Oblíbená místa zpovykaných Pražanů: závod s kufry na Veleslavíně

Oblíbená místa zpovykaných Pražanů: chodník, ze kterého padáte přímo pod kola aut


Později by měla přijít na řadu i rekonstrukce vnitřních částí. SŽDC v současnosti řeší budoucí využití stavby. „Částečně směřujeme k tomu, že by její využití nemělo být jen na čistě komerční bázi, jako v dolní části nádraží, ale mohlo by se jednat o kulturní a společenské prostory, například pro galerii nebo koncerty,“ uvedl Svoboda. Náklady na celkovou rekonstrukci by se tak vyšplhaly na miliardu korun.

Rekonstrukce historické secesní budovy pojmenované po architektovi stavby Josefu Fantovi měla být původně hotová do roku 2013. Firma Grandi Stazioni, která měla nádraží v pronájmu od roku 2003, však opravy nestihla a SŽDC jí v roce 2016 neprodloužila smlouvu. Italská firma opravila jen vnitřek centrální části s takzvanou Fantovou kavárnou. Boční trakty včetně fasády památkově chráněného objektu dosud na opravy čekají.

Grandi Stazioni kvůli nádraží podala na SŽDC celkem čtyři žaloby. Firma v nich požaduje určení vlastnického práva ke staré i nové hale nádraží a zároveň se domáhá náhrady škody za neprodloužení nájmu a zaplacení prostavěných nákladů. Soud zatím pravomocně rozhodl pouze v jedné z nich, když zamítl nároky firmy na vlastnictví Fantovy budovy.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdy si můžete a kdy nemůžete odečíst hypotéku z daní?
Diskriminace v práci už neexistuje, ale stále na ni narazíte
Podnikající invalidní důchodci a daně za rok 2018
Jakou zvolit délku fixace úroků u hypotéky?
4 případy, kdy bude mít důchodce nárok na vrácení daní
Auta
Nejen Raptor. I běžný Ford Ranger dostal nové bi-turbo a 1…
Chystaný malý crossover Škoda dostane jméno podobně velkého čínského SUV
Právě vychází časopis Motocykl 1+2/2019
Opel Vivaro třetí generace
Toyota připomíná víc než 60 let existence modelu Land Cruiser limitovanou Heritage Edition
Technologie
Honor představil první hodinky. Nabídnou GPS i dlouhou výdrž
6 zajímavých forků Firefoxu, které se snaží vyplnit mezery na trhu
Takhle by mohla vypadat nejvýkonnější konzole. Mad Box na prvních obrázcích
Xiaomi potvrdilo, že pracuje skládacím mobilu. Ohýbá se ze dvou stran
Samsung vyrobil první 4K OLED pro notebooky. Prodávat se budou ještě letos
Hry pro příležitostné hráče