Chytré město: Praha 12 se otevřela obyvatelům „na mobilu“ - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Chytré město: Praha 12 se otevřela obyvatelům „na mobilu“

, čap,
Chytré město: Praha 12 se otevřela obyvatelům „na mobilu“
Zdroj: Profimedia.cz

Flexibilnější, jednodušší a efektivnější, Praha 12 se připojila k dalším pražským městským částem, které chtějí sdílet informace s občany pomocí mobilní alikace. Zdarma ke stažení ji nabízí radnice od ledna. Aplikace má zpříjemnit komunikaci s úřadem a poskytnout lidem aktuální informace. „Je v souladu s místní Agendou 21, jejímž cílem je co největší zapojení obyvatel do rozvoje a řízení městské části,“ uvedl starosta Prahy 12 Milan Maruštík (ANO).

Aplikaci podporují platformy Android a iOS (Apple). K jejímu stažení je k dispozici i QR kód. „Popularita aplikací roste a stále více jsou využívány i veřejnou správou. Mobilní aplikace je koncipována tak, aby byl obsah předkládán uživatelům na jejich mobilních zařízeních rozumnější, jednodušší a efektivnější formou, než je tomu na webových stránkách,“ konstatoval radní Robert Králíček (ANO), v jehož kompetenci jsou v městské části Praha 12 informační technologie.

Podle radnice se zatím jedná o pilotní projekt, který kromě aktualit z městské části nabízí místním například i možnost zaslat požadavek či upozornění spolu s fotkou a lokalizací místa pomocí GPS, součástí je i uživatelské nastavení notifikací například na blokové čištění či přistavení kontejneru na velkokapacitní odpad v místě bydliště.


Přečtěte si rozhovor se starostou Prahy 12:

Starosta Prahy 12 Marušík: Z Komořan chceme mít místo, kde lidé žijí

Starosta Prahy 12 Milan Marušík


Praha 12 má v plánu po několika měsících funkčnost systému vyhodnotit. „V rámci rozšiřování funkcí plánujeme například systém rezervace parkovacích míst, zpětné odpovědi na řešení zaslané závady a další,“ zmínil Králíček.

Městská část v rámci komunikace s občany zároveň pořádá v rámci Agendy 21 kulaté stoly, veřejná fóra, diskuze či ankety. Do systému zapojila bytová družstva a sdružení vlastníků bytových jednotek. Na konci loňského roku ve spolupráci s obyvateli vytvořila „pocitovou mapu Prahy 12.

Nepřehlédněte další díly seriálu:

Chytré město: Moderní technologie přispějí k interakci, míní Praha 7

Chytré město: Do chytrých řešení chce Praha 6 zapojit i seniory

Chytré město: Svou úlohu vidí Praha 5 hlavně v digitální komunikaci

Chytré město: Mobilní aplikace vnímáme jako možnost komunikace, zní z Prahy 4

Chytré město: Praha 3 chce v ulicích elektrobus i interaktivní tabule

Chytré město: Informační hodnota portálu je nevyčíslitelná, míní Praha 2

Chytré město: Základem jsou chytré služby, tvrdí Praha 1


Ohodnoťte tento článek
Diskuze