Architekti namalovali budoucnost Negrelliho viaduktu

29. září 2016, 13:39 - čap
29. září 2016, 13:39

V hlavní roli kreativní zázemí pro veřejnost. Okolí Negrelliho viaduktu v pražském Karlíně se má zaplnit bistry, galeriemi či dílnami. Počítá s tím architektonická studie, kterou dalo pod záštitou hlavního města dohromady po letech plánování CCEA - Centrum pro středoevropskou architekturu. Studie navazuje na kompletní rekonstrukci viaduktu, do které se v příštím roce pustí železničáři.

Hlavním tématem studie bylo pro autory studie z ateliéru Moba studio vytvoření dostatečného zázemí pro aktivní veřejný prostor. „Příklady z Curychu, Vídně či Berlína dokazují, že je možné skloubit železniční provoz na viaduktu s aktivním využitím prostorů pod stavbou. Navíc s kreativním programem se Negrelliho viadukt stane významným místem nejen pro Karlín ale pro celou Prahu,“ uvedla primátorka Adriana Krnáčová.

Do studie autoři promítli požadavky veřejnosti, počítá zároveň s novými stavbami a rekonstrukcemi, které v blízkosti viaduktu připravuje hlavní město, ministerstvo spravedlnosti i soukromníci. Studie pracuje s technologií a navrhuje technické řešení, které zabrání poškozování pískovcového kamene v době nízkých teplot. Navržené zásahy do oblouků jsou řešeny bez konstrukčních zásahů do mostního tělesa, které je kulturní památkou.


Podívejte se na studii:


„Vždycky jsme zastávali ten názor, že zneužití viaduktu, jak vypadá dnes, je to nejhorší, co může pro památku být. Vždy jsme byli pro to, aby se většina oblouků využila, ale aby se to řešilo koncepčně a jednotně a aby se nepopíral tvar oblouků, jejich architektura,“ zmínil již dříve Ladislav Špaček z Národního památkového ústavu.

Studie počítá s využitím 44 oblouků, viadukt jich má celkem 74. Revitalizace by se skládala z šesti celků, které jsou definovány odlišným veřejným prostorem. Park Viadukt, U Kasáren, Negrelliho náměstí, Karlínská brána a Jeruzalémský ostrov. Transformací a reorganizací prostor a okolí Negrelliho viaduktu má vzniknout katalyzátor pro družení nejen karlínských sousedů, ale i ostatních obyvatel Prahy.

Dále čtěte:

Železničáři chtějí opravit Negrelligo viadukt. Cenu odhadují na 1,2 miliardy

Metropolitní plán nemá kdo dělat. Skoro všichni členové IPR podali výpověď


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC…
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Technologie
Velký přehled: Kdo vlastní naše pojišťovny?
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Vyšel Total Commander 9.10. Co je nového?
Philips začíná upgradovat své televizory na Android 7.0, na rozdíl od Sony ale ne všechny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít