V jižních Čechách se staví další část D3. Hotová má být na konci roku 2019 - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

V jižních Čechách se staví další část D3. Hotová má být na konci roku 2019

, čtk,
V jižních Čechách se staví další část D3. Hotová má být na konci roku 2019
Zdroj: čtk

Nová část dálnice D3 Ševětín – Borek se dnes začala stavět na Českobudějovicku. Stavba téměř jedenáctikilometrového úseku bude stát 933 milionů. Povede po trase nynější silnice I/3. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Stavební práce potrvají do prosince 2019. Stát chce letos investovat do stavby D3 3,6 miliardy korun.

Na novém úseku D3 dlouhém 10,6 kilometru se rozšíří současná silnice I/3 na dálnici. Vznikne zde pět nových mostů, z toho jeden ekodukt, což je speciální most, po němž může dálnici překonat divoká zvěř.

Andrej Babiš (ANO 2011) při zahájení stavby řekl, že chce, aby vznikl zákon, který stanoví, že stavba dálnic je národní zájem. „Je potřeba urychlit legislativu a prosadit zájem většiny,“ řekl Babiš. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) ocenil, že D3 propojí sever a jih Evropy, Baltské moře s Jadranským. „Je v síti tras evropských dálnic a konečně propojí Středočeský kraj s Českými Budějovicemi. Pevně věřím, že v druhé části roku zahájíme další dva úseky, dlouho očekávaný obchvat Českých Budějovic, který už má EIA, na většině úseků už žádáme o stavební povolení. Bojujeme tam s výkupy pozemků, ale to jsou věci, na které jsme velmi často zvyklí,“ řekl Ťok.

Stavba D3 v úseku Ševětín – Borek rozšíří silnici I/3, která je dnes dopravně velmi zatížená. „K pravému jízdnímu pásu se dobuduje levý jízdní pás. Upraví se též mimoúrovňové křižovatky Ševětín a Lhotice. Díky dálnici se doprava v místě stane plynulejší, a tím pádem i bezpečnější,“ řekl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.


Zájem dostavit české dálnice mají Turci, Italové či Španělé. Čtěte více:

Oprava dálnice D1


Ve výběrovém řízení na úsek Ševětín – Borek zvítězila mezi deseti zájemci společnost Eurovia CS, nabídla nejnižší cenu 933 milionů korun. Staví i úsek D3 Veselí nad Lužnicí – Bošilec, který chce stát otevřít v září; o měsíc později by měli řidiči začít jezdit po D3 mezi Borkem a Úsilným. Tyto dva úseky měří 8,3 kilometru. Zástupce firmy Eurovia Pavel Jiroušek žádá řidiče a obyvatele z okolí o trpělivost při stavbě. „Jsme si vědomi, že takto významný a velký projekt vždy dočasně ovlivní provoz a život v okolí. Odměnou všem bude nový kvalitní úsek D3,“ řekl Jiroušek.

Začít by se měl letos stavět i obchvat Českých Budějovic. Hlavní část prací začne v roce 2018. „Zároveň na části stavby ještě běží u magistrátu Českých Budějovic řízení o změně územního rozhodnutí, které zajistí optimální variantu stavby,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Jde o vysoký počet plánovaných sjezdů z D3 u Českých Budějovic, z nichž některé se zatím nebudou dělat. „Stavba dálnice je ale navržena tak, že technicky umožní v případě dopravní potřeby doplnit další mimoúrovňové křižovatky,“ řekl mluvčí.

Dálnice D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. O její potřebnosti se mluví tři desítky let. Zatím je v provozu 42 kilometrů mezi Veselím nad Lužnicí a Meznem na Benešovsku.

Dále čtěte:

Doprava loni za projekty utratila dvě miliardy. Letos by to mohlo být více

Brusel posvětil tři velké infrastrukturní projekty v Česku


Ohodnoťte tento článek
Diskuze